Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

petrix

Erfaringer med indlæg i løbesko

Recommended Posts

petrix

Er der nogen som har erfaringer med speciallavede indlæg for at modvirke en betændt svangsene??

Kan pt. kun løbe 10-15 km uden at det giver problemer de følgende dage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
petrix

Min svangsene bliver irriteret og "betændt" efter jeg har løbet langt. Har døjet med det i 9 måneder.

Det går dog bedre nu, men jeg vil jo gerne løbe længere uden at jeg kommer til at lave større skade på mig selv. Tænkte at der måske var nogen, der havde erfaringer med indlæg.

Tror nu jeg tager ud til Fysioterapeutskolen og får lavet en løbetest og en efterfølgende snak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
McLuhan

10-15 km er vel også rigeligt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JoyNips

Jeg fik lavet indlæg hos Kaiser Sport da jeg startede med at løbe fordi jeg pronerer i ret forskellig grad og derfor ikke kunne få en sko, der rettede den værste fod op uden at overrette på den mindst slemme og omvendt. Jeg tror desværre ikke nødvendigvis, at vejen frem (for mig i hvert fald) er at blive rettet op - jeg har jo 30 års erfaring med at have et bevægemønster og skridtafvikling, der passer til min skævbenethed, så det er i dén bevægelse, at jeg er stærk. Retter man mig op, så jeg afvikler "korrekt" bruger jeg muskler, sener og ledbånd på en helt ny måde, hvor jeg er svag.

Jeg fik i hvert fald skinnebensbetændelse i rigtig træls grad, hvilket resulterede i træthedsbrud - 5 på det ene skinneben og 4 på det andet - og en kronisk skinnebensbetændelse. Om det er indlæg og løbeskos skyld kan jeg selvfølgelig ikke vide, men min teori er, at det for mig i hvert fald er bedre at lade mig løbe forkert og bruge min krop som den er vant til og har opbygget styrke til i stedet for at presse den ud i at bevæge sig korrekt i et mønster, den er svag til. Giver det mening?

Anyway, selvom indlæg måske ikke duede for mig, så har jeg helt klart indtryk af at Kaiser Sport er superdygtige og meget professionelle. Alene dét, at de faktisk ikke ville sælge mig et par sko uden at jeg havde været forbi deres ortopæd synes jeg siger meget om dem. Så jeg kan bestemt anbefale dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
petrix

Jeg fik lavet indlæg hos Kaiser Sport da jeg startede med at løbe fordi jeg pronerer i ret forskellig grad og derfor ikke kunne få en sko, der rettede den værste fod op uden at overrette på den mindst slemme og omvendt. Jeg tror desværre ikke nødvendigvis, at vejen frem (for mig i hvert fald) er at blive rettet op - jeg har jo 30 års erfaring med at have et bevægemønster og skridtafvikling, der passer til min skævbenethed, så det er i dén bevægelse, at jeg er stærk. Retter man mig op, så jeg afvikler "korrekt" bruger jeg muskler, sener og ledbånd på en helt ny måde, hvor jeg er svag.

Jeg fik i hvert fald skinnebensbetændelse i rigtig træls grad, hvilket resulterede i træthedsbrud - 5 på det ene skinneben og 4 på det andet - og en kronisk skinnebensbetændelse. Om det er indlæg og løbeskos skyld kan jeg selvfølgelig ikke vide, men min teori er, at det for mig i hvert fald er bedre at lade mig løbe forkert og bruge min krop som den er vant til og har opbygget styrke til i stedet for at presse den ud i at bevæge sig korrekt i et mønster, den er svag til. Giver det mening?

Anyway, selvom indlæg måske ikke duede for mig, så har jeg helt klart indtryk af at Kaiser Sport er superdygtige og meget professionelle. Alene dét, at de faktisk ikke ville sælge mig et par sko uden at jeg havde været forbi deres ortopæd synes jeg siger meget om dem. Så jeg kan bestemt anbefale dem.

Det giver helt klart mening.

Jeg har en tendens til let underpronation og det er også helt fint for det aflaster svangsenen.

Og som du siger, så er der jo en grund til at vi har den løbestil som vi endnu engang har.

Måske kan den gøres mere effektiv, men det skal ske langsomt og gradvist.

Kaiser Sport er noteret - tak :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...