Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Florentin87

Hjælp...Jeg er helt lost!

Recommended Posts

Florentin87

Jeg skal til at købe et nyt tv, da jeg gerne vil have et der er større end det jeg har nu..

Men skal jeg vælge et smart tv eller LED tv?

Og hvad er der mest fremtid i?

Jeg har IKKE wifi internet.. Jeg har kun pt. mobilt bredbånd, altså igennem en usb.

Skal man have wifi(trådløst net) for at komme på nettet med et smart tv??? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BeeingMySelf

LED tv er måden tv er produceret på og den teknologi der er brugt til skærmen.

Smart tv er det ekstra ting et tv kan udover at vi tv via et antennestik.

Langt størstedelen af alle tv i dag er LED, da det er det mest økonomiske i brug.

Smart tv har mulighed for at installere apps, som grundlæggende giver de samme muligheder, som på en telefon.

Alt efter din telefonmodel vil du have mulighed for at tilgå wifi via mobilen

Dette vil dog være noget kun langsom ikke anbefalelsesværdig i forbindelse med tv.

Aghængig af tv/internet udbyder vil du have mulighed for at få tv og internet i samme pakke

og i nogle tilfælde også gennem samme stik/udtag  af væggen.

Nogle tv kan installere apps som f.eks kan tilgå Netflix, som du ikke behøver

at abonnere på en tv pakke for at se Netflix,

men dette skal du tjekke om tv har specifikationer til...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Florentin87

Hvorfor er det ikke godt)))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tobywan

Hvorfor er det ikke godt)))

Du kigger på en af de absolut billigste modeller på markedet og i samsungs budget serie og så er det klart at det er en skrabet model man får.

For de penge får man ikke lige så meget billedkvalitet eller funktionalitet, som i de dyrere modeller, men derfor kan det jo sagtens være du vil være tilfreds.

Men bevares, det skal selvfølgelig nok vise et billede og for 3000kr får du da også en forholdsvis stor skærm.

Hvis du kommer fra et virkelig gammelt tv(eller intet tv), så vil det jo være bedre end det under alle omstændigheder.

Du kan jo selv tage en tur i Elgiganten eller en anden butik for at se hvad du får for pengene.

Flatpanels har lavet en liste over aktuelle tilbud på tv her i januar - måske der er lidt inspiration til et alternativ.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1419579973

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fætter højben

Hvis jeg var dig ville jeg nok ofre lidt mere på et tv, f.eks. dette og hvis du går i HiFiKlubben  får du noget reel bruger hjælp

til at købe dit tv, det får du ikke i ELG   :o

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/uhd-tv-led-tv/sony-kdl-48w605bb/

Dette sony tv er helt klart de ekstra penge værd vil ikke anbefale de billigste modeller selv om de er billige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mr_Yolo

Jeg skal til at købe et nyt tv, da jeg gerne vil have et der er større end det jeg har nu..

Men skal jeg vælge et smart tv eller LED tv?

Og hvad er der mest fremtid i?

Jeg har IKKE wifi internet.. Jeg har kun pt. mobilt bredbånd, altså igennem en usb.

Skal man have wifi(trådløst net) for at komme på nettet med et smart tv??? 

Du kan hurtigt få wifi til dit mobile bredbånd. Til en billig penge:

http://www.proshop.dk/Netvaerk-router-og-firewall/TP-Link-TL-MR3420-3G-4G-WirelessN-Router-2394648.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&dfw_tracker=3158-2394648dk&gclid=Cj0KEQiA_ZOlBRD64c7-gOzvrP0BEiQAAYBndwYGbVSQi3e0ogyPGduv8LPswVlHAVejGLROm4qtCEoaAlAo8P8HAQ

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites