Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Sabella

Sove med kæresten

Recommended Posts

hotlips77

jeg tror heller ikke du kan gøre noget...og hvorfor skulle du ønske det?

jeg ville købe kondomer og lægge dem ind til hende uden at sige så meget om det andet end at hun måtte sige til hvis jeg skulle købe flere,der er ingen grund til at gøre det mere besværligt end højst nødvendigt,jeg hentede selv kondomer hos min mor,det fungerede fint.

og jeg ville ikke begynde at blande hans forældre ind i det,lader man en dreng på 15 sove ude så må jeg gå ud fra de selv har omløb i hovedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sool

Jeg ville også invitere ham på middag eller sådan noget, både så I kan lære ham at kende, men også så hun får følelsen af, at I interesserer jer for og engagerer jer i hendes liv :) Hvis I så synes at han virker som en sød fyr, så ville jeg lade dem sove sammen. Specielt for at give dem et trygt sted, hvis nu de har tænkt sig at dyrke sex - som andre siger, så hellere på hendes værelse, end i en busk. 

Jeg kan huske, at jeg var enormt ked af, at mine forældre ikke ville lade mig sove hos mine (drenge)venner efter fester og lignende, både fordi det udelukkede mig fra et fællesskab, men også fordi det udtrykte mistillid til mig - jeg havde sguda som 15årig ikke planer om at gruppeknalde hele den flok gutter, som var faldet i søvn i samme rum som mig efter festen. 

Jeg håber I finder ud af det :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
adagio

Jeg ville lade dem sove sammen, men jeg ville også være tydelig omkring at jeg synes det er for tidligt med sex.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sabella

Mange tak, for de kloge svar. Det lyder som om, at jeg må accepterer de har sex, hvis det er det de vil. Jeg kan virkelig bare ikke lide tanken, om at rede op til dem, med hentydning til at de bare skal ligge og kysse, og holde om hinanden. Det er da meget for en 14 årig? Hun blev hamrende sur, da jeg forslog en madras på gulvet, og udbrød "så hellere lade være" :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vusel

Mange tak, for de kloge svar. Det lyder som om, at jeg må accepterer de har sex, hvis det er det de vil. Jeg kan virkelig bare ikke lide tanken, om at rede op til dem, med hentydning til at de bare skal ligge og kysse, og holde om hinanden. Det er da meget for en 14 årig? Hun blev hamrende sur, da jeg forslog en madras på gulvet, og udbrød "så hellere lade være" :genert:

Det er jo en del af løsrivningsprocessen - men hvorfor pokker skulle du rede op til dem? Bor de på hotel? ;)

Helt ærligt om 4 år er hun myndig og kan gøre omtrent hvad hun vil (flytte hjemmefra, feste hele natten, forgælde sig til op over begge ører, være sammen med hvem hun vil hvor hun vil og hvornår hun vil ect - så er det måske meget godt at hun begynder at øve sig på det i trygge rammer først :) 

Ikke at det er en sjov tankegang for forældre - og jeg kan da mærke på mig selv at jeg mentalt har lidt svært ved at vores venners "små børn" eksempelvis skal starte i gymnasiet efter sommerferien... Og jeg kan godt huske min gymnasietid, og det er de små små børn slet ikke klar til :stoned: Lige som jeg havde meget svært ved at gå fra at give min lille efternøler lillesøster blonde lingeri i fødselsdagsgave i stedet for de søde med hello kitty... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lulu

Hvis det var min pige, ville jeg have to "krav" for samsovning med en kæreste.

1. Jeg skulle kende kæresten, dvs som minimum ville jeg møde ham til aftensmad, eller noget andet der er mere end et hej, inden de forsvinder ind på værelset.

2. Overnatningen skulle foregå hjemme ved mig. Jeg ville dog tydeligt fortælle hende, at det var mit behov at de sov hjemme ved mig, indtil jeg var klar til at lade min pige overnatte ude med sin kæreste. Hvornår det var, vil jo nok være forskelligt, men jeg ville helt klart foretrække de sov hjemme ved mig de første gange.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fru.skruk

Jeg er enig med de andre. Lad dem sove sammen.

