PlusEsseQuamSimultatur

Fødselsdepression - hvordan har i tacklet det?

Recommended Posts

Vusel

Som de fleste vil jeg tro. Tog ca. 12 timer, gjorde mega ondt og jeg flækkede pga. af hendes hoved vendte på den brede led, frem for den smalle. Blev syet 2 timer efterfølgende

Mit indtryk er ofte, at det ikke så meget er "teknikaliteterne" i forbindelse med fødslen, men mere hvordan man følelsesmæssigt og rationelt kunne følge med, om man følte sig hørt, tryg og i gode hænder. 

Det har i hvert fald gjort en kæmpe forskel på mine 2 fødsler - ved knægtens fødsel havde jeg så ondt, at jeg slet ikke kunne følge med, og dårligt kunne huske forløbet bagefter. Det tog mig meget lang tid at "komme overens" med den fødsel - lillesøsters fødsel var et risiko-kejsersnit, som let kunne være gået galt. Men jeg "var med" hele vejen, og forstod hvad der foregik, og der var hele tiden nogen omkring mig, der sørgede for at jeg var med - jeg var ikke bare "et arbejdsredskab". 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Mit indtryk er ofte, at det ikke så meget er "teknikaliteterne" i forbindelse med fødslen, men mere hvordan man følelsesmæssigt og rationelt kunne følge med, om man følte sig hørt, tryg og i gode hænder. 

Det har i hvert fald gjort en kæmpe forskel på mine 2 fødsler - ved knægtens fødsel havde jeg så ondt, at jeg slet ikke kunne følge med, og dårligt kunne huske forløbet bagefter. Det tog mig meget lang tid at "komme overens" med den fødsel - lillesøsters fødsel var et risiko-kejsersnit, som let kunne være gået galt. Men jeg "var med" hele vejen, og forstod hvad der foregik, og der var hele tiden nogen omkring mig, der sørgede for at jeg var med - jeg var ikke bare "et arbejdsredskab". 

ok, så tror jeg min fødsel har været okay. Jeg husker da hele forløbet, men et gjorde da ondt som bare fanden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Vi har ikke råd til 2 på dagpenge

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Han har ikke mulighed for noget betalt barsel?

Den har han holdt - de var de første 14 dage :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Og undskyld, at jeg ikke kommer med input til, hvordan jeg klarede en fødselsdepression :ae: Jeg har ikke haft en, men jeg har stået syg med en baby - og det vigtigste for mig var min mand og at vide, at der var "styr på baby".

Måske din mand kan gennemgå jeres budget og se, om det ikke kunne hænge sammen? Tale med banken? Alt det, du ikke har overskud til?

Det er mig der sidder med budgettet....  :wacko:

Jeg har haft ringet rundt som en gal i dag til dagplejer, læge, SP, Psykolog, Jordemoder. Eneste jeg fik noget ud af var dagplejer. Datteren kan starte en måned før, så nu skal jeg kun overleve en måned mere. Resten af dagen har jeg brugt på adskillige sammenbrud - lortedag

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Restless78

Vi har ikke råd til 2 på dagpenge

Hvordan er du stillet økonomisk hvis du bliver sygemeldt? Får du fuld løn og vil I kunne klare jer for den og så dagpenge hvis far overtager barslen? Det blev vi i hvert fald rådet til i sin tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Hvordan er du stillet økonomisk hvis du bliver sygemeldt? Får du fuld løn og vil I kunne klare jer for den og så dagpenge hvis far overtager barslen? Det blev vi i hvert fald rådet til i sin tid.

Jeg tror bare jeg får sygedagpenge

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mikla

De kan da få 6 ugers barsel med fuld løn i forsvaret. Det har min mand haft.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

De kan da få 6 ugers barsel med fuld løn i forsvaret. Det har min mand haft.

Bum, det havde min ikke, måske de har lavet det om?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mikla

Nej, tror ikke det er lavet om. Det er kun 4 mdr siden min mand havde det. Han skulle bare selv bede om det og så måtte jeg så holde 6 uger mindre..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind