Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

lonaeeh

Terminstråd for de kommende Juli-mødre 2015

Recommended Posts

lonaeeh

Er lige på besøg fra juni tråden ;)

Du kan jo scannes allerede 4+0 men der vil der kun være en lysning at se på scanningsbilledet. De fleste gynækologer vil helst først scanne fra 7. uge, altså fra 6+0 - 6+6, da man som hovedregel kan se hjertet slå der, og måle ret godt hvor stor fosteret er fra hoved til rumpe ;) Dvs. hvor langt du er, hvis du er usikker på terminen.  

Og tillykke med graviditeten :gogo:

Mange tak for svar og tillykke ;)

Okay - perfekt. Så er det for mit vedkommende nok først om en uges tid eller halvanden det er relevant med sådan en scanning måske. :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Corteforte

Godaften damer. Jeg sidder i sofaen og slapper imens mand og barn leger fangeleg. :)

Vi fortalte det til bedsteforældre/søskende et par dage efter jeg havde testet positiv - det ville være alt for underligt at miste og så ikke fortælle hvorfor vi var kede af det. Vi venter lige med jobbet indtil omkring januar - der bliver nemlig en stilling ledig med nogle andre arbejdstider ledig pr.1. januar, og den vil jeg gerne lige nappe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Corteforte

Og så lige noget helt andet: Kan jeg ikke logge jer til at sætte et avatar-billede på? Jeg kan ikke holde styr på hvem der er hvem, hvis jeg ikke har noget visuelt at binde det op på.:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lonaeeh

Godaften damer. Jeg sidder i sofaen og slapper imens mand og barn leger fangeleg. :)

Vi fortalte det til bedsteforældre/søskende et par dage efter jeg havde testet positiv - det ville være alt for underligt at miste og så ikke fortælle hvorfor vi var kede af det. Vi venter lige med jobbet indtil omkring januar - der bliver nemlig en stilling ledig med nogle andre arbejdstider ledig pr.1. januar, og den vil jeg gerne lige nappe.

Det lyder super hyggeligt og dejligt at i har fortalt det til de nærmeste. :) Jeg synes der er alt for lang tid til efter den 10. , hvor vi vil fortælle det efter en forhåbentlig vellykket tidlig scanning.

Jeg har så læst lidt rundt på nettet her til aften omkring par der har mistet deres lille spire . Det er altså så dumt men sætter nogle tanker i gang hos en. Ved dog godt at det er ikke det man skal fokusere på og så længe jeg ikke bløder eller har vilde smerter går det forhåbentlig godt :)

Mht avatar - sørger for det senere i aften eller i morgen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ms_noer

Ehmmmmm wauh.....

Tror gerne jeg vil vaere med her, jeg tog egenligt en test for at fremkalde mens og ehm den blev positiv inden for 45 sec. Altsaa vi vil saa gerne have barn no.2 men det er gaet noget hurtigere end sidst.

Navn: Ms_noer
Alder: 32
Beskæftigelse: Afdelingsleder
Mands alder: 32
Mands beskæftigelse: Butikschef
Bor: London
Fødested: Ikke fast sat endnu
Prøvet siden: 1 Oct. 2014
Testet positiv: 23 Nov. 2014
Termin: omkring d. 31 Juli 2015
Andre børn: Sophie fra 1 Oct. 2012
Vide kønnet?: ja det tror jeg
NF-scanning:
MD-scanning:
Andre scanninger:
1. læge besøg:
Andet:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lonaeeh

Ehmmmmm wauh.....

Tror gerne jeg vil vaere med her, jeg tog egenligt en test for at fremkalde mens og ehm den blev positiv inden for 45 sec. Altsaa vi vil saa gerne have barn no.2 men det er gaet noget hurtigere end sidst.

Navn: Ms_noerAlder: 32Beskæftigelse: AfdelingslederMands alder: 32Mands beskæftigelse: ButikschefBor: LondonFødested: Ikke fast sat endnuPrøvet siden: 1 Oct. 2014Testet positiv: 23 Nov. 2014Termin: omkring d. 31 Juli 2015Andre børn: Sophie fra 1 Oct. 2012Vide kønnet?: ja det tror jegNF-scanning:MD-scanning:Andre scanninger:1. læge besøg:Andet:

Velkommen til, og tillykke med graviditeten :-D dejligt for jer at det er gået så hurtigt.. Har tilføjet dig på forsiden ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arti

Spændende med den ledige stilling, jeg krydser fingre for at du får den :)

Min kæreste har fortalt til sin mor at jeg er gravid, men ellers har vi ikke fortalt det til nogen. Han synes det er super svært ikke at fortælle det mens jeg helst vil vente så vores kompromis er blevet den nærmeste familie. Jeg tror måske også det er fordi det stadig føles så uvirkeligt for mig så hurtigt efter vi har fået den første, så selvom jeg er glad så har jeg også brug for noget tid til at tænke over praktiske ting som barsel fra arbejdet igen, hvad der nu passer bedst ift. at få vores dreng i vuggestue, hvordan det bliver at skulle slæbe en 10-11kgs dreng med op på 4. når jeg er højgravid osv. Og tænk hvis nummer 2 nu ikke er lige så let som nummer 1... Ej altså det er ikke ment så negativt som det måske lyder, jeg tænker bare at det nok bliver super hårdt nogle gange og vi har jo ikke sådan rigtig fået talt barsel mm. som vi havde med den første.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lonaeeh

Jeg er træt idag. I formiddags var vi til noget familie fødselsdag og var meningen vi skulle besøge et hold venner efterfølgende. Det blev heldigvis udskudt til næste weekend så de sidste par timer har jeg lagt på sofaen..

Vi har fået lidt at tænke over idag. Vi bor jo til leje i et hus på landet.. jeg vi ved at det ikke er her vi bor om +3 år. Vi er så blevet tilbudt at leje et større hus i den by vi meget overvejer at bosætte os i om nogle år.. vi vil have verdens bedste svigerfar som genbo og mine forældre tættere på. Samtidig vil vi være tættere på Århus samt mit job.. tror vi tager ud og kigger da vi nok også vil være interesseret i at købe det senere.. ligenu orker jeg bare ikke tage stilling til det. Synes der er nok i at tænke over om spiren i maven er ok, fagprøve mm. Samtidig går manden ind i den travleste måned på hans job. Typisk ;)

Jeg går konstant på toilet og kan ikke lade være med at tjekke om jeg nu har fået mens. Ved jeg ikke kan gøre til eller fra men det fylder altså bare i hovedet om alt er som det skal være. Nu hvor jeg er den eneste førstegangs gravide herinde håber jeg i kan svare på, at nervøsiteten blir mindre med tiden?;)

Er spændt på lægebesøg i morgen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arti

Jeg er træt idag. I formiddags var vi til noget familie fødselsdag og var meningen vi skulle besøge et hold venner efterfølgende. Det blev heldigvis udskudt til næste weekend så de sidste par timer har jeg lagt på sofaen..

Vi har fået lidt at tænke over idag. Vi bor jo til leje i et hus på landet.. jeg vi ved at det ikke er her vi bor om +3 år. Vi er så blevet tilbudt at leje et større hus i den by vi meget overvejer at bosætte os i om nogle år.. vi vil have verdens bedste svigerfar som genbo og mine forældre tættere på. Samtidig vil vi være tættere på Århus samt mit job.. tror vi tager ud og kigger da vi nok også vil være interesseret i at købe det senere.. ligenu orker jeg bare ikke tage stilling til det. Synes der er nok i at tænke over om spiren i maven er ok, fagprøve mm. Samtidig går manden ind i den travleste måned på hans job. Typisk ;)

Jeg går konstant på toilet og kan ikke lade være med at tjekke om jeg nu har fået mens. Ved jeg ikke kan gøre til eller fra men det fylder altså bare i hovedet om alt er som det skal være. Nu hvor jeg er den eneste førstegangs gravide herinde håber jeg i kan svare på, at nervøsiteten blir mindre med tiden? ;)

Er spændt på lægebesøg i morgen

Spændende med hus, jeg synes da det lyder helt perfekt til jer når nu I alligevel ved I ikke vil blive boende hvor I bor nu :)

Jeg havde det ligesom dig da jeg var gravid første gang (og jeg har det egentlig også nu), men jeg synes det blev meget bedre efter nf, så havde jeg/vi set at der rent faktisk var en lille derinde og så var det egentlig kun lige dagen før de andre scanninger at jeg blev lidt nervøs igen (altså sådan lidt ligesom jeg også bliver nervøs inden forskellige undersøgelser ved lægen, selvom jeg jo egentlig godt ved at alting sikkert er helt fint). Jeg tror der er nogen der bliver ved med at være nervøse, og det kommer måske også an på hvor længe man har prøvet (jeg blev gravid i første forsøg med nummer 1). 

For mig hjalp det at undlade at læse om par der mister, risikoen for SA i første trimester osv. Det er faktisk lidt sværere for mig i denne omgang, men fx. så forsøger jeg at holde mig fra storketråden herinde fordi jeg bliver så ked af det og bekymret over hvor svært det er for mange at blive og gennemføre en graviditet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lonaeeh

Spændende med hus, jeg synes da det lyder helt perfekt til jer når nu I alligevel ved I ikke vil blive boende hvor I bor nu :)

Jeg havde det ligesom dig da jeg var gravid første gang (og jeg har det egentlig også nu), men jeg synes det blev meget bedre efter nf, så havde jeg/vi set at der rent faktisk var en lille derinde og så var det egentlig kun lige dagen før de andre scanninger at jeg blev lidt nervøs igen (altså sådan lidt ligesom jeg også bliver nervøs inden forskellige undersøgelser ved lægen, selvom jeg jo egentlig godt ved at alting sikkert er helt fint). Jeg tror der er nogen der bliver ved med at være nervøse, og det kommer måske også an på hvor længe man har prøvet (jeg blev gravid i første forsøg med nummer 1). 

For mig hjalp det at undlade at læse om par der mister, risikoen for SA i første trimester osv. Det er faktisk lidt sværere for mig i denne omgang, men fx. så forsøger jeg at holde mig fra storketråden herinde fordi jeg bliver så ked af det og bekymret over hvor svært det er for mange at blive og gennemføre en graviditet.

Altid noget at det er helt alm tanker.. Og du har nok ret i at man ikke skal prøve at læse alt for meget om de dårlige historier. Lige nu synes jeg bare der er lang tid til uge 12 så tror på at når vi forhåbentlig ser et hjerteblink næste måned.. At vi så tror lidt mere på det og fortæller det til familien. :) Tror også mere det er det jeg er en meget åben person så.. Det er for mig svært at holde hemmeligt, selvom jeg egentlig gerne "vil" til vi er sikre på den blir hvor den skal og den er i live :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites