Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Sabella

Sove med kæresten

Recommended Posts

twinkle

Min far insisterede fra jeg var 14 til jeg var 17 år på, at kærester ikke måtte sove på mit værelse, men SKULLE sove på en madras i stuen! 

Vi havde sgu sex alligevel. Det kan et par lukkede døre ikke holde for. Jeg tror jeg var lidt over 14 år, første gang jeg havde sex. Jeg synes ikke det var tidligt, men det er der nok mange andre der synes. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sabella

Takker igen :)

Tror bare det er svært at sove i sammen seng, uden at ende med at ligge i ske, kysse osv. Det er bare meget for en fjortenårig, vil jeg mene :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mædem

Tror bare det er svært at sove i sammen seng, uden at ende med at ligge i ske, kysse osv. Det er bare meget for en fjortenårig, vil jeg mene :genert:

.. for en fjortenårig, eller for en mor til en fjortenårig?  ;)

Hvis du helt oprigtigt er bange for, at hun kommer til at overskride sine grænser, så må du jo tage en snak med hende om din bekymring. En madras på gulvet eller et forbud, vil ikke ændre på noget som helst, uanset 

om det er sex de har lyst til, eller bare at ligge helt tæt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Klassikern

I den alder betyder sove sammen ikke så meget anderledes, end at sove med sine veninder, husker du ikke selv den slags :)?

Det var rart at den ene ikke skulle hjem, man kunne blive liggende og se en film færdig eller en serie, og bare falde i søvn i hinandens arme, og se hinanden som det første om morgenen, og se hinanden morgengrimme.

Så længe du informere hende om hvor hun kan finde kondomer, hvad de koster, og hvordan de bruges, så har du gjort dit, og når fyren så er væk, så kan man spørge pænt, om det var rart at sove sammen, og om de lavede noget, og så kan det ikke siges for sjældent "Jeg er stolt af du beskytter dig", eller "jeg kan ikke have noget i mod i knalder, men lov mig at I bare beskytter jer". 

Min første kæreste og jeg var 13, og vi fik hans forældres gæsteværelse, og hos mig var der kun plads til min seng. Vi kom sammen i 10 mdr. og havde aldrig sex, men sov sammen 2 gange om måneden pga. afstand.

Da jeg blev 17 og skulle sove hos min jævnaldrende kæreste bestræbede hans mor sig også på at masse verdens største gæsteseng ind på hans lillebitteværelse, så vi ku ligge hoved mod hoved, det var så akavet og dumt. Og gjorde faktisk at vi knaldede på efterskolen.

Man kan forhindre, fordømme, og gøre alt muligt, men de kan ligeså godt ende med at knalde ubeskyttet på et offentligt toilet, og hvordan føler du så selv dine bestræbelser har lønnet sig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Klassikern

Og husk, han har altså også en mor der måske sidder og er bekymret, medmindre det ikke er første gang. Kan se mange af jer kvinder skrive "det skal være hos os", men igen, mødre til drenge kan sgu være lige så bange og utrygge :) De ved heller ikke hvad for en familie deres søn skal hjem og sove hos. Og ved en 14 årig synes jeg ikke det er forkert lige at bede om hans mors tlf nummer og lige sige "de vil gerne sove sammen, jeg vil bare lige høre om i er med på den".
Jeg vil ikke selv gøre det sådan, men måske det kan mindske din bekymring?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Jeg synes, du skal invitere ham hjem. Ikke for at se ham an, inden de skal have sex, men fordi han er en vigtig person i hendes liv.

Jeg ville sådan set være mindre bekymret om natten end om eftermiddagen hvad angår sex. Om aftenen er man ofte træt og sløv og vil egentlig bare hygge. Og som jeg husker det, var sex mere udfordrende end hyggeligt de første gange :-D

Derudover synes jeg godt, du må take med din datter om, at du er bekymret. Få en samtale i gang om, hvad hun tænker på, og hvad det er for nogle meget modne problematikker, man kaster sig ud i, når man har sex. Uden at skræmme hende helt fra "kødets lyster" - en dag om maaaange år (som alligevel går hurtigt) vil du gerne have, at hun er så tryg ved sex, at hun får gode parforhold og producerer børnebørn :devil:

Sex er på mange måder som alkohol. Det forstærker de følelser, som allerede er der. Er man på nogen som helst måde usikker og utryg ved den første gang, bliver det kun forstærket og kan ende med at skabe en kløft i forholdet mellem de to.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Og husk, han har altså også en mor der måske sidder og er bekymret, medmindre det ikke er første gang. Kan se mange af jer kvinder skrive "det skal være hos os", men igen, mødre til drenge kan sgu være lige så bange og utrygge :) De ved heller ikke hvad for en familie deres søn skal hjem og sove hos. Og ved en 14 årig synes jeg ikke det er forkert lige at bede om hans mors tlf nummer og lige sige "de vil gerne sove sammen, jeg vil bare lige høre om i er med på den".

Jeg vil ikke selv gøre det sådan, men måske det kan mindske din bekymring?

Det ville jeg helt sikkert. Jeg tænker, at det også skaber en vis tryghed for teenagere, at forældrene kender hinanden. Dermed ikke sagt, at jeg ville bede de andre forældre om lov. Jeg ville beslutte, om jeg ville invitere knægten, og så måtte det være mellem ham og forældrene, om han fik lov til at komme.

Edit: Jeg ser ind imellem 16 and Pregnant på MTV, og når jeg ser, hvordan drengene nogle gange bliver behandlet af de gravide piger og deres beskyttende forældre, ville jeg faktisk måske foretrække at være mor til den gravide pige. Det er selvfølgelig en amerikansk kontekst, og Danmark er anderledes, men måske ikke meget anderledes i den henseende. Med andre ord: Jeg tror, det er meget fornuftigt at alliere sig med de andre forældre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Klassikern

Som min mor altid sagde, både hvad angår sex og alkohol (ikke sammen)
"Jeg vil hellere have det sker i trygge omgivelser end i en grøft et eller andet sted"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
girl_beat

Hvis det 'bare' er dét, og foregår i trygge rammer hjemme hos jer, skal du vist ikke være så bekymret :)

På den anden side synes jeg egentlig ikke, at en 14-årig ubetinget skal bestemme, hvornår hun skal sove sammen med en kæreste. De har kærestet i to måneder and so what? Hvis I har det bedst med at tænke lidt over det og gerne vil møde drengen først, så aftal en weekend lidt ude i fremtiden, i påskeferien eller lign. Så er I åbne overfor hendes ønsker, men det bliver i første omgang på jeres præmisser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama

Hvorfor dog det? Har du ikke tillid til, at dit barn selv kan sige til og fra, eller hvad? Jeg synes, det er virkelig mærkeligt at sex skal gøres til noget farligt noget. For mig er det vigtigste at mine piger lærer at mærke, hvad de har lyst til og at de har modet til at sige til og fra. Men at det i sig selv skulle være "for meget" at ligge og kysse med sin kæreste som 14-årig kan jeg virkelig ikke se. Tror det må være noget med, at man som forælder halter 3 år bagud i sin opfattelse af sine børn...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...