Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

mgy

Fælles fremvisningstråd

Recommended Posts

mgy

Det er godt nok mange år siden, men denne taske har jeg vist ikke vist frem. Trods det lidt "damede" udtryk, så har den rødder i militære tasker. Den er lavet til at kunne tage lidt over en A5-blok og nogle blyanter. Den er altså sådan en lille smart taske, man kan have lidt tegnesager i. Eller et sammenfoldet kort. Den er syet af hvid sejldug (som ikke er til at få fat i i dag). Der er remme på bagsiden, så den også kan sættes i et bælte i stedet for at være en skuldertaske. 

korttaske.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
colorfulstella

Jeg har syet min allerførste babynest. Men det bliver ikke den sidste! :) 

Der ligger så mange fine opskrifter på forskellige blogs.

Tænker at give mig i kast med babysengetøj nu :D

13621512_10153768407430998_448883756_o.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Kniven er gammel, men jeg fik aldrig lavet en skede til den. Før i de sidste par dage. 

skede 1.jpg

skede 2.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Den tilføjelse, jeg lavede til min kasket forleden. Den nye er kluden, nakkeskødet. Den sidder fast med tre tryklåse (sørg for at de ikke vender ind mod huden). Selve kasketten er vist mere end et år gammel. Det fungerer glimrende.  

nakkeskøde.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Jeg arvede nogle fine stokke i efteråret, men det tilhørende stokkestativ var ikke lige min stil (måske mere vores egen IS-filial Syddansk Erhvervsskole ;)). Så jeg kiggede rundt omkring og begyndte at tegne. Det endte med at blive et meget enkelt stativ i bøg i den bedste danske møbeltradition. Og det er lavet af to skærebrætter og tre rundstokke (og en masse arbejde). Man får brug for et styr af en slags for at kunne bore hullerne i den beregnede vinkel. Jeg limede to krydsfinerplader sammen med en liste imellem, så jeg havde vinklen fast, og lagde så brætterne ovenpå, når jeg borede. 

stokkestativ-1.jpg

stokkestativ-2.jpg

stokkestativ-3.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Sådan nogle stokke kan være ganske dekorative.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites