Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

rabarber

Sund og slank inden nytår med C9, 5:2 og træning!

Recommended Posts

rabarber

Update pr. 15. oktober 2015:

Jeg har brug for en restart efter lidt for hyggelige perioder og ingen træning. Som beskrevet i sidste indlæg starter jeg ud med udrensning på C9 pr. 18. oktober og når den er slut 5:2 og træning :-)

Vægt og centimeter kommer mandag!

C9 Dag 1 - 19. oktober:
Kg: 74,2
Højre arm: 34
Venstre arm: 33
Bryst: 100
Talje: 79
Hofte: 104,5
Højre lår: 64
Venstre lår: 64
Højre læg: 41
Venstre læg: 40

C9 dag slut - 28. oktober:
Kg: 70,6
Højre arm: 32
Venstre arm: 32
Bryst: 98
Talje: 76
Hofte: 100
Højre lår: 60,5
Venstre lår: 61
Højre læg: 39,5
Venstre læg: 39

-------------------------------------------

Så går den ikke længere. 

 

Jeg har prøvet det før - det er hårdt, det er surt, men det er det eneste rigtige. 

Jeg har vejet 89,4 - det var det højeste nogensinde tilbage i 2009. I sommeren 2011 vejede jeg 75 kilo. I sommeren 2013 vejede jeg 58,6 kilo. Mit laveste siden inden jeg blev konfirmeret. 

Siden 2012 har min vægt ligget på mellem 62-64 kilo og ned til de 58,6. Mest på 62, som jeg selv føler er den rigtige vægt for mig. 

 

Status december 2014: 76 kilo. 

Jeg har haft et hårdt år. Det startede på 65 kilo og sluttede på 76. Jeg ved det og min læge ved det, jeg har været stresset. Sat arbejde og andre før mig selv. Og bare ikke foretaget de rigtige valg. 

 

Heldigvis ved jeg hvordan jeg taber mig. Hvordan det fungerer og hvad jeg skal gøre. Jeg skal bare tage beslutningen. Og den er hermed taget :-)

 

Jeg starter først reelt op d. 2. januar, men smugstarter fra i morgen, hvor jeg er tilbage i min lejlighed i København og ser om vægten egentlig stadig siger 76. Det er målt engang midt i december og er stadig hos mine forældre. Mon ikke den er lidt højere efter juledagene. 

 

Men det hele er OK, for nu gør jeg noget ved det :-)

 

Jeg er ikke fanatisk og kommer til både at drikke alkohol og spise søde sager. Det handler om fokus i hverdagene og godt med hård træning. 

Jeg kører som udgangspunkt efter et skema som lyder som følger:

 

Mandag: Styrketræning af underkrop

Tirsdag: Styrketræning af overkrop

Onsdag: Pause

Torsdag: Styrketræning af underkrop

Fredag: Pause

Lørdag: Styrketræning af overkrop

Søndag: Let cardio (en god gåtur eller lignende)

 

Fredag og lørdag bytter jeg nogle gange om på - det afhænger af weekendens planer. 

 

Maden vil jeg nok komme nærmere ind på, når jeg for alvor kommer i sving. 

Men som udgangspunkt hedder det 1 del kød, 2 dele grønt og kun kulhydrater (Groft brød, bulgur, quinoa og lignende) på styrketræningsdage. 

 

I januar 2013 tabte jeg på 3 uger 28 cm fordelt på kroppen på denne måde, så den virker - dengang kørte jeg bare enormt død i det, fordi den ikke tillod sukker, alkohol mm og jeg gider ikke køre død igen. Derfor må jeg gerne få sukker og alkohol i weekenderne (men altså, jeg behøver selvfølgelig ikke :-))

 

Læs med og kommenter hvis du har lyst - det håber jeg :-)

Jeg kommer nok til at melde ind minimum en gang i ugen og give en status. For så kan jeg selv følge med - og I kan holde mig lidt i ørene. 

 

Klem og tjulahop fra T

 

Updates:

2. januar: 

Kg: 77.6

Højre arm: 35

Venstre arm: 36

Bryst: 105

Talje: 85

Hofte: 109

Højre lår: 67

Venstre lår: 66.5

Højre læg: 42

Venstre læg: 41

 

9. januar: 

Kg: 77.2

Højre arm: 35

Venstre arm: 35

Bryst: 101

Talje: 80

Hofte: 107

Højre lår: 65.5

Venstre lår: 66

Højre læg: 42

Venstre læg: 40

 

16. januar: 

Kg: 77.2

Højre arm: 34

Venstre arm: 33.5

Bryst: 99.5

Talje: 79

Hofte: 106.5

Højre lår: 64

Venstre lår: 65

Højre læg: 42

Venstre læg: 42

 

24. januar: 

Kg: 76.8

Højre arm: 34

Venstre arm: 33

Bryst: 99.5

Talje: 78

Hofte: 106.5

Højre lår: 64

Venstre lår: 65

Højre læg: 41

Venstre læg: 41

 

26. februar: 

Kg: 75.8

Højre arm: 33

Venstre arm: 32

Bryst: 98

Talje: 75

Hofte: 106

Højre lår: 63

Venstre lår: 63

Højre læg: 41

Venstre læg: 41

 

30. marts

Kg: 73.6

Højre arm: 33

Venstre arm: 32

Bryst: 95

Talje: 74

Hofte: 102

Højre lår: 62

Venstre lår: 62.5

Højre læg: 41

Venstre læg: 41

 

2. juni:

Kg: 69,8

Højre arm: 32

Venstre arm: 32

Bryst: 93

Talje: 72

Hofte: 97

Højre lår: 60

Venstre lår: 60

Højre læg: 40

Venstre læg: 40

 

Status pt (siden 2. januar): 

Kg: - 7,8kg

Højre arm: - 3cm

Venstre arm: - 4cm

Bryst: - 12cm

Talje: - 13cm

Hofte: - 12cm

Højre lår: - 7cm

Venstre lår: - 6,5cm

Højre læg: - 2cm

Venstre læg:  - 1cm

 

I alt - 60,5 cm og 7,8 kg på præcis et halvt år :-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
rabarber

Jeg har tidligere kørt rigtig meget cardio, men det rykker bare ikke så meget. Jo flere muskler - jo højere naturlig fedtforbrænding :-) Jeg kommer muligvis til at køre mere cardio ind efter en 12 ugers periode med det her program - for at veksle lidt op. Fx spinning. 

Men som en kickstarter er styrketræning bare rigtig effektivt - i hvertfald for mig :-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
rabarber

Tak tak tak!!!  :banan:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
rabarber

Så har jeg lavet første vægtopdatering. Av av. Men man skal jo starte et sted :-) Jeg fik overhovedet ikke startet op før i dag, men spist en masse usundt inden jeg skærer det fra. Så er lysten ude af systemet føler jeg. 

Kom op og træne i dag og kan allerede mærke det i armene. Det kommer nok til at gøre nas i morgen. 

 

Vi ses om en uges tid :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
rabarber

Så kom der en status efter første uge :-)

 

Jeg har faktisk overholdt kosten ret ok, hvis jeg selv skal sige det. Har fået lidt for meget sødt, men det er jo en afvænningsperiode. 

400 g er røget og 15 cm i alt fordelt rundt på kroppen. Yay! Det går fremad  :banan:

 

9. januar: 

Kg: 77.2

Højre arm: 35

Venstre arm: 35

Bryst: 101

Talje: 80

Hofte: 107

Højre lår: 65.5

Venstre lår: 66

Højre læg: 42

Venstre læg: 40

 

Status pt: 

Kg: - 0.4kg

Højre arm: 0cm

Venstre arm: - 1cm

Bryst: - 4cm

Talje: - 5cm

Hofte: - 2cm

Højre lår: - 1.5cm

Venstre lår: - 0.5cm

Højre læg: 0cm

Venstre læg: - 1cm

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
rabarber

Og så er der endnu en opdatering her en uge senere. 

 

7.5 cm mere er der røget i den forgangne uge. Jeg er især glad for at det er begyndt at rykke på mine arme og mine lår. Der må naturligvis gerne ske mere all over :-)

 

Jeg undrer mig lidt over, at jeg ikke taber mig i kg. Det burde jo ske, men sidst jeg kørte programmet igennem over en fire ugers periode røg der også kun 1.5 kg, men 28cm. Og jeg ved godt man skal kigge i cm og ikke kilo. Men altså, jeg vejer jo for meget ift. hvad jeg burde. Så de skulle da også gerne ryge. 

 

Planen er pt. at køre mit program her igennem i to uger mere, så har jeg en enormt travl uge på job, så der kommer ikke til at ske det helt vilde og så starter jeg op med lidt mere cardio. Også så min krop ikke bliver for vandt til de her øvelser. 

 

I de kommende to uger, vil jeg forsøge at kigge lidt nærmere på min kost. Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan, da jeg har skåret meget kulhydrat fra allerede, men måske der kan rettes på noget ift. protein / fedt mængden. 

Hvis nogle har nogle bud, så byd endelig ind. 

God taber-uger :-))

 

 

16. januar: 

Kg: 77.2

Højre arm: 34

Venstre arm: 33.5

Bryst: 99.5

Talje: 79

Hofte: 106.5

Højre lår: 64

Venstre lår: 65

Højre læg: 42

Venstre læg: 42

 

Status pt: 

Kg: - 0.4kg

Højre arm: - 1cm

Venstre arm: - 2.5cm

Bryst: - 5.5cm

Talje: - 6cm

Hofte: - 2.5cm

Højre lår: - 3cm

Venstre lår: - 2.5cm

Højre læg: 0cm

Venstre læg: 0cm

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
rabarber

Hej Neenah, 

 

Ja, det kan jeg sagtens. Det er egentlig rimeligt simpelt. Jeg laver det jeg har lyst til :-) 

Nej, det handler om, at jeg laver det jeg har lyst til, så jeg ikke kører død i det, når jeg træner 5 gange i ugen. Så nogle gange bruger jeg 1.5 time i fitness og andre gange kun 45 min. Så øvelserne skifter fra gang til gang. Men nogle laver jeg nærmest hver gang. Du får det herunder :-)

 

10 min opvarming på løbebånd, for at få gang i kroppen. 15 i stigning, 6 i gang. Så jeg går altså, opad. Jeg har en skade i foden, som gør at jeg let får ondt, når jeg løber. Men som opvarmning, tror jeg umiddelbart det er ligemeget om du går med stigning 10 min eller lunte-løber 10 min :-)

 

Jeg skifter hver dag ml. overkrop / underkrop. Så jeg er nogenlunde frisk til dagens træning. 

 

Underkrop1: 

Jeg kører altid 3 x 10 gentagelser. Nogle gange kun 8, aldrig mere end 10. Og så øger jeg meget vægten, nærmest hver uge :-) 

 

Squats (kører som regel med vægtstang, men hvis benene er tunge, så i maskine (50kg på vægtstang, 80-90 på maskinen))

Lunges (uden vægte - indtil videre :-))

Leg press (maskine)

Leg curl (maskine)

Good mornings

Nogle lår-maskiner (mest fordi de er sjove, tror ikke de gør noget godt)

 

Og så en omgang mave + planke + armbøjninger til slut

 

Overkrop1:

Bryst på bænk (25-30kg)

Front raise

Dips

Noget for mormor-armene, ligge på bænk, køre 10 kilo hen over bryst, ned bagved hovedet og op igen

Biceps og triceps (på maskine og frie vægte)

 

Og så en omgang mave + planke + armbøjninger til slut

 
Underkrop2:
Dødløft
Squats
Good mornings
Standing calf raises
Barbell row
Glute bridge
 
Og så en omgang mave + planke + armbøjninger til slut
 
 
Overkrop2:
Seated back row (maskine 30-35 kg)
Biceps og triceps (på maskine og frie vægte)
Wide grib lateral pulldown
Bryst på bænk
 
Og så en omgang mave + planke + armbøjninger til slut
 
Og så hvad jeg lige finder på. Der er flere ting jeg ikke aner en snus om hvad hedder, men det her er programmet jeg fik fra min træner dengang :-) (har ikke skrevet dem ned, som jeg ikke laver (få ting))
 
Google øvelserne :-) Og altså, gør det du synes der er sjovt. Det virker virkelig for mig :-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
rabarber

Jeg synes i hvertfald det hjælper meget på mine kræfter at have de hviledage der, hvor en del af kroppen får en tur :-) 

Og hvis du har nogle tips, så må du altså endelig sige til!  :klap:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
rabarber

Lidt langsom opdatering, men nu kommer den!

Så gik der endnu en uge og et par tal har rykket sig en smule på kontoen. Nu begynder det at gå lidt langsomt.

3.5 cm er røget i denne uge og 400g. Det er til gengæld blandt andet en centimeter på hver læg, som endnu ikke har rykket sig. Så det er dejligt :-)

 

Tror jeg skal til at switche lidt op i mit program og køre noget mere cardio ind. Jeg synes bare det er ekstremt kedeligt. Så er jeg bedre til bare lige at nappe en spinningstime. 

 

Hvad gør i andre for cardio?? 

 

 

24. januar: 

Kg: 76.8

Højre arm: 34

Venstre arm: 33

Bryst: 99.5

Talje: 78

Hofte: 106.5

Højre lår: 64

Venstre lår: 65

Højre læg: 41

Venstre læg: 41

 

Status pt: 

Kg: - 0.8kg

Højre arm: - 1cm

Venstre arm: - 2.5cm

Bryst: - 6cm

Talje: - 7cm

Hofte: - 2.5cm

Højre lår: - 3cm

Venstre lår: - 2.5cm

Højre læg: - 1cm

Venstre læg: - 1cm

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
rabarber

Lige en hurtig mellemopdatering her fra mig. Som altså ikke indeholder mål eller vægt :-) Jeg vil bare sige, at jeg ikke vender tilbage med resultat her i morgen og nok heller ikke næste weekend. Lidt for travlt på arbejde pt, så har ikke helt overskud til samme mængde træning og fokus på kosten. Og næste weekend står den på alkohol. Men nu må vi se. Efter det bør min hverdag være mere normal, så der er fuldt fokus igen :-) 

Har i øvrigt fået bestilt nyt proteinpulver i dag og oprettet mig på madlog igen for de næste 10 uger. Så jeg kan have fuldt overblik over kosten! 

 

Klem mig

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites