Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Nøgen-og-Fri

Hvem kan male nøgne børn ?

Recommended Posts

Nøgen-og-Fri

Ja, jeg ved godt at det lyder lidt lummert. Men det er det såmen ikke. Lad mig lige forklarer...

Vi er naturister. Og det betyder at vi i vores familie har et afslappet forhold til det at være nøgne sammen med andre ligesindede. Vi har længe snakket om at vi gerne vil have lavet et maleri som signalerer at nøgenhed er helt naturligt. Men hvad skulle motivet så være?....

I næsten alle naturistfamilier kommer der en periode hvor børnene pludselig bliver blufærdige og ikke vil med på naturistcamping fordi deres krop begynder at forandres. Så hvis man kunne finde på et motiv som signalere at man ikke skal blive blufærdig blot fordi man begynder at komme i pupeteten. Vi forstiller os tre børn i nogle sandklitter med havet i baggrunden. En pige som ligger og solbader. En anden pige som er ved at tørre sit hår efter svømmeturen. Og en dreng som står med en bold. Alle tre i 11-12års alderen.

Er der nogen her, som vil påtage sig sådan en opgave ? Eller kender nogen som kan den slags ?

Vi vil selvfølgelig betale for arbejdet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nøgen-og-Fri

Tak for jeres indlæg.

Maleriet af Willumsen ligger nok lidt uden for vores budget. Og vi er ikke interesseret i en reproduktion. Vi ønsker os et unikt maleri.

Men hensyn til børns blufærdighed. Så har jeg aldrig ment at man skal påtvinge sine børn at være nøgne. Men jeg mener godt at man kan prøve at præge dem i en retning. Det gør man jo med tusindvis af andre ting. Ligesom samfundet, venner/veninderne, medierne osv præger de unge til at være blufærdige, så ønsker vi bare at trække lidt i den anden retning. Er der nogen forskelle på en muslimsk pige fra Afganistan og en pige fra en urstamme i Amasonas ? Eller er det mon en ydre påvirkning som afgøre om hun bliver mere eller mindre blufærdig ?

Og så syntes jeg ikke at tråden skal bruges på den diskusion. Det var ikke det som var formålet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nøgen-og-Fri

Tak for jeres indlæg.

Maleriet af Willumsen ligger nok lidt uden for vores budget. Og vi er ikke interesseret i en reproduktion. Vi ønsker os et unikt maleri.

Men hensyn til børns blufærdighed. Så har jeg aldrig ment at man skal påtvinge sine børn at være nøgne. Men jeg mener godt at man kan prøve at præge dem i en retning. Det gør man jo med tusindvis af andre ting. Ligesom samfundet, venner/veninderne, medierne osv præger de unge til at være blufærdige, så ønsker vi bare at trække lidt i den anden retning. Er der nogen forskelle på en muslimsk pige fra Afganistan og en pige fra en urstamme i Amasonas ? Eller er det mon en ydre påvirkning som afgøre om hun bliver mere eller mindre blufærdig ?

Og så syntes jeg ikke at tråden skal bruges på den diskusion. Det var ikke det som var formålet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bekymretmor69

du skriver bare en pb så tager vi den der fra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites