Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

livica

Træn med Forsvaret - erstatning af øvelse

Recommended Posts

livica

Hej alle

Jeg er begyndt at bruge Forsvarets træningsapp, og i den forbindelse er jeg stødt på denne øvelse:

post-16428-0-98539800-1421323714_thumb.ppost-16428-0-40660700-1421323715_thumb.p

"Hæng i strakte arme under et bord med fødderne i gulvet, benene bøjede og overkroppen ret. Mens kroppen holdes ret, trækkes overkroppen op, til brystet rører bordet. Sænk kroppen tilbage til udgangsstillingen."

Mit problem er nu, at jeg ikke lige har adgang til en sådant stativ i mit fitnesscenter. Og mit spisebord tør jeg ikke udsætte for det :lol:

I den generelle instruktioner står der, at man kan udskifte øvelserne med en tilsvarende eller sværere, hvis man af forskellige årsager ikke kan udføre den specifikke øvelse. Der er bare ikke noget alternativ, og jeg kan ikke lige slå et alternativ op på deres side. Der er ikke tilknyttet en chat/Help Desk-funktion, så nu bliver jeg nødt til at spørge her!

Er der nogen gode bud på et alternativ til øvelsen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
livica

Har dit fitness center ikke en squat rack eller en smith machine?

BE-11-smith-machine_lg.jpg

Muligvis, men jeg ville ikke ane, hvordan jeg skulle betjene den! Og jeg træner i peak hour, så jeg gider ikke skulle bruge tid på at lære den at kende, mens andre står i kø. Derudover er det den eneste øvelse i mit sæt, som skal laves på "maskine", og det ville jeg gerne finde en løsning på :gruble:

edit: det kom til at lyde en anelse forkælet og forskruet dét der :lol: Jeg ved ikke engang, hvad det er, du har sat et billede ind af! De øvrige øvelser i mit sæt er core, så jeg havde egentlig planlagt en måtte på strækud-området. Bortset fra håndvægte og cirkeltræningsmaskiner er min erfaring i vægtløftningsområdet begrænset :blush:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
livica

Er der fri adgang til TRX i dit center? Så kan du lave den her: http://politiken.dk/motion/ECE2232605/ny-traeningstrend-se-hvad-der-goer-trx-til-god-core-traening/

Jeg kan godt nok ikke lige gennemskue, hvor stor en forskel det gør, at man holder håndfladerne i retning mod hovedet i forhold til mod fødderne, som vist i bordøvelsen.

Jeg kan ikke se dit link desværre, men der er ikke fri adgang til TRX-selerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
livica

Stangen skal bare være din bordkant. Så lægger du dig på gulvet under den, og gør præcis som på tegningen. Du kan justere stangen rimeligt nemt, den er sikret, og der skal ingen vægt på. 

Og du har jo helt ligeså meget ret til at bruge maskinerne som de andre der er der :kys:

I know - men jeg får præcis følelsen af at være den mindste i børnehaven, når jeg træder ind i det lokale, så jeg undgår det for det meste :lol:

Min bordplade er ikke monteret på benene, den ligger bare ovenpå. Derfor er jeg ikke sikker på, at det er en god idé at begynde at hive i den. Det er min sidste udvej, men jeg ville lige se, om den monstro kunne være et lettere alternativ.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
livica

Jeg kan faktisk godt forestille mig, at det vil virke med et stativ, hvor stangen er sikret i indhakket. Det havde jeg bare ikke lige fantasi til at forestille mig tidligere.

Jeg tror, at jeg gennemfører sættet hjemme ved min bordplade i dag, men min personlig udfordring fra mig til mig i den kommende weekend er at finde et egnet sted i fitteren til at lave et kopisæt :o Lige nu er det for overskueligt, jeg skal lige opbygge mod!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...