Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

pemberly

Andre med skæleksem?

Recommended Posts

pemberly

Er der andre her på dette forum som er plaget af skæleksem? Jeg har skæleksem i ansigtet, men er primært plaget i hovedbunden. Og det bliver desværre slet ikke bedre. Tværtimod.

Lad mig lige indlede med at informere om, at jeg har været ved hudlæge (henstillet fra min egen læge), som for over et halvt års tid siden gav mig nogen shampoo (ketoconazol) og binyrebarkhormon i flydende form. Det virker lidt lindrende, men har ikke ændret, at min skæleksem bliver værre; hovedbunden klør hele tiden og er fedtet og virker næsten uren, jeg har tydelige skæl i håret, og værst af det hele mister jeg meget hår. Hårtabet er blevet tydeligt nu, og det er bestemt ikke sjovt.

Nu venter jeg på at komme til igen hos en hudlæge. Jeg er flyttet til en anden del af Danmark, og så starter jeg forfra i køen - der er over 20 ugers ventetid. 

Derfor går mit spørgsmål på, om der er andre der selv har skæleksem, som har haft god erfaring med et særligt lægeligt produkt? Vil gerne være godt klædt på til at snakke med hudlægen, så jeg ikke blot får et nyt produkt som ikke rigtigt har nogen videre virkning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sool

Jeg er ret sikker på, at det eksem, jeg ofte får i vinterhalvåret langs mine næsefløje, er skæleksem. Da jeg fremlagde det for min læge, sagde hun mig i hvert fald ikke i mod. 

Jeg har prøvet flere forskellige ting mod det, men det (eneste) som havde en ordentlig virkning, var brentacort. Hvis du ikke har prøvet det, var det måske en mulighed? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Myth

Jeg brugte en shampoo der hed Basotar, kunne fås i håndkøb dengang på apoteket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pemberly

Tak for svarene, jeg har ikke prøvet nogen af Jeres to forslag. Tror umiddelbart ikke, at jeg kan have fordel af Brentacort da jeg samtidigt har acne (ja, jeg har virkelig vundet i lotteriet!). Men jeg vil have det in mente.

Jeg vil meget gerne høre fra andre, som måske har nogle erfaringer at byde ind med :)? Det er altid rart.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...