Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gæst

ne hvis...

Recommended Posts

cosmos88

Var nødt til at google Jen Selter - orv hun er pæn :P Nåh tilbage på sporet.

Jamen du skal vel have gang i et fornuftigt styrketrænings program. Mit bud er du skal benytte maskiner som træner flere muskelgrupper på engang, frem for frivægte da du vel egentlig ikke ønsker store og meget markeret muskler, men mere slanke muskler som hende pigen?

Har du evt. overvejet at få lagt et personligt program hos en træner som er defineret udfra dine målsætninger, hvor du får vist øvelserne en enkelt gang? Det fik jeg en overgang, og var ret glad for det (det var heller ikke vildt dyrt) :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ahri

Så vidt jeg kan se ud fra billederne, er det hendes bagparti, som folk går i spåner over? Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvordan din egen numse ser ud fra naturens side, men jeg vil mene, at squats og lunges er vejen frem. Jeg vil dog modsat Cosmos88 netop anbefale dig at træne med frie vægte :)

Du får ikke automatisk store muskler af at træne med frie vægte. Men de giver dig en unik mulighed for at forme din krop, og hvis du vil have en røv lig hendes, så tænker jeg, at maskiner slet ikke vil give dig nok. Samtidig kan de rette øvelser sagtens træne hele din krop på en gang. Når jeg squatter og dødløfter, aktiverer jeg jo hele kroppen. Personligt synes jeg, at frie vægte giver et hurtigere og pænere resultat end maskiner. I min optik træner maskiner kroppen meget unaturligt og isoleret, hvorimod du med frie vægte samtidig skal arbejde med stabilitet, fordi alle de små støttemuskler bliver aktiveret. Det eneste negative ved frie vægte er, at det stiller store krav til din teknik, hvis du ikke vil have skader. Men resultatet er MUMS :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ahri

Frie vægte giver desuden en fantastisk kropsbevidsthed, fordi du lærer at bruge hele din krop på en gang. Som en ekstra bonus kan du desuden lave et meget simpelt og overskueligt træningsprogram med frie øvelser :) Når jeg styrketræner, har jeg faktisk kun cirka fem forskellige øvelser, jeg skifter imellem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ahri

Helt enig med Neenah! :klap: Mark Rippetoe er SÅ dygtig til at lære fra sig, og der er rigtig mange gode videoer med ham på nettet, så du kan se, hvordan man eksempelvis squatter korrekt. Jeg træner netop efter 5 x 5, som Neenah også nævner. Jeg regner med snart at tilføje dips og pull-ups, men det er et både overskueligt og absurd effektivt program!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ahri

Det er det nemlig :gogo: Jeg kombinerede det med leangains et par måneder, og fik sindssyge resultater.

OG 5x5 har en app som holder styr på vægt, sæt og pauser - det er mega smart!

Ej hvor smart! Anede ikke, der var en app. Jeg sidder med min lille notesblok og sætter streger for hvert sæt, jeg tager :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
misseman

Jeg forstår ikke, at nogen vil have sådan en bagdel. Den virker for stor i forhold til hendes øvrige kropsdele.

Mine kvindelige crossfit instruktører er meget tonede (uden at det er overdrevet) og deres bagdele er mindre og passer i min optik bedre til resten af kroppen, som err tonet.

Nå, men jeg er godt klar over at jeg ikke svarer på spørgsmålet, stiller irriterende spørgsmål og det handler om smag eller mangel på samme.

Men jeg forstår ikke TO, da den numse er bare alt for stor.

og jeg forstår ikke at du svarer sådan.... du ved sådan indirekte nedladende og hinter at TS ikke har smag.

og sådan kan vi jo blive ved.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
misseman

Jeg forstår bare ikke de skæve proportioner mellem numse og resten af kroppen og det giver jeg udtryk for. :(

Jeg synes, at TO skal tænke sig om i forhold til at ligne det skønhedsideal. Jeg burde nok have skrevet det i en "det må man ikke sige, men jeg gør det alligevel tråd" i stedet for. Det gør jeg næste gang.

ja fordi på den anden måde her, der kommer du bare til at udtrykke at din mening er den endegyldige sandhed og at TS naturligvis skal være enig. Det lyder bare lidt tåbeligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...