Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

del-show

Philips hjemmebiograf

Recommended Posts

del-show

Nu har jeg i længere tid jagtet et par pæne og især velspillende højtaler til min stue.

Nu er jeg så faldet over disse:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hojttalere/CSS7235Y/philips-hjemmebiograf-hojtalere-css7235y-12

Nu er jeg ikke den store haj indenfor højtalere, men synes at de ser fede ud, dog aner jeg ikke hvordan de spiller.

Men inden jeg tager ud og lytter til dem, hvordan tror i så at de vil lyde til en 35 kvm stue?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tobywan

Du får ikke god lyd i surround til den pris - beklager.

Generelt set er de der "færdige systemer" ikke pengene værd. Du skal have 5 højtalere, 1 reciever, subwoofer og kabler + evt. dvd/bluray. Når de 25% moms, fragt, overskud til forretning og underleverandører er trukket fra, vil der være et ret lille beløb per enhed - prøv selv at regne på det.

Surround er en dyr hobby selvom du bare vil have et middelmådigt anlæg. Alene recieveren koster minimum 2-3000,- og dertil har du så prisen for alt det andet.

Køb hellere stereo, da 2 gode højtalere er bedre end 5 dårlige. Du kan evt. starte med en surroundreciever+2 fronter, og senere udbygge, når budgettet igen er til det.

Anlægget du linker til skal nok spille lyd og surround, men bare 2 gode højtalere vil samlet set give en bedre oplevelse.

Derudover er 35m2 et ret stort areal, hvilket du ikke får nogle sattelit/mini højtalere der kan spille ordenligt op. En god reolmodel er nok minimum.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites