Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

slandramus

Terminstråd for de forventningsfulde og spændte juni-mødre

Recommended Posts

slandramus

Hvad skal I alle sammen lave i dag? Jeg er simpelthen blevet så forkølet, virkelig træls. Og næsespray er jo åbnebart bandlyst når man er gravid, så jeg synes jeg lider lidt. Jeg hoster, nyser og snotter konstant. Så nu bliver jeg hjemme og arbejder fra sofaen i dag. Det er så træls når man sidder på kontor med to andre, hvis man skal sidde og snøfte hele tiden. Og der er et stykke ud på toilettet, så der er langt hver gang jeg skal pudse næse. Det er ikke specielt effektivt. Så nu tager jeg en inde-dag på sofaen. Håber det er bedre i morgen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
slandramus

Hej herinde

Jeg er egentlig aktiv i maj-tråden, men min sidste scanning sagde 4. juni, og ikke 29. maj som egne beregninger siger. Derfor tænkte jeg at jeg lige ville melde mig på banen herinde.

Navn: MosterBob

Alder: 32

Beskæftigelse: projektkoordinator (events)

Mands alder: 39 (40 ved fødsel)

Mands beskæftigelse: konsulent

Bor: København

Fødested: Rigshospitalet

Prøvet siden: feb '14

Testet positiv: 4+2 / d. 19. September

Termin: 4. juni (måske 29. Maj?)

Andre børn: nej

Vide kønnet?: Ja

NF-scanning: Ja

MD-scanning: Ja

Andre scanninger: tidlig scanning d 17. Oktober med fint hjerteblink og en lille spire på 10,3 mm

1. læge besøg: 6. Oktober

Andet:

I dag har jeg haft en hel kvalmefri dag. Jeg har været temmelig slemt angrebet i over en måned nu, hvor alt er kommet op, og pludselig har der ikke været noget hele dagen. Det er helt fantastisk og kræver vist en :banan:

MosterBob (8+3)

Også velkommen til dig moster bob:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bimse88

Velkommen Pebernødden. Jeg har også kort været forbi storketråden lige da vi startede, men jeg fik også stress af de andres positive teste :) og da jeg så selv fik en positiv havde jeg glemt hvad jeg havde kaldt mig :blink:

Slandra din stakkel altså, men godt der ikke har været mere blødning.

Jeg har sygemeldt mig i dag. Hele min krop er så øm så det føles som om jeg har løbet en hel maraton! Og det dur bare ikke når jeg ved, at mit arbejde er så fysisk hårdt som det er. Er nødt til, at passe på mig selv og min krop når nu jeg er gravid.

Havde jeg ikke været gravid var jeg taget afsted, så har det skidt med det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dublin-mudslide

Jeg blev også mega forkølet i går aftes, men det er næsten væk nu. Kommer lidt og går. Jeg fortalte nyheden til min mor i går. Flashede først vores nye vinduer live via skype og zoomede til sidst ind på alle mine GT. Hun fattede det først ikke, men ret hurtigt gik det op for hende, hvad det betød. Hun blev meget meget overrasket og meget glad. Og skyndte sig straks at fortælle om, da hun var gravid med mig og hvor godt hun havde det :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dublin-mudslide

Og god bedring, Slandra :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
slandramus

Velkommen Pebernødden. Jeg har også kort været forbi storketråden lige da vi startede, men jeg fik også stress af de andres positive teste :) og da jeg så selv fik en positiv havde jeg glemt hvad jeg havde kaldt mig :blink:

Slandra din stakkel altså, men godt der ikke har været mere blødning.

Jeg har sygemeldt mig i dag. Hele min krop er så øm så det føles som om jeg har løbet en hel maraton! Og det dur bare ikke når jeg ved, at mit arbejde er så fysisk hårdt som det er. Er nødt til, at passe på mig selv og min krop når nu jeg er gravid.

Havde jeg ikke været gravid var jeg taget afsted, så har det skidt med det.

Du skal ikke have dårlig samvittighed. Der er jo ingen der kommer og takker dig for at overanstrenge dig selv senere. Det er ikke helt samme situation, men jeg havde en leder en gang, der fik moderkageløsning i uge 29. Hun havde også til at starte med vildt dårlig samvittighed over at hun bare havde efterladt den nye barselsvikar og mig (som eneste ansatte), men som hendes læge på sygehuset sagde: "Hvis du fortsætter med at arbejde som du plejer og mister dit barn, så kommer din arbejdsplads jo ikke efterfølgende rendende og takker dig for det". 

Så summa summarum: vi må gøre op hvad der er vigtigst: vores små spirer eller vores arbejde. Og det er naturligvis spirerne :)

Jeg blev også mega forkølet i går aftes, men det er næsten væk nu. Kommer lidt og går. Jeg fortalte nyheden til min mor i går. Flashede først vores nye vinduer live via skype og zoomede til sidst ind på alle mine GT. Hun fattede det først ikke, men ret hurtigt gik det op for hende, hvad det betød. Hun blev meget meget overrasket og meget glad. Og skyndte sig straks at fortælle om, da hun var gravid med mig og hvor godt hun havde det :D

Ååååhr hvor dejligt med din mor :lun:  Og super at hun lige ville fortælle positivt om sin egen graviditet :glad: Håber du slægter hende på hvad det angår, så du får en nem graviditet.

Og god bedring, Slandra :-)

Tak :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bimse88

Ej hvor dejligt Dublin :blushing:

Ved godt der ikke kommer nogen og takker mig, men jeg mener jo ikke, at graviditet er en sygdom så derfor vil jeg også gerne undgå for mange sygedage. Men indtil chancerne for at miste det lille foster det stadig er, der vil jeg passe lidt ekstra på mig selv

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
slandramus

Ej hvor dejligt Dublin :blushing:

Ved godt der ikke kommer nogen og takker mig, men jeg mener jo ikke, at graviditet er en sygdom så derfor vil jeg også gerne undgå for mange sygedage. Men indtil chancerne for at miste det lille foster det stadig er, der vil jeg passe lidt ekstra på mig selv

Jeg forstår dig  godt:-) Har det lidt ligesådan i dag. Jeg er ganske vist forkølet og har nok i det hele taget bedst af at være hjemme. Men havde det ikke været for graviditeten og den lille forskrækkelse med blødningen i går, så var jeg nok taget afsted alligevel. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bimse88

Tænk, at man kun har set 2 streger og allerede er proppet med bekymringer! :blush2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
slandramus

Tænk, at man kun har set 2 streger og allerede er proppet med bekymringer! :blush2:

Ja - det er helt utroligt. Og de kloge siger, at det aldrig går væk, hverken når baby er ekstern, når den er blevet 18, 30 eller 50. Det er hårdt, men også lidt dejligt :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites