PlusEsseQuamSimultatur

Fødselsdepression - hvordan har i tacklet det?

Recommended Posts

Mikla

Jeg mener der er sådan for alle offentlige/kommunalt/statslige ansatte.

Mener det er noget med at mor har 6 uger, far har 6 uger og så er der 6 uger man kan fordele på enten mor eller far.

Redigeret af Mikla

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sorenspige

Hvornår skal du starte på arbejde? Godt, du fik rykket DP-start, selvom en måned føles som en evighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

omkring 1. april

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sorenspige

omkring 1. april

Er du ok med at skulle gå hjemme så længe?

Tænker det skyldes vinteren?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lulu

Bum, det havde min ikke, måske de har lavet det om?

Min mand har lige haft 12 ugers betalt barsel af forsvaret.

Man har som statsansat ret til 6 ugers barsel med fuld løn som mand. Man kan yderligere få 6 uger med fuld løn, hvis moderen til barnet også er statsansat (de trækkes selvfølgelig fra den samlede barsel). Jeg er på su, og det gælder som statsansat, så derfor kunne min mand få 12 uger med fuld løn.

Hør din mand ad, om han ikke kan ringe til HKKF hvis han er konstabel, og ellers til den fagforening han nu tilhører.

Og har I forresten ikke fået en pjece om alt det med barsel? Det fik vi nemlig, hvor der stod det, som vi har gjort, bare lidt kringlet, så vi ringede ind. Men det passede super ind.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Min mand har lige haft 12 ugers betalt barsel af forsvaret.

Man har som statsansat ret til 6 ugers barsel med fuld løn som mand. Man kan yderligere få 6 uger med fuld løn, hvis moderen til barnet også er statsansat (de trækkes selvfølgelig fra den samlede barsel). Jeg er på su, og det gælder som statsansat, så derfor kunne min mand få 12 uger med fuld løn.

Hør din mand ad, om han ikke kan ringe til HKKF hvis han er konstabel, og ellers til den fagforening han nu tilhører.

Og har I forresten ikke fået en pjece om alt det med barsel? Det fik vi nemlig, hvor der stod det, som vi har gjort, bare lidt kringlet, så vi ringede ind. Men det passede super ind.

Han er officer, han undersøger det lige.

EDIT: Han har lige læst op på det. Det betyder at hvis han går af, så ryger mine barselsdagpenge og så har vi kun hans løn, så det duer ikke

Redigeret af PlusEsseQuamSimultatur

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Er du ok med at skulle gå hjemme så længe?

Tænker det skyldes vinteren?

Ja jeg elsker at gå hjemme, så det er intet problem. Jeg er vinterhjemsendt 3 måneder hvert år. Min mor kom i går og er her en uge og min svigermor kommer om 1½ uge , når manden skal en uge på øvelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sorenspige

Han er officer, han undersøger det lige.

EDIT: Han har lige læst op på det. Det betyder at hvis han går af, så ryger mine barselsdagpenge og så har vi kun hans løn, så det duer ikke

Men hvis du er sygemeldt, kan du vel få sygedagpenge?

Dejligt, at din mor og svigermor kan hjælpe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Ja, men så skal du jo over til det, der venter dig, når barslen alligevel ophører.

Jeg har overhovedet ikke lyst til at starte på arbejde som jeg har det lige nu. Orker ikke alle spørgsmålne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Men hvis du er sygemeldt, kan du vel få sygedagpenge?

Dejligt, at din mor og svigermor kan hjælpe.

Ja, men vi har ikke råd til to på dagpenge

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind