Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Sabella

Sove med kæresten

Recommended Posts

atacama

Hvorfor er det egentlig, at forældre mener, at sex er farligt for deres børn? Vi kan da godt selv lide det...?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sabella

Hvorfor er det egentlig, at forældre mener, at sex er farligt for deres børn? Vi kan da godt selv lide det...?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sabella

Synes bare det er noget af en mundfuld, for en 14 årig pige, bare i sig selv at skulle forholde sig til at blive taget på, og kysset. Hvis vi snakker sex, er det endnu mere grænseoverskridende. Man giver så meget af sig selv, og det er så let af føle sig presset. Puha, får det hel dårligt ved tanken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Synes bare det er noget af en mundfuld, for en 14 årig pige, bare i sig selv at skulle forholde sig til at blive taget på, og kysset. Hvis vi snakker sex, er det endnu mere grænseoverskridende. Man giver så meget af sig selv, og det er så let af føle sig presset. Puha, får det hel dårligt ved tanken.

Man giver, men man får jo også - særligt med en kæreste, man er glad for og er på samme niveau som én selv. På den måde tror jeg virkelig, du skal håbe, at dette er forholdet for hende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sabella

Det har du så ret i, men stadigvæk ender hun i en situation hvor hun føler sig udnyttet eller presset, så kan det ødelægge så meget :unsure:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Missme

puha, det må bare ikke være rart at stå der, og se i øjnene at ens piger er seksuelle væsner! Har selv piger, og kan begynde at se, at vi også ender der engang ;)

De har selvfølgelig sex uanset hvad du giver lov til, eller ikke giver lov til, hvis det er det de vil. Men det er jo ikke sikkert at det er derfor hun gerne vil sove sammen med ham. Jeg kan da huske, hvor specielt det var at ligge og falde i søvn ved og vågne ved sin kæreste, da jeg var teenager. 

Under alle omstændigheder, så ville jeg tage snakken om sex, prævention, kønssygdomme og alt det andet pinlige. 

Min mand ville nok sætte sig uden for sin datters dør, med sit jagtgevær!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Det har du så ret i, men stadigvæk ender hun i en situation hvor hun føler sig udnyttet eller presset, så kan det ødelægge så meget :unsure:

Det er jo det, man så har en mor til. Til at få vendt de følelser og til at få at vide, at man skal reagere på sine instinkter. For dem har hun, hvis hun ellers er rask og normaltfungerende.

Det er bare alfa og omega, at du ikke sætter den følelse i hende, at der er større sandsynlighed for, at hun bliver ødelagt, end det modsatte - at hun oplever og udforsker sin krop (og sit følelsesliv) på en ny og tryg måde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dirtydancing

ja det er egentligt lidt sært :) 

Jeg forstår godt at man synes 14 år er tidligt, for det er det i flere henseender, og man er stadig ret meget i den der limbo imellem at være barn og ung, - og nogle er stadig meget barn når de er 14, andre er enormt modne :) 

Personligt er jeg ikke bange for mine børn og sex, og alderen de har når de tager hul på den slags oplevelser. Men jeg vil gøre mit ifht. at sikre at de er klar over vigtigheden af beskyttelse, hvordan de håndterer eventuelle uheld, appel til åbenhed og ærlighed både ifht mig som deres mor, men også ifht. kæreste. 

Og lære dem vigtigheden af at lytte til sig selv og sin partner, og kun gøre noget begge er helt enige om føles så rigtig at man slet ikke kan lade være med at gøre det. Men jeg vil også lære dem vigtigheden af ikke bare at se på det som noget der bare skal "overståes" - hvilket det er for nogle, men at man gør sit for at det hvor akavet det nu end kan være, bliver en god og mindeværdig oplevelse sammen med en kæreste man virkelig elsker, og netop det, at man er der hvor man slet slet ikke kan lade være med at gøre det :)

her kommer der ikke til at være forbud, men dialog - eller nok nærmere monolog fra moderen ;) 

om de er 14-15-16 eller 17 finder jeg ret irellevant. Og så ville jeg glæde mig over at mit barn havde fundet 2somheden i en jævnaldrende, opleve forelskelsens rus, følelsen af dig-og-mig-og-vi-2. 

trods ældstebarnet kun er knap 11 år gl. så har vi da i rette kontekst åbnet op for snakken, i og med at han har 3 småbrødre, så er han helt med på hvordan de er lavet, og han er med på at voksne altså ikke kun har haft sex de gange de har fået børn, men at det noget der foregår jævnligt, og er en del af det at elske hinanden, at det er en form for leg, som voksne nyder rigtig meget, at det er nærhed og kærlighed der betyder enormt meget. 

Og foranlediget af tv-programmer, emmer i radio osv. har vi da også fået en snak om div. - Han er ikke bange for at spørge, og det synes jeg er fedt, han har f.x. kommet og spurgt om mennesker der er homoseksuelle så også kan have sex sammen, - de præcise detaljer kom vi ikke ind på, men han fik at vide at ja, og at der er mange måder at have sex på. 

Nu er han qua sin alder der hvor pigerne ikke endnu rumster i tankegangen på "den måde" og han bliver pinlig hvis der f.x. er intime sekvenser på tv, men han er med på at det ændrer sig en dag, at hans tankegang pludselig ikke kun handler om gaming, men at piger og sex nok skal optage deres del af kapaciteten. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mædem

Når ens børn bliver så store, at de begynder at have social omgang med jævnaldrene, vil der altid være en risiko for, at de kan føle sig pressede eller udnyttede på den ene eller den anden måde.

Ifht. at føle sig presset og/eller udnyttet seksuelt siger min erfaring mig, at den slags oftest sker, når der er alkohol indblandet, når parterne ikke kender hinanden så godt, eller hvis der er en stor aldersforskel. 

I din datters tilfælde er hun allerede kærester med fyren, hvilket indikerer, at hun stoler på ham. Hvis hun følte sig utryg, eller inderst inde ikke havde lyst til at have ham sovende, tror du så ikke du ville kunne mærke det på hende? Hvad deres intime forhold angår er det netop et plus, at hun er tryg ved fyren, ædru og hjemme - hun kan ikke have bedre forudsætninger for at sige fra, hvis hun pludselig skulle fortryde noget. Mit bud vil dog være, at det slet ikke kommer til at ske. Jeg tror i stedet du skal forholde dig til tanken om, at din pige har fundet en fyr, hvis kærtegn hun godt kan lide. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dirtydancing

og så er det jo der du skal sætte ind, og ikke på samsovning og kæresterier generelt :) 

Men netop tal med hende om vigtigheden af at mærke sig selv, lytte, og holde på egne grænser, ikke gøre noget man ikke har lyst til, at man ikke skal gøre noget fordi man synes man skal og bør for den andens skyld, men at man KUN skal gøre ting der føles helt igennem rigtigt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...