Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gæst

Terminstråd September 2015

Recommended Posts

GentofteDullen

Det lyder godt nok lidt mærkeligt, Pindsvin. Måske hun har haft en virkelig dårlig dag?!

Jeg har selv været hos lægen i dag - eller det var vist sygeplejersken. Fik taget blod- og urinprøve og målt blodtryk. Jeg har hele tiden tænkt, at den termin, jeg har regnet mig frem til på nettet ikke rigtig kunne tages for gode varer (I ved, internet og kildekritik, ikk?) Men da hun regnede min termin ud, brugte hun samme hjemmeside, som jeg havde gjort :P

Jeg skal ind til den rigtige læge om en uge. Synes de er meget søde og imødekommende i mit lægehus, heldigvis. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skrukker86

Det lyder godt nok lidt mærkeligt, Pindsvin. Måske hun har haft en virkelig dårlig dag?!

Jeg har selv været hos lægen i dag - eller det var vist sygeplejersken. Fik taget blod- og urinprøve og målt blodtryk. Jeg har hele tiden tænkt, at den termin, jeg har regnet mig frem til på nettet ikke rigtig kunne tages for gode varer (I ved, internet og kildekritik, ikk?) Men da hun regnede min termin ud, brugte hun samme hjemmeside, som jeg havde gjort :P

Jeg skal ind til den rigtige læge om en uge. Synes de er meget søde og imødekommende i mit lægehus, heldigvis.

Var blodprøven for at teste for hcg? :) Dejligt du har søde læger!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
GentofteDullen

Var blodprøven for at teste for hcg? :) Dejligt du har søde læger!

Jeg ved det ikke helt. Hun tog virkelig meget - 4 rør! Så de må teste for en del forskelligt. 

Jeg tror faktisk ikke, hun tester det for hcg. Hun lod til at stole på mine egne tests herhjemme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kommy2011

Jeg ved det ikke helt. Hun tog virkelig meget - 4 rør! Så de må teste for en del forskelligt. 

Jeg tror faktisk ikke, hun tester det for hcg. Hun lod til at stole på mine egne tests herhjemme.

Lige på besøg fra juni-tråden..

Det er ikke utænkeligt at hun har taget prøve til blodtypebestemmelse + diverse kønssygdomme + leverbetændelse, da det er normal procedure. Mange læger plejer bare først at tage dem sammen med doubletesten ved 1. konsultation omkring uge 8-9 i graviditeten ;)  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Man regner aldrig ugerne fra æl eller implantation. Der hvor du er nu, er det stadig et embryo og der er ikke så meget andet at se end en klat.

Og det er i øvrigt helt normalt at lægen ikke tester, de tests du selv køber er jo lige så gode (eller endda bedre) end dem lægen bruger. Så jeg kan nu godt forstå hvis de hos lægen helst ikke spilder tid på at teste for noget som du kender svaret på og som ikke kræver nogen form for behandling (modsat f.eks. kønssygdomme).

Men skriver lægen det så bare ind.. jeg tænker bare at hvis man pludselig skal have lægeerklæring eller andet bevis til uddannelse, så er det da bedst at lægen allerede har taget test og det står i ens journal. Eller hvis man bliver dårlig, akut indlagt osv.. men så mener de altså at de bare ville skrive det direkte ind uden test, tjaa så kan alle og enhver jo ringe og sige man er gravid og så bruge det som undskyldning til hvad som helst i forbindelse med skole.. det virker bare ikke smart i mine øjne, at lægen er sådan lidt nåh ja.. 

Men egentlig er jeg ligeglad, for mig og manden er det bare rart at få lidt vejledning om motion, hvad jeg må og ikke må og kost, og så hvor langt jeg er og hvad jeg kan forvente fremadrettet :) Nåh ja og så bekræfte at jeg faktisk er gravid, tror ikke det rigtig er gået op for os før vi har den der 'lægelige' tilgang :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Man regner aldrig ugerne fra æl eller implantation. Der hvor du er nu, er det stadig et embryo og der er ikke så meget andet at se end en klat.

Og det er i øvrigt helt normalt at lægen ikke tester, de tests du selv køber er jo lige så gode (eller endda bedre) end dem lægen bruger. Så jeg kan nu godt forstå hvis de hos lægen helst ikke spilder tid på at teste for noget som du kender svaret på og som ikke kræver nogen form for behandling (modsat f.eks. kønssygdomme).

Jeg vil dog ikke sige at det ikke kræver nogen form for behandling når der er møder og scanninger undervejs, som mange ikke ved noget som helst om, og som jeg kan forstå skal der tages blodprøver og vejes.

For mig er en graviditet vigtigere at følge da svangerskabforgiftning er ret farligt og graviditet udenfor livmoderen, hvor klamydia ikke er livsfarligt, selvom det kan gøre en steril.

Men det er så en helt anden snak :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jaa jeg skal bare sørge for at ringe i lægens tid i stedet for sekretærens telefontid. Hvordan regnede hun det så? og hvilken dag er din første mens dag i sidste periode?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pingvinen

Jeg vil dog ikke sige at det ikke kræver nogen form for behandling når der er møder og scanninger undervejs, som mange ikke ved noget som helst om, og som jeg kan forstå skal der tages blodprøver og vejes.

For mig er en graviditet vigtigere at følge da svangerskabforgiftning er ret farligt og graviditet udenfor livmoderen, hvor klamydia ikke er livsfarligt, selvom det kan gøre en steril.

Men det er så en helt anden snak :)

Okay, jeg skulle så have skrevet "oftest ingen behandling før første lægebesøg". At tage til lægen kun for at foretage en test magen til dem du kan tage derhjemme kræver jo ingen umiddelbar behandling, det var det jeg mente (det gør kønsssygdomme derimod). Ting som vejning, blodprøver, info om scanning, senere lægebesøg og den slags får du jo helt automatisk ved første lægebesøg, og hos mange ligger den slags ret tidligt i graviditeten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
GentofteDullen

Lige på besøg fra juni-tråden..

Det er ikke utænkeligt at hun har taget prøve til blodtypebestemmelse + diverse kønssygdomme + leverbetændelse, da det er normal procedure. Mange læger plejer bare først at tage dem sammen med doubletesten ved 1. konsultation omkring uge 8-9 i graviditeten ;)  

Det giver rigtig god mening! Tak for forklaringen :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
GentofteDullen

Jaa jeg skal bare sørge for at ringe i lægens tid i stedet for sekretærens telefontid. Hvordan regnede hun det så? og hvilken dag er din første mens dag i sidste periode?

Hun brugte terminsberegner.dk, som jeg også selv har brugt. Min første dag i sidste mens var 13. december (tror jeg - jeg var ret eksamensstresset på det tidspunkt :P), så den regner min termin til 19. september.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites