Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

rabarber

Sund og slank inden nytår med C9, 5:2 og træning!

Recommended Posts

rabarber

Puh, næsten en lille måned skulle der gå før jeg vender tilbage med resultater. Men det går heldigvis fremad. Jeg skulle lige finde rundt i nogle ting oppe i min hjerne. 

Og så har jeg skåret en smule ned på styrketræningen og lidt op på cardio med 1-2 omgange spinning om ugen. Synes godt nok det kræver noget motivation at komme til, jeg er bare ikke tosset med cardio. 

26. februar: 

Kg: 75.8

Højre arm: 33

Venstre arm: 32

Bryst: 98

Talje: 75

Hofte: 106

Højre lår: 63

Venstre lår: 63

Højre læg: 41

Venstre læg: 41

Status pt (siden 2. januar): 

Kg: - 1.8kg

Højre arm: - 2cm

Venstre arm: - 3.5cm

Bryst: - 7.5cm

Talje: - 10cm

Hofte: - 3cm

Højre lår: - 4cm

Venstre lår: - 4.5cm

Højre læg: - 1cm

Venstre læg: - 1cm

I alt 36.5 cm og 1.8 kg er væk! :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rabarber

Nåh ja, og så havde fitnessdk sådan noget gratis fedtprocentmåling i mandags. Og jeg har taget 5kg på i muskler siden sidst jeg fik målt. Som var i august, men jeg har ikke rigtig trænet i efteråret. Så det er dejligt :-) Kan også se mine lårmuskler og biceps og så videre når jeg spænder. Så fedtet skal bare af, så burde jeg - i teorien - stå frisk og frejdig :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rabarber

Jeg er vidst ikke så god til at få opdateret herinde, men det går stille og roligt ned af. Hvilket er så skønt! 

Jeg har den sidste måned forsøgt at tilføje mere cardio til min træning, da jeg synes vægten tog det liiiige lovlig stille og roligt. Og det har hjulpet. Så selvom det går langsomt, så går det godt :-) Jeg bliver nok ikke klar til sommer, men så kan man da altid ønske sig en tur sydpå i efteråret i stedet. 

30. marts: 

Kg: 73.6

Højre arm: 33

Bryst: 95

Talje: 74

Hofte: 102

Højre lår: 62

Venstre lår: 62.5

Højre læg: 41

Venstre læg: 41

Kg: - 4kg

Højre arm: - 2cm

Venstre arm: - 4cm

Bryst: - 10cm

Talje: - 11cm

Hofte: - 7cm

Højre lår: - 5cm

Venstre lår: - 4cm

Højre læg: - 1cm

Venstre læg:  0cm

I alt 4kg og 44 centimeter på 3 måneder :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rabarber

Det kan det også. Det er dejligt :-) Men det er også der jeg taber mig først, så det går altid ok hurtigt. Men målte 69 i taljen da jeg vejede 58kg, så der er helt klart også blevet rykket rundt på nogle muskler. Det er skønt :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rabarber

Jeg skylder vist en opdatering. Jeg har den sidste måneds tid skåret lidt ned på træningen og testet 5:2-kuren, fordi vægten ikke rykkede sig ud af flækken. Det virker, skal jeg lige understrege. Og det er fedt :-) 

Her er dagens status:

2. juni:

Kg: 69,8

Højre arm: 32

Bryst: 93

Talje: 72

Hofte: 97

Højre lår: 60

Venstre lår: 60

Højre læg: 40

Venstre læg: 40

Kg: - 7,8kg

Højre arm: - 3cm

Venstre arm: - 4cm

Bryst: - 12cm

Talje: - 13cm

Hofte: - 12cm

Højre lår: - 7cm

Venstre lår: - 6,5cm

Højre læg: - 2cm

Venstre læg:  - 1cm

I alt - 60,5 cm og 7,8 kg på præcis et halvt år :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rabarber

Så kommer der en ny opdatering :-) Jeg har holdt en del sommerferie, især på træningsfronten, men er igang igen fra denne uge :-) 

24. juli:

Kg: 68,8

Højre arm: 31

Venstre arm: 31

Bryst: 93

Talje: 72

Hofte: 97

Højre lår: 60

Venstre lår: 59

Højre læg: 40

Venstre læg: 39

Kg: - 8,8kg

Højre arm: - 4cm

Venstre arm: - 5cm

Bryst: - 12cm

Talje: - 13cm

Hofte: - 12cm

Højre lår: - 7cm

Venstre lår: - 6,5cm

Højre læg: - 2cm

Venstre læg:  - 2cm

I alt - 64,5 cm og 8,8 kg :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rabarber

Jeg synes det er inspirende at du også laver måleangivelser. 13 cm i taljen og 12 cm om hofterne er virkelig en del!

Hvad gør du egentlig med tøj? Meget af det du har må da efterhånden sidde noget løst?

Hej avdotja :-)

Undskyld det langsomme svar - jeg kigger ikke så tit herind mere, men opdaterer bare :-) 

Jeg går ret meget i stretchy jeans og har købt løbende. Svinger mellem 36 og 38 og det gjorde jeg egentlig også før jeg tabte mig - der sad det bare virkelig stramt og uflatterende. Men så er jeg også en shopper :-) Og så har jeg jo tabt mig en gang før sådan her, så har haft en del liggende. Men nu skal det gerne være sidste gang jeg taber mig jo (indtil en graviditet eller to en dag :-))

Og ja, at måle mig har virkelig været noget af det bedste ved det hele. For vægten har godt nok rykket sig langsomt til tider! Så det er rart at målebåndet siger noget :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rabarber

Ja, så da jeg sagde jeg startede op igen, så gjorde jeg det ikke rigtig. 

Så gik fra 68,8 til 73,1 i dag. Hovsa! 

Så igang igen med det hele igen. Vil stadig gerne ned på 62-64 og det gerne inden jul, men nu er der lige det længere. Sørens til sommerferiehygge :-)

Jeg håber at det passer med, at de kilo som kommer hurtigt også forsvinder hurtigt! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FitBrideToBE

Jeg følger gerne med her :banan:

Hvad laver du af styrketræning?? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rabarber

Jeg snager også med inde hos dig :-)

I en af de tidligere indlæg står der hvad jeg lavede af styrketræning. 

Nu her er det mest lige det jeg lyster. Lidt for lår+baller (squat, lunges og lidt maskiner) og så for mormorarmene og et maveprogram. Meget lidt - starter stille ud efter ferien :-) Og så kører jeg spinning en gang eller to i ugen.

Jeg kan anbefale den her mave-challenge (http://media.trusper.net/u/b36f9e8e-4ee5-45a2-b47a-4e18ee8554e0.jpg) jeg følger ikke dagene, men tager en dag når jeg er oppe at træne. Startede på dag 7, men havde også ondt i mavsen i 2 dage :-)

Havde dog en faste-dag igår, fordi jeg synes det kickstarter ret godt og der røg da også 1,4kg. Selvfølgelig enormt meget vand, men det er bare så rart at se på vægten! :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites