Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

lonaeeh

Terminstråd for de kommende Juli-mødre 2015

Recommended Posts

mutte84

@mutte84 Det er helt normalt at fælde helt vildt i månederne efter man har født. Det gør jeg også og det gjorde jeg også med N. :)

hver gang jeg førte hånden gennem mit hår Idag da jeg var i bad Idag, var  den fyld af hår.. Virkelig skræmmende

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissMMM

@mutte84 Puha, det lyder godt nok ubehageligt. Kan godt forstå, at det er skræmmende. Har du døjet med det tidligere? Et I gået helt over til flaske eller er det en aften-flaske, I giver ham? Det synes jeg, at man tit hører om :) Det lyder til, at han sover godt - dejligt! Hvor gammel er han efterhånden? 

Her går det også fint. Jeg ammer fuldt stadig, og hun sover som regel omkring kl. 20.30-21.30 og vågner så kl. 2, sover igen og vågner så kl. 5, hvor hun får mad, skiftes (da hun næsten altid enten har tisset rigtig meget eller har afføring), og så ammer jeg liggende derefter. Så sover hun faktisk helt til kl. 8.30-9-tiden. Idag helt til kl. 9.30 :) Til gengæld er hun ikke den store sover i løbet af dagen. Det bliver kun til 2-3 mindre lure af ca. 45 minutters varighed, en sjælden gang i mellem 1-1,5 time. Omkring kl. 18-19 plejer hun dog også at falde i søvn og vågner kun ganske let inden hun falder i søvn med patten i munden om aftenen ;) Så få timers søvn om dagen, men en hulens masse fra tidlig aften-tidlig formiddag :) 

Hvad ønsker I andre jer til barnedåb/navnefest? Vi har været igang med at finde på ønsker, men kunne godt bruge lidt inspiration :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tiranas

Hvor lyder det fint med den kage fra det sted, som I fik til jeres bryllup, @Tiranas :) Jeg kan godt forstå, at I ikke gider at lave maden selv. Jeg gad det heller ikke, men min kæreste er fast opsat på selv at lave brunchen. Vi får dog min mor til at bage tre slags kager og frikadunser, og hans mor kommer til at lave brød, boller, laksesalat og rejesalat. Det er en stor hjælp :) 

Ja, babysalmesang er lidt ligesom rytmik. Vi synger nogle sange, mens vi nusser om babyerne, leger med dem med forskellige sanse-legetøj og sådan nogle ting. Jeg var lidt spændt på det, for jeg har ikke noget forhold til kirken - så lidt forhold, at jeg første gang endte med at gå hen til kapellet tre kilometer fra den rigtige kirke :lol: Jeg kunne ikke forstå, at der ikke var andre barnevogne i nærheden :lol: Hvor skulle jeg dog vide, at det var et kapel og ikke en kirke ;) Men det er et rigtig fint tilbud, og der er mange gode, almindelige børnesange i blandt. Det er meget lidt religiøst :) 

Hvad laver I til rytmik? Hvordan går det med mg? :)

Her går det fint. F er igang med det andet tigerspring og jeg skal da lige love for, at vi kan mærke det. Hun vil kun sove ved mig om dagen (om natten er det heldigvis intet problem), og hun er blevet bevidst om, at hun kan græde højt - huuurra ;) 

Hvordan sover jeres babyer ellers om dagen og natten? :)

Skal stadig lige have overtalt manden til det med kagen; han mener, at vi bare kan bage selv. Som om! :D

Hahahahahaha! Godt du fandt det rigtige sted til sidst :lol:

Vi laver nogenlunde det samme til rytmik. Synger sange, danser, udvikler sanserne. Det er rigtig godt, og baby suger alle indtrykkene til sig. Det er så fedt at se!

MG går rigtig godt. Det er en rigtig god gruppe. Går til rytmik med 2 af de andre, og ses lidt i løbet af ugen med den ene. Det er rigtig godt.
Hvad med dig? Er du kommet i MG endnu?

Vi er også i gang med et tigerspring her. Han kommer dog pænt igennem det, selvom der er en del pjevseri. Men så skal han bare have lidt nærhed, og så er det det.
Hvordan aktiverer du din datter igennem springet?
Har downloadet appen "Vidunderlige Uger", og der står der, at man skal vise baby nye omgivelser og holde legetøj i forskellige afstande for at udvikle synet. Så det prøver vi at gøre.

Her sover baby rigtig fint om natten. Han plejer at falde i søvn ved 23-tiden, og så vågner vi omkring kl. 3:00 +/- og igen omkring kl. 6:30 +/-.
Om formiddagen tager han gerne en lur eller to; længden varierer. Om eftermiddagen kan han også finde på at tage en lur eller to, men ikke så lang som om formiddagen. Om aftenen sover han ikke. Og det er pisse irriterende - for vi kan se, at han er dødtræt, men han kæmper totalt imod søvnen... Skal lige have hørt SP, om hun kan nogle tricks til at få ham til at sove.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tiranas

Til barnedåben ønsker vi os blandt andet:
- Tripp Trapp stol
- bObles sansetumlinger
- Oball motorikbold
- gavekort til tøj
- bestik og service
- flag, hvor der kan  indgraveres navn og fødselsdato
- Wheely bug
- børnebøger
- barnevognssele

Håber, det kan give lidt inspiration :)
Hvad har I på listen indtil videre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tiranas

Synes egentlig ikke, at jeg fælder mere end normalt.
Er hårtab/fældning et tegn på PCO, @mutte84?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mutte84

Tabte meget hår inden jeg blev gravid. 

Han får flaske nu, da det fungere bedre og han trives bedre på det. Jeg  brød sammen en dag, så der besluttede jeg at der kun var flaske. Han hang i mine brustwr konstant, blev ikke ordentlig mæt, sov max 30 min af gangen.. 

Han er 3 mdr her 3. Oktober.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mutte84

Synes egentlig ikke, at jeg fælder mere end normalt.
Er hårtab/fældning et tegn på PCO, @mutte84?

ja en af tegnene. 

Jeg har desværre alle symptomerne på PCO.. :-( 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mutte84

Hvordan går det med jer og jeres lækre babyer??

her går det fint, har skiftet kiropraktor som virkelig hjælper Theo med nakken. Og lørdag skal vi ha barnedåb:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss_Behave_Yourself

Her går alting også godt :)

Sara er i gang med sit 4. tigerspring, så vi kæmper lidt med amningerne som der er rigtig mange af!! Muligvis varer det ikke længe, før vi går i gang med at give hende grød. Det er helt vildt så hurtigt de små vokser!!!!

Glæder mig helt vildt til d 31/10 hvor jeg skal til koncert med nogle veninder og for første gang skal være alene afsted i længere tid fra min datter. Far skal så passe hende og det glæder han sig heldigvis også til :) Han ser hende jo ikke særlig meget i hverdagene hvor han jo arbejder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tiranas

Det går også rigtig fint her :)

Vi holdte barnedåb i weekenden, og det klarede han bare så godt! Det var en rigtig dejlig dag.

I går var vi til babysvømning for første gang, og det klarede han også bare så fint.

Elsker at se på ham, og se hvor meget han suger til sig af nye indtryk. Det er vanvittigt, hvor meget han har udviklet sig - og udvikler sig på daglig basis nærmest. I love it!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites