Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

McLuhan

Dødløft teknik

Recommended Posts

McLuhan

er der nogen derude, der ligger inde med en god, teknisk guide i, hvordan man laver fuldstændig korrekte dødløft?

Jeg er stagneret en smule i mit nuværende løft (max er pt 5x140kg), og nægter at tro på, at det skal føles som om man skal skide sine tarme ud, når man trækker til :lol: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
TBD

Der er masser af youtube videoer du kan lure på. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Santopia

Jeg gør mig ikke så meget i styrketræning igen og går slet ikke efter at kunne løfte særligt meget, men umiddelbart tænker jeg om du sørger for at spænde ordentligt i maven? Har du kigget på youtube-videoer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Santopia

^^og jøsses ham den første gut (træneren i army tank) virker som et skrækkeligt menneske..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
misseman

Egentlig tænker jeg også om du sørger for at få spændet om i ryg og bagkæde? Lyder lidt som om du måske får løftet for meget vha maven.

Man skal selvfølgelig lave et godt bugspænd. Men i dødløft skal vægten jo især trækkes med bagkæden. Det skal maven bare sørge for stabilitet og et godt fundament som bagkæden kan trække ud fra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
McLuhan

Jeg har luret videoer og der, hvor jeg tror det går galt, er min frygt for smadrede skinneben/knæ. Tror også jeg trækker mere end jeg skubber.

Men synes bare det er en svær øvelse. Og kan se, at mine træningssko (gamle løbesko) er en rookie mistake :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
misseman

Jeg har luret videoer og der, hvor jeg tror det går galt, er min frygt for smadrede skinneben/knæ. Tror også jeg trækker mere end jeg skubber.

Men synes bare det er en svær øvelse. Og kan se, at mine træningssko (gamle løbesko) er en rookie mistake :)

OMG!!!.

Aldrig aldrig aldrig vægtløfte i noget med støddæmpende sål. Så hellere bare tæer. Du har ingen stabilitet overhovedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
misseman

Dødløft et et træk... det er ca. TRÆKKET over alle træk.

Du skal bare huske at docke skuldrene godt på plads og så løfte ved at rette kroppen ud i en glidende bevægelse. Startet ved at du retter hoften ud mens du holder vægtstangen så meget under skuldrene som muligt.. ikke læne sig fremad eller tilbage. Bare sigt efter at skuldrene er over stangen.

Skrammede skinneben undgås let ved at holde tempoet nede.. vær bare en 3-5 sekunder om at løfte stangen. Og tag indåndingerne på toppen. Der kan man lettest holde positionen. Det er svært at slippe bugspænd i bunden af øvelsen og samtidigt holde den korrekte stilling iskuldre og ryg når man løfter næste gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
McLuhan

OMG!!!.

Aldrig aldrig aldrig vægtløfte i noget med støddæmpende sål. Så hellere bare tæer. Du har ingen stabilitet overhovedet.

I know. Men er simpelthen for nærrig til at poste penge i ordentlige sko. Men militæry, squat og død er godt nok svært med tung vægt :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...