PlusEsseQuamSimultatur

Fødselsdepression - hvordan har i tacklet det?

Recommended Posts

PlusEsseQuamSimultatur

TS, hvordan går det med dig?

Hvis du har det rigtig skidt, så synes jeg du skal bede din læge om at presse på for at få en tidligere tid - du skal jo ikke gå og have det så skidt og du risikerer jo at få det endnu dårligere og det er slet ikke holdbart for dig selv men også din familie.

Du har ikke tilfældigvis en sundhedsforsikring? Så kan du nemlig komme til en psykolig med det samme.

Jeg vil lige som en lille trøst fortælle dig, at jeg her "på den anden side" af min fødselsdepression har et utrolig stærkt bånd med min ældste søn og jeg er ikke i tvivl om, at dette bånd skyldes, at vi har været igennem så meget l.o.r.t sammen og nu kan klare alt.

Jeg ringede her i går for at hører hvor langt min sag var. Hun kunne ikke fortælle mig noget, så jeg er lige vidt. Jeg har desværre ikke en sundhedsforsikring, det havde ellers været meget rart lige i denne sammenhæng

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sorenspige

Hvordan går det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Ikke så godt. har været ved psykiatrien som mente jeg havde en mindre depression, samt lidt angst og stress og at jeg havde brug for en psykolog - men sådan en havde de ikke, så jeg skulle til min læge og have lavet en henvisning og nu kan jeg så vente adskillige måneder på at komme til samtidig med at jeg lige har spildt en måned på ingenting.

Min SP er ret bekymret og har bedt min mand blive hjemme indtil datteren starter i dagpleje 1. oktober + lidt efter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Blah Blah

Hvilken kommune bor du i?

Foreningen Home-Start, hvor jeg er frivillig, tilbyder gratis aflastning og støtte i hjemmet, hvis man har haft en hård start som familie - og det har man, når moren har en fødselsdepression. Skriv evt. en pb, så skal jeg hjælpe dig videre. 

Jeg havde selv en voldsom fødselsdepression, grænsende til fødselspsykose efter begge mine fødsler, og jeg ved, hvor vigtigt det er med aflastning og omsorg for at komme sig. 

Har du snakket med din egen læge om evt. samtaler og medicinsk behandling? Det er vigtigt for hele jeres familie, at din depression ikke sætter sig til noget kronisk. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Jeg bor i Varde kommune og de har ingen tilbud overhovedet. Jeg har snakket med min læge, det var ham der henviste mig til psyk. Psyk mener ikke jeg har brug for medicin og jeg er heller ikke interesseret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Min mand har kørt mig til psyk skadestuen, så må jeg se hvad de siger

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
daflo

Hvor er det stærkt at du gør noget, du kan godt være stolt af dig selv for at handle!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Brownie08

Hvor er det stærkt at du gør noget, du kan godt være stolt af dig selv for at handle!

This. Og god bedring. Håber de kan hjælpe dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Jeg synes ikke jeg har bestilt andet end at handle, det er hjælpen jeg mangler :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Brownie08

Jeg synes ikke jeg har bestilt andet end at handle, det er hjælpen jeg mangler :(

:ae: Håber du kan få den på skadestuen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind