Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Fattigrøven

Formel 1 2015

Recommended Posts

Fattigrøven

Ja - vi kan jo lige så godt starte en tråd om 2015-sæsonen, eftersom der ikke er helt dødt i F1 verdenen, selv om det er off-season.

Det lader til, at det fra starten bliver op ad bakke for McLaren/Honda samarbejdet, idet FIA tilsyneladende har sat en hurdle for motorudvikling hos nye motorleverandører, i forhold til de nuværende:

http://www.marca.com/en/2015/01/02/en/more_sports/1420232882.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lover-moses

Fuldstændigt tåbeligt. Endnu en regel for reglernes skyld. Man skulle tro at det var politikere der styrede FIA.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lover-moses

Jeg tror nu nok at Honda skal klare sig. Det er nok mere op Mclaren at få produceret en hurtig bil. Motoren tror jeg nu nok skal være god.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vento67

Det er nu helt ok at Honda ikke er med i den nye ordning . Hvorfor sku de være det ? de har ku kigge over skulderen ved mclaren hele året og det har de gjort . Så er de ikke med helt fremme er det deres egen skyld , de har haft alle mulighederne for at se hva de sku gøre for at ramme rigtig med turbo og køling . Tror os det hele kommer til at hænge på mclaren og deres byggen biler . vi får nok nærmest at se det samme som de sidste sæsoner .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
c-dennis

Jeg vil dog ikke mene at dette vil være et minus for Honda, at Renault og Ferrari kan ændre motorerne. Med mindre McLaren-Honda stadig viser tegn på holdbarhedsproblemer som fra testdagene i Abu Dhabi, men mon ikke de finder problemet til den kommende test på Barcelona? :gruble:

F1 er blevet så politisk nu, at det er ikke så bemærkelsesværdigt at motorleverandører foretrækker WEC fremfor F1. :rulle:

http://www.f1fanatic.co.uk/2014/06/13/car-makers-choosing-wec-f1/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lover-moses

Det er nu helt ok at Honda ikke er med i den nye ordning . Hvorfor sku de være det ? de har ku kigge over skulderen ved mclaren hele året og det har de gjort . Så er de ikke med helt fremme er det deres egen skyld , de har haft alle mulighederne for at se hva de sku gøre for at ramme rigtig med turbo og køling . Tror os det hele kommer til at hænge på mclaren og deres byggen biler . vi får nok nærmest at se det samme som de sidste sæsoner .

Honda har ingen chance haft for at kigge på Mercedes motoren. Men de har til gengæld haft længere tid til at udvikle. Jeg tror nu ikke Honda's motor kommer til at være den langsomste, jeg er ret sikker på, at det er aerodynamikken der kommer til at volde Mclaren problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lover-moses

Jeg vil dog ikke mene at dette vil være et minus for Honda, at Renault og Ferrari kan ændre motorerne. Med mindre McLaren-Honda stadig viser tegn på holdbarhedsproblemer som fra testdagene i Abu Dhabi, men mon ikke de finder problemet til den kommende test på Barcelona? :gruble:

F1 er blevet så politisk nu, at det er ikke så bemærkelsesværdigt at motorleverandører foretrækker WEC fremfor F1. :rulle:

http://www.f1fanatic.co.uk/2014/06/13/car-makers-choosing-wec-f1/

Jeg synes faktisk at det ville være ganske fint, hvis reglerne i F1 blev slækket en smule. Bla. synes jeg at det burde være muligt at vælge om man ville køre med turbo-V6, eller suge V8'ere. Det er ikke alle der mener at små turbomotorer er vejen frem, se f.eks. Mazda der ikke kører med turbo, andet end i deres dieselmotorer.

F1 burde være langt mere frit. Sæt en vægtgrænse, få flere dækfabrikanter ind og lav evt. et regelsæt omkring fleksible vinger. Ellers er alt andet frit. Ønsker nogen at køre med V8 @ 25000 rpm igennem en manuel gearkasse, så skal det stå dem frit for. Og fjern da den regel med maks. 100kg's brændstof.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vento67

Honda har da helt sikkert fået al den information fra mclaren de ville ha hele sæsonen . Ja reglerne er alt for stive ingen tvivl om det . Men jeg tror desværre ikke vi ser V8 V10 eller V12 igen . tværtimod se Porsche i wec V4 turbo og en super kers . Den bil er jo helt vanvittig hurtig . Der skal være regler for ellers kommer vi til at se en masse døds ulykker og det er der ingen mennesker der vil se . Det skal jo ikke være som i 70erne og 80erne .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
c-dennis

Meget spænende artikel, specielt hæfter jeg mig ved slutningen, hvor det konkluderes at hele FIA´s regelbog for F1 er med til at holde F1 tilbage !!!! :o 

Jeg kan kun være enig med dem der skriver om McLaren´s problemer med aerodynamik,men har de ikke lige fået en ny mand ind i udviklingsafdelingen, vi kan så håbe på at han kan generere noget mere

downforce.... :P  

Peter Prodromou er ikke Adrian Newey, så jeg tvivler på hvor meget han kan forbedre. :gruble:

Personligt tror jeg Ferrari bliver noget bedre i år, efter en del udskiftninger af bemandingen og testkører.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vento67

Ferrari red bull Mercedes og mclaren har aldrig brugt fredags køre . Det er kun de teams der mangler penge der gør sådan noget . Så det er vist kun på bt og ekstra bladet at det kan komme som et chok og et tilbage skridt :) Tror nu heller ikke mclaren kommer til at vise noget næste år ( håber det da virkelig ikke . har aldrig været særlig vild med mclaren og ron dennis .)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...