Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

male2222252

tabe sig og stige i muskelmasse

Recommended Posts

male2222252

hej jeg er 18 

jeg styrketræner, men jeg for ikke motiontrænet. jeg spiser også usundt

jeg er 1.84 høj og vejer 84 kg. jeg er begyndt at blive lidt tyk på maven

jeg vil gerne høre om i har nogle råd til hvordan man kan tabe sig og samtidig stige i muskelmasse. 

jeg ville gerne have en six pack eller noget der ligner til sommer. 

og er der nogen der ved hvor langt tid det tager at tabe fedtet på maven? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Spis en sundere og proteinholdig kost

 

Hvor lang tid det tager at tabe fedtet på maven afhænger af hvor meget der er... Men du kan som sådan ikke plet-slanke dig... Kombiner din styrketræning med lidt motionstræning, og så spis bedre mad, så burde den være der... måske ikke inden sommer, men...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
That's hot

Det er fysisk umuligt både at tabe sig og stige i muskelmasse på samme tid. Hvis man træner og spiser meget protein samtidig med, at man taber sig, vil det meste af ens vægttab dog være fedt.

 

Bodybuildere bulker, når de skal stige i muskelmasse. Dvs. de spiser hver dag 300-500 kcal. mere, end de kan forbrænde. De spiser store mængder af sund mad (ikke dårligt mad og slik), hvoraf en ret stor del er fedtfattigt kød, såsom kylling med en masse protein. Når de skal op til konkurrence, skal de være meget stramme, så man kan se deres muskler tydeligt. Op til konkurrencen taber de derfor en masse fedt, men også lidt muskelmasse. Det gør de ved at spise 300-500 kcal mindre, end de kan forbrænde.

 

Du kan lade dig inspirere af denne artikel: http://vejle.lokalavisen.dk/i-laere-hos-bodybuilder-haard-traening-og-broccoli-/20121205/artikler/712049342/2087

 

Der står også en kostplan. Fyren i artiklen tabte 6,2 kg på ca. en måned. Han startede hver morgen med at løbe en lang tur og næsten hver eftermiddag/aften gik han i fitnesscenter og styrketrænede. Bemærk, at hvis du ikke har tænkt dig at træne en masse, skal du spise mindre! F.eks. kun 5-6 af disse måltider, som står i kostplanen. Hvis du kan finde en træningsmakker, vil det være nemmere for dig at blive motiveret til at træne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
TBD

Det er fysisk umuligt både at tabe sig og stige i muskelmasse på samme tid. 

 

Det er nu ikke helt sandt.

 

http://www.bodybuilding.com/fun/build-muscle-and-lose-fat-at-the-same-time.html

http://www.bodybuilding.com/fun/build-muscle-burn-fat-simultaneously.htm

http://www.aworkoutroutine.com/how-to-build-muscle-and-lose-fat/

 

Men... Det er ikke alle som kan... men er man fed til at begynde med, er man ved at genopbygge tabt muskel masse, er man genetisk heldig eller bruger man sjove ting (drug) Så kan man godt. 

 

Desuden har jeg selv gjort det... på ½ år smed jeg 9 kg fedt og fik flere cm større arme/brystkasse =mere muskelmasse.

 

?Men det er sandt at general kræver det et underskud af indtag, for at tabe sig, og så mister man også muskelmasse. Plus vil man vokse, kræver det et overskud af indtag hvilket giver en større fedt%.

Men holder man sig på +/- 500Kcal, vil tabet/fedt ophobning være minimal.

 

Ellers er resten af indlægget spot on.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
That's hot

Det er nu ikke helt sandt.

 

http://www.bodybuilding.com/fun/build-muscle-and-lose-fat-at-the-same-time.html

http://www.bodybuilding.com/fun/build-muscle-burn-fat-simultaneously.htm

http://www.aworkoutroutine.com/how-to-build-muscle-and-lose-fat/

 

Men... Det er ikke alle som kan... men er man fed til at begynde med, er man ved at genopbygge tabt muskel masse, er man genetisk heldig eller bruger man sjove ting (drug) Så kan man godt. 

 

Desuden har jeg selv gjort det... på ½ år smed jeg 9 kg fedt og fik flere cm større arme/brystkasse =mere muskelmasse.

 

?Men det er sandt at general kræver det et underskud af indtag, for at tabe sig, og så mister man også muskelmasse. Plus vil man vokse, kræver det et overskud af indtag hvilket giver en større fedt%.

Men holder man sig på +/- 500Kcal, vil tabet/fedt ophobning være minimal.

 

Ellers er resten af indlægget spot on.

 

Wow fedt, tak. :) Jeg kan godt lide, at der er forslag til både kost og motions strategi.

 

Jeg tænker lidt, at selv hvis man er en af dem, der ikke kan tabe sig og gaine på samme tid, så er det godt med de meget varierede kostplaner, der foreslås. Hvis man spiser den samme lave kaloriemængde hele tiden i forsøget på at tabe sig, så vænner kroppen sig til det, så sådan en kostplan kan muligvis hjælpe til at holde forbrændingen oppe.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites



×
×
  • Opret ny...