PlusEsseQuamSimultatur

Fødselsdepression - hvordan har i tacklet det?

Recommended Posts

FruKuk

Uanset hvad så tænker jeg, at du skal se at blive sygemeldt, så du ikke bruger barsel på at have det så dårligt.

Om I så kan få det kringlet, så din mand holder 6 ugers barsel med løn, mens du er på sygedagpenge, eller om du "blot" er på sygedagpenge og gemmer barslen til senere, det tænker jeg er sekundært.

Øv, at du skal have det så skidt. Mange kram herfra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Katten0505

Jeg ved ikke om det er nogen trøst for dig, men min fødselsdepression gik over af sig selv lige så stille og roligt, men for helvede hvor var det en forbandet hård tid.

Min søn sov 15-20 min af gangen, skreg, brokkede sig & var bare så konstant sur.

Var på en og samme tid total ligeglad med ham og knuselskede ham.

Al familie & venner spurgte mig om ikke det var den lykkeligste tid i mit liv, men jeg var SÅ skuffet over, at det var så enormt ensomt og kedeligt at have fået et barn. Savnede mit gamle, glade liv.

I perioden efter fødslen arbejdede min kæreste fra tidlig morgen til sen aften og havde ringe forståelse for, at der ikke var gjort rent og lavet mad. Jeg tudede det øjeblik han kom ind af døren og kunne intet overskue.

Det var værst om aftenen når solen begyndte at gå ned & her 4 år senere kan jeg fortsat få et glimt af den følelse når der er det særlige gule lys når efterårssolen går ned.

I dag er jeg kommet 100% ud på den anden side, men ikke uden ar.

Af forskellige årsager fik jeg desværre ikke professionel hjælp, så vær glad og stolt af, at du har taget det valg.

Det jeg prøver at sige er, at lige nu er det hele sikkert svært og uoverskueligt, men tro på, at det nok skal blive bedre og du nok skal få et tæt bånd til din datter.

Det er hårdt med hårdt på at være i dine sko pt., så prøv at komme ud i den friske luft, tilmeld dig eks børnerytmik, efterfødselsgymnastik eller andet så du kommer afsted og ikke mærker de mørke følelser helt så meget.

Det hjalp mig at være i gang hver dag.

Redigeret af Katten0505

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sorenspige

Jeg har overhovedet ikke lyst til at starte på arbejde som jeg har det lige nu. Orker ikke alle spørgsmålne

Men hvad vil de spørge om? Er det, hvis du starter før?

Jeg har haft en kollega, som startede 2-3måneder før planlagt, og der var begrundelsen, at hun savnede arbejdet. Det var der ingen, der løftede et øjenbryn over.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sorenspige

Ja, men vi har ikke råd til to på dagpenge

Men hvis din mand kan få løn i 6 uger, og jeres pige derefter starter i DP. Så kommer I jo slet ikke til at mangle hans løn.

Har SP været der?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Men hvis din mand kan få løn i 6 uger, og jeres pige derefter starter i DP. Så kommer I jo slet ikke til at mangle hans løn.

Har SP været der?

Så har vi også kun hans løn. da hans barsel ryger fra min barsel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sorenspige

Så har vi også kun hans løn. da hans barsel ryger fra min barsel

Men så får du vel almindelige dagpenge eller sygedagpenge, hvis du stadig er sygemeldt?

Du har vel ikke barsel frem til april?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Men så får du vel almindelige dagpenge eller sygedagpenge, hvis du stadig er sygemeldt?

Du har vel ikke barsel frem til april?

Jeg kan højst få sygedagpenge og så er vi pludselig  to på dagpenge. Jeg har barsel frem til 28. november

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sorenspige

Jeg kan højst få sygedagpenge og så er vi pludselig to på dagpenge. Jeg har barsel frem til 28. november

Nej, for din mand får jo løn. Han må da have samme rettigheder, som de andre ansatte i forsvaret.

Men hvis det ikke er gældende, er det selvfølgelig ikke en mulighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Nej, for din mand får jo løn. Han må da have samme rettigheder, som de andre ansatte i forsvaret.

Men hvis det ikke er gældende, er det selvfølgelig ikke en mulighed.

Han kan ikke få 6 uger med løn

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Katten0505

TS, hvordan går det med dig?

Hvis du har det rigtig skidt, så synes jeg du skal bede din læge om at presse på for at få en tidligere tid - du skal jo ikke gå og have det så skidt og du risikerer jo at få det endnu dårligere og det er slet ikke holdbart for dig selv men også din familie.

Du har ikke tilfældigvis en sundhedsforsikring? Så kan du nemlig komme til en psykolig med det samme.

Jeg vil lige som en lille trøst fortælle dig, at jeg her "på den anden side" af min fødselsdepression har et utrolig stærkt bånd med min ældste søn og jeg er ikke i tvivl om, at dette bånd skyldes, at vi har været igennem så meget l.o.r.t sammen og nu kan klare alt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind