Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

VildMagi

Forhandler af islandsk garn i KBH (alafoss lopi)?

Recommended Posts

VildMagi

Jeg har sidste år strikket rigtig meget med Alafoss Lopi-garn og synes det er en rigtig lækkert garntype. Der boede jeg lige ved siden af en strikkebutik, der havde et stort udvalg, også af Lett Lopi, som jeg ikke er helt så pjattet med.

MEN nu bor jeg i KBH og jeg kan bare ikke google mig frem en fysisk forhandlerbutik!! Vil helt købe IRL, da farver jo kan variere på en computerskærm og udover det så har jeg det lidt stramt med at give 50 kr i porto. :genert:

Så please! Er der nogle københavnere herinde, der kan hjælpe mig med at finde en fysisk forhandler i KBH-området? Jeg tager gerne udenfor KBH C, men har ikke rigtig mulighed for at tage langt væk (Taastrup, Ishøj osv.).

Og ellers: En forhandler af noget andet lækkert islandsk garn i KBH? Tykkelse pind 5-6 stykker.

Det haster faktisk lidt, da jeg havde forestillet mig at bruge det til en julegave...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kunneikkeslette

Jeg ved ikke med det konkrete mærke, men har du prøvet Uldstedet (ved Nørreport Station) eller Sommerfuglen (ved Vandkunsten)? Det er de to butikker, jeg plejer at bruge, og de er begge ganske fantastiske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Jeg ved ikke med det konkrete mærke, men har du prøvet Uldstedet (ved Nørreport Station) eller Sommerfuglen (ved Vandkunsten)? Det er de to butikker, jeg plejer at bruge, og de er begge ganske fantastiske.

Jeg har tjekket Uldstedets hjemmeside, der så det ikke ud som om de første Alafoss, men måske har de noget andet jeg kan bruge, tænker at kikke derind i dag, da jeg alligevel kommer forbi Nørreport på vej hjem. Må lige tjekke Sommerfuglen ud også, tak :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Der står ikke så meget på hjemmesiden her - der står at de 'blandt andet' fører flg. garntyper, og så en liste hvor din type ikke er nævnt, men det kan måske betyde at der er en chance? Måske er det noget de har i ny og næ?

Det er vel i hvert fald værd at ringe til dem og spørge. :)

http://wadils.dk/page/om-wadils-garn-og-uld-13/

Jeg har godt selv tænkt på Wadils faktisk - jeg skriver og spørger! Tak!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Jeg har godt selv tænkt på Wadils faktisk - jeg skriver og spørger! Tak!

Og hun svarede faktisk med det samme, at den har de :banan: Så må jeg dér forbi i eftermiddag! Men hører nu stadig gerne fra flere, hvis der er nogen, der kender andre fysiske forhandlere! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Fedt mand!

Jeg har aldrig været derinde, men kører hele tiden forbi. Der ser sgu også så hyggeligt ud.... :lun:

Jeg har været i deres butik i Juletivoli, øøøøøøj :lun::love: (ved dog ikke om den er der i år, det var vist forrige år jeg var der)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Panduro i Odense har garnet, så det kan være de andre butikker også har det.

Nå ej for filan da, det var smart for mig, jeg kommer jo lige forbi Nørreport på vej hjem! Dér må jeg kikke forbi! Tak! :banan:

Debatten er bare sådan et skønt, hjælpsomt sted :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Jeg skal faktisk i Panduro lige om snart, det bliver nok den på Frederiksberg godt nok, men jeg kan da lige kigge.... :D

Det må du rigtig gerne! Har under alle omstændigheder lettere ved at komme til Frb. end til Valby i Wadils :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Jeg tror at den ved Nørreport er væsentligt større, så de har nok som minimum det samme udvalg. :)

FEDT!! Mange tak, jeg smutter forbi ved Nørreport i dag og ellers så kan jeg jo godt tage til Frederiksberg og handle kan jeg se :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Jaha! Håber du finder de rigtige farver.

Det så ret fint ud, det kunne være at jeg selv skal have noget en dag....... :genert:

Ja jeg håber at finde en fin lysebrun eller mørkebrun. Der skal strikkes hvide hjerter ind i (det er til sokker) så synes det kunne være flot med brun. Og det garn er rigtig skønt i naturfarverne synes jeg. Sidste år strikkede jeg koksgrå med islandsk stjernemønster og det var så flot. Og så er de ROCKER-varme! :8: Hvilket er skønt når man er en frossenpind som mig :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites