Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Pindsvinet

Terminstråd September 2015

Recommended Posts

Pindsvinet

Nøj hvor bliver her hyggeligt ! :D undskyld lidt langt indlæg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pindsvinet

Hvis du er 4+0 går du ind i 5. uge :).

Og tillykke med tråden! Jeg er selv i maj-tråden og kan slet ikke forstå at der allerede er en septembertråd, tiden går så stærkt.

Tak :) men kan man så regne med at når man finder billeder på nettet af uge 5 fostre, så ser den sådan ud, eller regner de billeder som regel fra æl eller implantation? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pindsvinet

Tillykke, pindsvin! Så dejligt.

Jeg kigger måske ind i tråden engang i mellem, har indtil videre termin 31. august, så det bliver sandsynligvis en septemberbebs :)

Var der nogen, der hyggede lidt ekstra omkring nytårsaften? :slem:

Det er da højst sandsynligt du rammer sept :) er det din første?

Jeg havde forstuvet halebenet så vi måtte vente henover nytår :P håber ikke den forstuvning vil være et problem når jeg bliver større :/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pindsvinet

Krydser for dig skrukker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skrukker86

Krydser for dig skrukker

Tak :kys:

Og hende sekretæren lyder da som en gimpe :tie: hun skal da slet ikke blande sig i det - hendes job er at finde en tid til dig. Bum. Godt du fik en tid :gogo:

Jeg har mega meget murren i underlivet, men det føles ikke som mens. Så jeg hååååber det er en blivende spire!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guldpilen

Nøj hvor bliver her hyggeligt ! :D undskyld lidt langt indlæg

Jeg ringede til lægen idag, og fik en meget useriøs sekretær i røret som jeg før har oplevet som ret ukompetent :/ bad om en tid til test og samtale ang at få lidt råd hvad jeg må og ikke må under graviditet.

Hun sagde det var ligemeget med testen og så kunne hun selv lige sige hvor langt jeg var...

Øh nej?... Jeg har da ret til en test så det står i min journal, hvis 7-9-13 der bliver noget så er det da vigtigt at det står der. Og kæresten vil gerne med op så vi kan få at vide med aftaler og scanninger osv, mødregrupper om man selv opsøger hvis man vil starte allerede før fødsel. Men fik overtalt hende til en test i morgen, så skal vi først op om 2 uger til samtale og vejning.

Er det normalt at de er så svære at overbevise om en graviditetstest? Synes det var så upassende, når alle mine veninder render i tide og utide for at teste pga engangsknald og kønssygdomme. Så har man ventet 10 år på graviditet og så fejer hun det væk sådan

Som lurer kan jeg fortælle, at min egen læge (som er fantastisk) ikke har ville lave en kontroltest. Han har stolet på at jeg har været gravid når jeg har sagt det. Og efter hvad jeg har læst herinde fra, så er det vidst meget normalt, da lægens test ikke er bedre eller anderledes end dem du kan købe i håndkøb. Mine første lægebesøg har været i uge 8-9 til vandrejournal og blodprøve som skal bruges ifm NF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pingvinen

Tak :) men kan man så regne med at når man finder billeder på nettet af uge 5 fostre, så ser den sådan ud, eller regner de billeder som regel fra æl eller implantation? :)

Man regner aldrig ugerne fra æl eller implantation. Der hvor du er nu, er det stadig et embryo og der er ikke så meget andet at se end en klat.

Og det er i øvrigt helt normalt at lægen ikke tester, de tests du selv køber er jo lige så gode (eller endda bedre) end dem lægen bruger. Så jeg kan nu godt forstå hvis de hos lægen helst ikke spilder tid på at teste for noget som du kender svaret på og som ikke kræver nogen form for behandling (modsat f.eks. kønssygdomme).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Phony_Pony

Det er da højst sandsynligt du rammer sept :) er det din første?

Jeg havde forstuvet halebenet så vi måtte vente henover nytår :P håber ikke den forstuvning vil være et problem når jeg bliver større :/

Ja, det er min første, så jeg er vildt nervøs for alt hvad man kan køre sig selv op over!

Til det med lægen, så var der ingen problemer hos min. Lægesekretæren sagde da jeg ringede helt konfus (var på vej i behandling, så havde ikke lige regnet med at vi kunne selv), at hun gerne ville lave en test, men det ville blive samme resultat som den jeg selv lige havde lavet. Men jeg havde så meget brug for, at en anden fortalte mig at den var god nok.

Jeg synes nok at du fik en lidt flabet behandling. Man kan hurtigt bilde sig selv ind at man bare har set spøgelsesstreger hvis ikke det bliver bekræftet hos lægen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skrukker86

Men hvad nu vil man gerne vil op til lægen fordi man netop har spørgsmål osv? Så kan de vel ikke nægte én en tid :) jeg har skrevet til min læge på lægevejen.dk og spurgt hvordan jeg nu skal forholde mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guldpilen

Men hvad nu vil man gerne vil op til lægen fordi man netop har spørgsmål osv? Så kan de vel ikke nægte én en tid :) jeg har skrevet til min læge på lægevejen.dk og spurgt hvordan jeg nu skal forholde mig.

Tror ikke de nægter en en tid, nej. Men, tror man skal være forberdt på, at komme ind til sygeplejersken og ikke lægen. De fleste praktiserende læger har nok at se til, så sådanne opgaver udfører sygeplejersken. Men, hun er også kompetent nok til at vejlede og svarer på spørgsmål.

Ellers kan man fx herinde få svar på de fleste, hvis ikke alle spørgsmål.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites