Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Så la' da vær'

1001 albums man skal høre ffffffffffffffffffffff......nej, det magter jeg ikke ;)

Recommended Posts

DetSorteCirkus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DetSorteCirkus

De her er jo ikke ligefrem ukendte, men bare fordi de er så mainstream, som de er, og har kastet radiohits af sig, fortjener de alligevel at blive lyttet ordentlig til.

https://www.youtube.com/watch?v=BAjptHJBktI

Jeg undrede mig i øvrigt længe over, at jeg generelt virkelig godt kan lide Kanye Wests musik, indtil jeg læste, at en af hans primære inspirationskilder er Kraftwerk, der også var en af forudsætningerne for 80ernes elektro og new wave, som jeg er storforbruger af. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DetSorteCirkus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lowspirit

Cowboy Junkies - The Trinity Session (1988)...uopslidelig plade, der ikke er ældet det mindste siden udgivelsen. Hvis jeg kun måtte vælge én plade, så ville det være den. Guddommelig smuk, men den har ikke travlt.  :)

Her er en video med vinylalbummet, inklusive knitren og det hele. Cd-udgivelsen har dog et par numre mere, som du desværre snydes for her.

https://www.youtube.com/watch?v=JOrNMDzJfzY

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lowspirit

The Go-Betweens - 16 Lovers Lane (1988)...fra samme år som Cowboy Junkies, som jeg nævnte tidligere, og ligesom den er albummet med i 1001-bogen. Sjovt nok er de her omtalt lige ved siden af hinanden, men det virker nu lidt tilfældigt. 16 Lovers Lane er rendyrket pop. 10 fantastisk gode sange med lyrik vekslende mellem det ekstatiske og det udpræget triste. Bandet var på randen af opløsning, og der var både skilsmisser og nyforelskelser internt i bandet - rene ABBA og Fleetwood Mac-spændinger med andre ord. Det er et mesterværk.

Her er en playliste med hele albummet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så la' da vær'

Jeg har været til brunch hele dagen.

Jeg er først kommet hjem nu.

NU skal der lyttes til musik :)

Suede - "Dog Man Star" er på nu ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så la' da vær'

Skumfidus - Jeg er afhængig af P6Beat :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så la' da vær'

Cirkus - Skal du ind og høre dem i DR Koncerthuset? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites