Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Justme14

Hjælp ! Hvordan redder man rystede billeder?

Recommended Posts

Justme14

Hej !

Jeg har taget nogle billeder til et arrangement. Nogle af billeder blev desværre lidt sløret og rystede. Er der nogen af jer, der kender til et program, der kan rette billederne og gøre dem rene/skarpe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama

Nej, det tror jeg ikke, du kan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea

De fleste billedbehandlingsprogrammer kan justere skarpheden, men der er grænser for, hvor store problemer de kan rette op på, og man skal ikke overgøre det, så bliver det heller ikke godt. 

Jeg bruger freewaren GIMP (filtre > forbedring > unsharp mask).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hosti

Nej, men du kan prøve at købe en tidsmaskine.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Tæt på håbløst. Opgiv det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tourettedrengen

som skrevet er det uhyre svært at rette op på. photoshop er godt til dette, gimp er gratis og kan noget af det samme.  men det er næsten håbløst at forbedre, så prøv det der står med gimp filter forbedre og unsharp mask og leg lidyt med indstillingerne her og ellers så accepter de er gået tabt. evt kan du faktisk arbejde med billedet i flere lag, som du smelter sammen ved det ene er f.eks 50 % mættet. kort sagt leg dig frem til en løsning og se om det er acceptabelt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justme14

Ok, mange tak! Jeg vil kigge lidt nærmere på de forskellige photoshops og prøve mig frem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justme14

Photoshop som I har anbefalet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

En måned med let træning med lette håndvægte skulle kunne hjælpe - hvis man har for svage arme. Det kan være årsag til rysten. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites