Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
PlusEsseQuamSimultatur

Fødselsdepression - hvordan har i tacklet det?

Recommended Posts

PlusEsseQuamSimultatur

Kan din mand ikke spørge, om du kan blive visiteret til den gruppe, der er i din nabokommunen?

I den gruppe er der både mødre med og uden medicin, og man kan komme der i præcis lige så lang tid, som man har brug for.

Jeg aner ikke om der er en gruppe i nabokommunen - men jeg kan da godt få min mand til at spørge om det er muligt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Louise

Har I mulighed for selv at betale jer fra psykologhjælp? Du kan sikkert få din læge til at lave en henvisning, hvormed du vil få noget betalt. Men der er selvfølgelig en egenbetaling også.

Jeg ville i din situation vende hver en 5-øre, og forsøge at finde pengene til det.

Hvis du ikke selv har overskuddet til at finde en psyk., der ikke har alenlange ventelister, så må din mand eller evt. en nær veninde i sving. Og jeg ville prioritere kortere ventetid over beliggenhed any time. Ifl. denne website er der en terapeut med speciale i fødselsdep. i Silkeborg. Hvis du bor i Varde (husker jeg helt galt må du undskylde), ville jeg seriøst overveje, om det ikke er turen værd!

http://www.foedselsdepression.dk/behandling/find-hjaelp/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur
Endelig fremskridt! Min mand har fået akut tider hos en psykolog i Ribe første gang tirsdag 30/9 og yderligere to tider er allerede fastsat

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
daflo

Dejligt at høre at der sker lidt.

Det lyder som om din mand er en god støtte :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Det er han også :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sorenspige

Jeg aner ikke om der er en gruppe i nabokommunen - men jeg kan da godt få min mand til at spørge om det er muligt

Det ved jeg, at der er. Jeg har selv haft glæde af den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Søde PlusEsse... Det gør simpelthen så ondt at høre at du gennemgår alt der her :ae:

Da jeg begyndte på arbejde da A var 9 mdr fik jeg selv det som lægen kalder en belastningsreaktion. A var ofte syg, min chef var en idiot, jeg arbejdede skæve tider og så nogle dage slet ikke hverken mand eller barn osv osv osv.

Da jeg blev sygemeldt fik jeg i starten lidt beroligende til at sove på og en tid hos en psykolog relativt hurtigt (jeg havde dog sundhedsforsikring så ved ikke om det påvirkede noget med tiden?) og jeg klarede det hele uden medicin. Men havde nogen vurderet at medicin var vejen frem for mig og min familie, så havde jeg naturligvis lyttet til det.

Jeg håber du kommer hel ud på den anden side. Jeg håber at du indimellem finder et lille overskud til at nyde din datter (men hvis ikke så er det ok og forståeligt) og så håber jeg du husker at fortælle din mand at han er en fantastisk støtte :kys: Det kan være det der lige giver ham lidt ekstra overskud i hverdagen :ae:

Har du mulighed for at have lidt samtaler med din læge indtil psykolog tiden? Jeg havde et par snakke med min læge inden jeg fin tid og det var super at få taget "toppen" af isbjerget og få lidt forløsning den vej indtil jeg rigtig kunne få fag om problemerne hos psykologen.

God bedring med dig :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zombie

Inden jeg fik hund, tog jeg antidepressiver hver vinter, for at komme helskindet igennem. Det har jeg været glad for, og bivirkninger har været minimale, sammenlignet med "bivirkningerne" ved depressionerne.

Så det var vel en 6-7 år, at jeg i 4-5 måneder hvert år fik anti-depressiv, og det har været en dejlig lettelse for mig. Det har ikke fikset noget, eller gjort det nemt, og jeg blev ikke lykkelig af det.

Men jeg kunne tage en opvask, gå i bad, og også jævnligt smile lidt. Hvis du kan mindre end dette, kan antidepressiv altså være bedre end alternativet, men det er selvf. op til dig selv.

Måske skal du bare kaste dig ud i det, for du kan jo stoppe igen hvis det er helt lort. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Min første psykologsamtale i dag og det gik rigtig godt. Næste gang er på fredag og jeg har fået "lektier for" som jeg vil prøve at finde løsningen på i morgen. Datteren starter i dagpleje i morgen og vi er rigtig spændte på det. Det har gået lidt op og ned, men alene det at jeg har haft 3 psykologtider at se frem til har lettet mit humør en del. Så føler jeg at jeg endelig kan begynde at komme videre og forhåbentlig give min datter den mor hun fortjener

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
daflo

Hvor er det dejligt at høre, at du har fået noget håb :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...