Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

CPH

hjælp søges til bomuldslærred

Recommended Posts

CPH

Jeg har købt et lille maleri og kunne kun transportere det med hjem, hvis det blev taget af trærammen. Dvs. jeg har et bomuldslærred (tyndt som papir) som jeg gerne vil have sat på et eller andet, så jeg bagefter kan putte det i en svæveramme. 

Jeg har søgt på alm. lærreder, men kan ikke finde noget i det mål jeg skal bruge (70 x 45 cm.) og overvejer nu, om jeg mon kan sætte det på en maleplade istedet??? Men hvis jeg gør det, kan jeg så stadig putte det i en svæveramme?

Jeg har overhovedet ikke forstand på det (som I måske allerede har bemærket), så jeg ville blive rigtig glad for et godt råd eller to.

På forhånd tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Det lyder lidt som en konservatoropgave. Husker noget med at klæbe gamle, møre lærreder på et nyt med en eller anden slags voks. Jeg har aldrig rodet med sådan noget, så jeg tør ikke give råd. Hvis du sætter pris på billedet, skulle du måske kontakte en konservator. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tenuto

Du kan lime det på en plade spån eller MDF, du skriver ikke om det er malet med olie, acryl eller quase.

det er vigtigt at limen ikke opløser farven.  Quase farver er opløselige i vand så du skal ikke lime med vandbaseret lim.

Hvid snedkerlim  eller tapetklister  ( vandbaseret

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites