Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

slandramus

Terminstråd for de forventningsfulde og spændte juni-mødre

Recommended Posts

Dublin-mudslide

Der bliver snakket lidt om sygdomme i familien som lægen skal være obs på, taget blodprøver for at fastslå blodtype, snak om kost, farens navn og cpr (og naturligvis eventuelle sygdomme i hans famile) samt ønske til fødested og lignende.

Det er en helt afslappet snak :)

Det lyder helt fint :)  Så er det med at skrive spm ned - plejer altid at blive rimelig blank hos lægen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nenadol

Så tør jeg melde mig på banen :D

Navn: Nenadol

Alder: 33 år

Beskæftigelse: Administrativ medarbejder

Mands alder: 38 år

Mands beskæftigelse: Senior udvikler

Bor: Aalborg

Fødested: Aalborg Sygehus Nord

Prøvet siden:18 september 2014

Testet positiv:18 oktober

Termin: ca. 29 Juni

Andre børn: En dreng fra 2010

Vide kønnet?: Ja

NF-scanning:

MD-scanning:

Andre scanninger:

1. læge besøg: 24. November

Andet:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nenadol

Det lyder til at I alle skal tidligt til lægen?!

Jeg har først tid når jeg er 9+0, Det er længe til, synes jeg.

Jeg er skrækkelig, når det kommer til at holde mund, har allerede fortalt det til flere. Ville ønske Jeg kunne holde min mund :genert::fløjt:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
slandramus

Hej med jer :wave:

Jeg er ret ny og har derfor ikke rigtig været med i andre tråde. Men, jeg stod altså med to streger for et par uger siden og vil gerne være med her, selvom jeg ikke helt tror på det endnu :lun:

Navn: Known

Alder: 25

Beskæftigelse: Studerende

Mands alder: 35

Mands beskæftigelse: Fuldtidsansat

Bor:

Fødested: Ved ikke endnu

Prøvet siden: Droppede p-pillerne sidst i juni

Testet positiv: Den 10. oktober

Termin: Efter egne beregninger den 18. juni

Andre børn: Nej

NF-scanning:

MD-scanning:

Andre scanninger:

1. læge besøg: Den 21. oktober

Andet:

Velkommen Known:)

^Velkommen til Known.

Jer, der allerede har haft det første lægebesøg - hvad sker der her - hvad taler man om? Jeg har de første to besøg i næste uge. Vi snakkede lidt om det og er ret enige om at vi nok nupper en tidlig scanning - tænker om små 14 dage. Det ser ud til, at det er ret nemt at få en tid.

Mit besøg var ikke et "rigtigt" første lægebesøg. Jeg fik kun bekræftet graviditeten inde ved lægen fordi jeg alligevel havde en tid til at tale om blodprøver mhp udredning. Men vi talte ganske lidt om kost, do's and dont's og vitaminer. Hun sagde, at jeg skulle bestille en tid omkring 8+0, hvor der ville blive lavet vandrejournal, talt om fødested, arvelige sygdomme og taget blodprøver (vist nok til den der doubletest) + en undersøgelse (GU)

NF-scanning:

MD-scanning:

Andre scanninger:

Andet:

Jeg er skrækkelig, når det kommer til at holde mund, har allerede fortalt det til flere. Ville ønske Jeg kunne holde min mund :genert::fløjt:

Velkommen til:)

Jeg synes virkelig heller ikke det er nemt at holde kæft. Har talt i telefon med mine forældre flere gange i de sidste dage og har intet sagt, men hold kæft det er svært. Til gengæld er jeg kommet til at sige det til en kollega, der godt vidste vi prøvede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
slandramus

Jeg tror også vi bestiller en tidlig scanning. Ved godt at det ikke giver sikre farantier for noget, men jeg har virkelig ikke lyst til at vente helt til NF. Synes der er mega lang tid til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alittlesecret

Jeg skal virkeligt også bide mig selv i tungen for ikke at sige noget :genert: Og jeg skal passe på ikke at bruge min rigtige profil herinde :fløjt:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alittlesecret

Jeg tror også vi bestiller en tidlig scanning. Ved godt at det ikke giver sikre farantier for noget, men jeg har virkelig ikke lyst til at vente helt til NF. Synes der er mega lang tid til.

Jeg synes også der er aaaaalt for lang tid til NF :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alittlesecret

Her er mine teste fra hhv. tirsdag (4+1) og onsdag (4+2) :D

post-175348-0-62290800-1414050149_thumb.

post-175348-0-28938200-1414050167_thumb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dublin-mudslide

NF-scanning:

MD-scanning:

Andre scanninger:

Andet:

Velkommen til  :)

Det gør vi også - jeg kan slet ikke lade være. Må vide hvad der sker indeni ;)

Jeg synes også der er aaaaalt for lang tid til NF :genert:

Også mig.

Testede igen igen her til morgen og fik tyk, rød streg frem. Udover kontrolstregen altså. Så alt burde være ok. Men har her til morgen haft noget, der kunne minde om smerter længst nede ved underlivet. Og bliver altså betænksom, for det skal jo ikke ligefrem gøre ondt med smerter og sådan? Men altså - det kører jo lidt sit eget liv dernede :P Fatter bare ikke man nogle dage skal mærke så meget til det - kan det ikke fordele sig lidt? Tør sgu ikke håbe på det bliver til noget, så tvinger mig selv til at tænke - nå, vi må se hvad der sker. Og så lægge fokus på noget andet.

Svigerne kommer i dag og skal hjælpe os med at lægge nyt gulv. Vi har købt ind til kaffe og kage, så regner med at fortælle dem det i dag. Føler egentlig det er aaalt for tidligt, men kan altså ikke holde kæft. Har brug for at dele det med om ikke andet så ganske få. :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alittlesecret

Velkommen til  :)

Det gør vi også - jeg kan slet ikke lade være. Må vide hvad der sker indeni ;)

Også mig.

Testede igen igen her til morgen og fik tyk, rød streg frem. Udover kontrolstregen altså. Så alt burde være ok. Men har her til morgen haft noget, der kunne minde om smerter længst nede ved underlivet. Og bliver altså betænksom, for det skal jo ikke ligefrem gøre ondt med smerter og sådan? Men altså - det kører jo lidt sit eget liv dernede :P Fatter bare ikke man nogle dage skal mærke så meget til det - kan det ikke fordele sig lidt? Tør sgu ikke håbe på det bliver til noget, så tvinger mig selv til at tænke - nå, vi må se hvad der sker. Og så lægge fokus på noget andet.

Svigerne kommer i dag og skal hjælpe os med at lægge nyt gulv. Vi har købt ind til kaffe og kage, så regner med at fortælle dem det i dag. Føler egentlig det er aaalt for tidligt, men kan altså ikke holde kæft. Har brug for at dele det med om ikke andet så ganske få. :rolleyes:

Jeg har også en del underlivssmerter, men det er helt normalt i starten. Det hele giver sig jo en del dernede :D Selvom jeg har testet mere og mere tydeligt, er jeg også lidt skeptisk. Jeg har ikke haft nogen spontane aborter, men altså, jeg tænker lidt, det kan vel ikke blive ved med at gå godt for min mand og jeg :unsure:

Vi skal se samtlige bedstefoældre inden for de næste 3 uger - havde ikke lige forestillet mig at de skal vide det så tidligt, men jeg ved sgu ikke om jeg kan holde mund :fløjt:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites