Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Sabella

Sove med kæresten

Recommended Posts

//Stine//

Hvorfor gøre noget så naturligt og dejligt, til noget forfærdeligt og forbudt?!

Så bliver man da først usikker... :blink:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pjusketøsen

Jeg takker igen for de mange svar. Jeg vil bare ikke have at de har sex! Har tænkt på, om jeg skulle forbyde, de sov i samme seng ifht. alt det andet.. Kom endelig, med flere kloge svar, tak! ;)

Jamen selvom de ikke deler seng, så kan de jo stadig have sex. Da jeg var 16 havde jeg en kæreste hvor hans mor heller ikke ville have at vi delte seng og havde sex, men guess what - det havde vi da alligevel, men bare andre steder.

Så hvis hun ønsker sex, så kan du reelt set ikke forhindre hende i det.

Men ville det virkelig være så forfærdeligt hvis hun selv ønskede at dyrke sex?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SonataA

Jeg takker igen for de mange svar. Jeg vil bare ikke have at de har sex! Har tænkt på, om jeg skulle forbyde, de sov i samme seng ifht. alt det andet.. Kom endelig, med flere kloge svar, tak! ;)

Forbyd alt det du vil - min erfaring siger mig, at forbud ikke er vejen frem.

Da jeg begyndte at gå i byen var det alle pigerne der ikke måtte drikke, der lå halvt bevidstløse i busken.

De piger der ikke måtte dyrke sex for forældrene var ofte dem der var hurtigst ude.

Er du slet ikke bekymret for, at et forbud og en så negativ indstilling til emnet betyder, at hun ikke vil tale med dig om de spørgsmål hun måtte have? Du vil jo fraskrive dig muligheden for at være hendes go-to-woman.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Det kan du da overhovedet ikke forhindre. Og forbud er da slet ikke vejen frem. Jeg er ked af at skrive det, men jeg får det helt skidt af at læse dine indlæg især fordi det virker som om du slet ikke forholder dig til det der bliver skrevet. Det er synd for din datter, at du ser sådan på det.

Og nu skriver du at du er bange for at din datter bliver presset. Har du tænkt på, at et forbud fra dig faktisk kan risikere at blive det pres, der får hende til at gøre noget hun ikke har lyst til? Der er ikke noget som dumme forbud, der kan få teens til at gå rasmus modsat.

Da jeg var teen var der engang en af de meget vilde piger, der prøvede at få mig til at tage med til en virkelig crazy fest hun skulle til. Jeg havde overhovedet ikke spor lyst, og brugte som begrundelse, at jeg ikke måtte. Da jeg så fortalte min mor om festen, så sagde hun rent faktisk at det havde jeg aldrig fået lov til. Det skøre er, at det forbud faktisk trickede mig og fik mig til gerne at ville med, bare fordi jeg ikke måtte...

Havde min mor snakket med mig om, at jeg selv måtte bestemme, så havde jeg aldrig fået den tossede lyst...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Blah Blah

Jeg ville sørge for, ikke bare at snakke om prævention, men også sørge for, at den var tilgængelig, så din datter havde kondomer, når hun og kæresten på et eller andet tidspunkt bliver klar til sex. Måske er det nu - måske vil de bare gerne ligge og putte sammen under den samme dyne og holde i hånd.

Min yngste søn på nu 18 blev faktisk stødt over, at nogen antydede, at drenge på hans alder kun har sex i hovedet - og at kæresteri kun handler om at være sammen seksuelt, så det er slet ikke sikkert, det er sex, det handler om. Og hvis det er, så er det vel en naturlig del af det at være sammen, i puberteten og lære sin egen og den andens køn og seksualitet at kende i sit eget tempo.

Det er en god idé at lade dem sove sammen hos jer, så I ved, at de ikke ligger og boller bag en busk uden beskyttelse - og så I lærer drengen at kende og kan se, at han er glad for jeres datter også om dagen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Blah Blah

Hvornår ville det være ok med dig, at de har sex?

Og hvis du ikke vil have det, hvordan tror du så, du forhindrer det ved at forbyde dem at sove i samme seng?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
//Stine//

Hun kan også overveje et kyskhedsbælte. Så kan datteren trods alt gå i skole og få en uddannelse. :)

Og så kan hun komme direkte i kloster bagefter :stoned:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
charlottefrich

ht_feminist_father_kb_140619_16x9_992.jp

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erinka

Som mor til en dreng, synes jeg godt nok det er trist, hvis du se alle drenge som rovdyr, der bare vil tage på din datter og kysse på hende og presse hende ud i alt muligt. Drenge har sørme også følelser, og det er jo slet ikke sikkert at de unge mennesker vil knalde, måske vil de bare ligge og holde om hinanden, nusse og kysse - til gensidig fornøjelse. Det kunne jo tænkes at din datter gør de her ting af en naturlig lyst og ikke fordi en eller anden væmmelig dreng tvinger hende til det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Moxy-lady

Altså Sabella; læser du overhovedet hvad vi skriver? Er der noget som helst af det der trænger ind bag den tommetykke skal du har?

Jeg har virkelig, virkelig ondt af din datter, og jeg tvivler stærkt på at du har det tætte forhold til hende, som du påstår at du har.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...