Og så tænker jeg, at din datter og hendes kæreste (og jer forældre) egentlig er ret heldige i og med, der ikke er større aldersforskel. Så får de to unge lov til at tage det stille og roligt sammen med nogle af de første seksuelle oplevelser. Det er vel ret fint?

Jeg tror, jeg ville have det sværere med min 14-årige sammen med en der var ældre, da der -sandsynligvis- ville være erfaringsforskel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hotlips77

jeg kunne ikke finde på at forlange han skulle møde til middag eller den slags,hvis hun er stor nok til at ha et sexliv så er hun også stor nok til man ikke blander sig i hvem hun har det med efter min bedste overbevisning.

det lyder helt amerikansk i mine ører at skulle hjem og godkendes på den måde og for hvad?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vusel

jeg kunne ikke finde på at forlange han skulle møde til middag eller den slags,hvis hun er stor nok til at ha et sexliv så er hun også stor nok til man ikke blander sig i hvem hun har det med efter min bedste overbevisning.

det lyder helt amerikansk i mine ører at skulle hjem og godkendes på den måde og for hvad?

For mig handler det om at jeg gerne vil kende folk, der skal overnatte i mit hus - for mig er det jo et fremmed menneske selvom han kender mit barn. 

Det handler ikke som sådan om godkendelse som kæreste - mere som godkendelse til adgang til mit hjem. 

Jeg ville også forvente at jeg havde mødt venner og veninder af samme køn før de fik lov til at overnatte hos os - det handler bl.a. om at jeg ikke har lyst til at møde en vildt fremmed i nattøj og med morgenhår. Så skal man være så tæt med hele min familie, så mener jeg faktisk også godt at man kan forvente at få lov til at møde vedkommende. 

Og så ville jeg synes det var underligt at første besøg hos mit barn var med overnatning, og ikke en eftermiddag efter skole, eller en aften til en film ect.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lulu

Samme her. Og jeg er ellers en af de få, der ikke har det svært. Ved at tænke på, at min datter får et sexliv. Når bare det er med en kæreste, der gør hende rundtosset og glad, så kan jeg blive helt varm om hjertet.

Hun er tolv og skal om et par dage have overnattende drengeven. Men der er altså hverken kys eller noget. Han er bare en ven.

Kom hun som 14-årig med samme ønske om overnatning med en kæreste, ville jeg finde det naturligt og tale med hende om, hvad jeg havde det komfortabelt med og hvorfor. Og jeg ville faktisk forvente, hun holdt sig fra sex, fordi jeg bad om det. Alternativt bad mig om at tage mig sammen. Og så ville jeg gøre det.

Sådan virker vores samtaler herhjemme: ærlighed og accept. Også af det, vi ikke forstår eller bryder os om.

Og nej. Det er ikke urealistisk at have det sådan med sine teens. Jeg har haft veninder, der havde det sådan med sine forældre. Og død og pine. Det vil jeg også have.

Det ser ud til at lykkes...

Jeg ville også møde ham og forvente, de sov sammen i trygge rammer hos os. Og jeg ville sætte ord på, hvorfor.

Det handler ikke om godkendelse. For min datter har godkendt ham - så ER han godkendt. Hun tager gode valg. Næhhh... Det handler om, at det er svært at være mor og give slip - og om, at jeg virkelig gerne vil være en del af hendes liv og kende de mennesker, der står hende nært. Som jeg altid har.

Det er også derfor jeg ville have det som krav at lære ham at kende. Jeg vil jo gerne være en del af hendes liv, og også kende de mennesker hun holder af og ønsker at dele sit liv med (også selvom det ender med måske kun at være en kort periode). Jeg ville føle samme behov overfor hendes venner og veninder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...