Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Diadem

Sommerferie på Samsø eller Rømø?

Recommended Posts

Diadem

Vi er ved at se på, hvor sommerferien skal holdes i år, hvor vi skal en uge i sommerhus. Tiden skal gå med gåture, grille og lave god mad, lidt petanque, ture til stranden osv. Stille og roligt. 

Vi har en lille gut på 1 år til den tid, og udover os tre kommer svigerforældrene med. De elsker gåture, god mad og vin, se på historiske ting og den slags.  

Vi bor i Østjylland, så umiddelbart er Samsø tættest på, men køreturen betyder ikke så meget, tænker jeg. Vi har ikke været nogen af stederne og kender ikke meget til de to øer. Dog har vi samlet østers tæt på Rømø, hvilket var en stor succes. :)

Begge sommerhuse har god plads og mulighed for at spise inde og ude. På Samsø er der kun én dobbeltseng og derudover køjesenge. Det er et ældre sommerhus uden internet. På Rømø er der flere dobbeltsenge. Det er et nyere hus med internet og kabel-TV.

Nå... 

HVAD ville I vælge - og hvorfor??  :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pininfarina

Vi var på Samsø forrige år. Der er rigeligt at få en uge til at gå med. Dejlig tur hvor vi fik turneret øen på kryds og tværs. Vi kørte næsten en tank benzin af på bare en uge  :8: 

Rømø er helt sikkert også fin. Tysker-belægningen er måske en kende højere her, hvis det betyder noget?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mædem

Jeg er vokset op ret tæt på Rømø, og har derfor været der i en hel masse forskellige sammenhænge - senest til nytår. 

Først og fremmest har Rømø jo en helt vidunderlig badestrand - af samme grund er der mange mennesker om sommeren, men der er god plads. Generelt er, især Lakolk på Rømø, meget turistpræget med de klassiske isboder, souvenirbutikker, legeland for børnene osv. 

Der er dog også en masse andre interessante ting på Rømø, hvis man lige bevæger sig lidt væk fra Lakolk. Flotte klitter, en ganske omfangsrig skov, et legetøjsmuseum og gode cykelruter. Havneby er også ret hyggelig, med små butikker og et par restauranter. Det gode ved Rømø er desuden, at den er forbundet til fastlandet via en bro. Det er derfor hurtigt og gratis at køre ud og se lidt mere af nærområdet. Der ligger f.eks. Hjemsted Oldtidspark meget tæt på. Derudover er der Skærbæk fritidscenter, hvor man kan bowle og bade,hvis vejret skulle blive dårligt, for slet ikke at nævne Ribe, der helt sikkert er et besøg værd.

I uge 28 er Rømø fyldt med festende, og meget, meget fulde unge mennesker, der giver den fuld gas på diskotekerne, og bor og fester i mange af sommerhusene, så hvis det er i den uge I skal på ferie, ville jeg lige overveje det en ekstra gang. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Diadem

Tak for jeres gode svar! Det lyder til, at vi nok skal få en god ferie uanset hvad. :) Nej, heldigvis er det ikke i uge 28 - men det er super godt at vide, for vi er (desværre) kommet over den vildeste diskoteksfeber... Ha ha.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Jeg vil mene, at det er to temmelig forskellige steder. Efter min mening er Rømø stedet for dem, der gerne vil have en dase/bade ferie med restaurantbesøg om aftenen. Rømø har så vidt jeg ved landets bredeste badestrand.

Samsø har den spændende natur og er mere for dem, der søger naturoplevelser og afslapning samt mad af gode lokale råvarer. Der er masser af vejboder med grøntsager. Hvad shopping angår har Samsø ikke så meget igen, men der er gode spisesteder og butikker med lokale produkter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
matcha

Samsø!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...