Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Sabella

Sove med kæresten

Recommended Posts

Sabella

Hej med jer..

Har en skøn datter på 14 år. Hun har en kæreste, på knap 15 (der er et halvt år i mellem dem), jeg har set ham en gang, i et stor center 5 minutter, ellers har jeg kun hørt om ham, og set mange billeder. De har været sammen i 2 måneder, og nu synes min datter at det er på tide at sove sammen. Hmm, hvad synes i? Har i evt. nogle gode kompromisser, hvis det ikke bliver i samme seng? Min mand og jeg er meget i tvivl.

På forhånd tak :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aima

Hun er 14 år, og hvis hun vil have sex med sin kæreste, så har hun det ret sikkert, uanset om hun ikke får lov at sove i samme seng som ham, når de overnatter hos hinanden.

Jeg tror, jeres indgangsvinkel som forældre, med fordel kan være at styrke tilliden mellem jer og jeres datter ved samtale og oplysning om prævention, hvordan man bedst passer på sig selv og det der med, hvor vigtig det er, man føler sig klar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sabella

Tak for svar Aima, i må endelige komme med flere!

Vi har talt med hende om prævention, og hun ved godt hvordan sådan noget fungerer. Samtidig synes jeg bare at hun er så ung, og ved slet ikke om hun overhovedet er klar til kys, petting osv. Jeg synes det er utrolig grænse overskridende, at vide at min lille pige ligger med en dreng, og jeg ikke kan bryde ind hvis det er nødvendigt. Jeg er måske en pylremor... :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bare-med-kant

Jeg er måske en pylremor... :P

Heller en pylremor end en mor der er ligeglad :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sabella

Men er det ikke udsædvanlig tidligt at dyrke sex som 14 årig?? :shock:

Hendes kæreste fylder også snart 15 år, og der er det jo teknisk set ulovligt, eftersom min datter stadig vil være 14 år. Jeg ved udmærket godt at sex kan man have på alle tidspunkter af døgnet, men synes man sender et klart signal om at det er ok, ved at lade dem sove sammen. Er det uansvarligt, at lade dem sove samme seng, og under samme dyne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dirtydancing

Er helt enig med de kloge damer.

Et seksuelt forhold forhindrer i ikke ved p.t. at forbyde eller udskyde samsovning, hvis det er det de vil, så skal de nok finde ud af det, og så er jeg sgu tilbøjelig til at sige, at så hellere hjemme et trygt og rart sted, hvor man føler sig stærk nok til at trække grænser og sige fra, fremfor så mange andre steder! 

Og det er jo slet heller ikke sikkert det er der de er, 14 åriges kæresteforhold kan være enormt uskyldige, og kan være dette i lang tid, for dem kan det være rigeligt blot at holde om hinanden, kysse og sove i ske. 

Men ja, klæd hende så godt på som muligt både omkring prævention, og retten til at sige nej, og værne om egne grænser. 
Såfremt det er et akavet samtaleemne for begge parter, så stik hende noget materiale eller nogle links til aktuelle sider, eller noget litteratur der handler om "den første gang"  og bed hende om at komme til dig hvis noget alligevel går galt :) 

Gensidig tillid forældre og voksne imellem i den her situation er alfa omega! 
Og tillid er at byde hendes kæreste velkomne med åbne arme, men jeg synes også det er rimeligt at forlange at få lov til at møde ham og tale med ham, inden hun inviterer på overnatning :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dirtydancing

Men er det ikke udsædvanlig tidligt at dyrke sex som 14 årig?? :shock:

Hendes kæreste fylder også snart 15 år, og der er det jo teknisk set ulovligt, eftersom min datter stadig vil være 14 år. Jeg ved udmærket godt at sex kan man have på alle tidspunkter af døgnet, men synes man sender et klart signal om at det er ok, ved at lade dem sove sammen. Er det uansvarligt, at lade dem sove samme seng, og under samme dyne?

Jeg mener at undersøgelser over 90'erne og 00'erne viser at gennemsnitsalderen for den seksuelle debut for piger er omkring 16,5 år, og for drenge ca. 17. 

Så jo det er tidligt, men ikke ualmindeligt heller! 

Men det er jo slet heller ikke sikkert at det er der de er. 

Og at en 15 årig har et kæresteforhold, derunder seksuelt til en pige der er et halvt år yngre end ham, på papiret er det vel ulovligt, men det er jo en gråzone. Et halvt års forskel er jo ikke alverden.

Jeg synes ikke det er uansvarligt at lade dem sove sammen, jeg synes det er en fin anerkendelse af din datters forelskelse. Og som sagt, hvis det er det de vil, så finder de en løsning på det uanset.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sabella

dirtydancing - tak for konkret svar! :) Puha, er bare ikke glad for det. Kan ikke engang lide tanken om, at de "bare" kysser og at de sover i ske.. Er umulig :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fruwittus

Hvis det handler om sex vil jeg give de andre ret, at de nok skal finde et sted.

Jeg syntes dog det er tidligt og jeg tænker du og din datter har haft snakken om at vente til det føles korrekt.

I forhold til at sove sammen, ville jeg ikke være så nervøs. Men inden var det måske på tide at møde fyren og lære ham at kende.

Hvad er hans forældres holdning? - det bed du sikkert ikke, men det er væsentligt nok at vide

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
TBD

Du kan ikke stoppe dem hvis de har/vil knalde, du kan kun besværligøre det. 

Så lad dem sove sammen, men måske lige slå et slag for at lære ham lidt bedre at kende.. 2 mrd. og kun set ham 5 min lyder ikke af meget. Inviterer ham forbi til middag eller sådan noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...