VildMagi

Hvad skal vi have til aftensmad? På den igen!

Recommended Posts

Entrelac
On 25.6.2019 at 18:15, Jojojo skrev:

Selvom restauranten in Havneby, på Rømø ikke ligner eller er i klasse med Noma eller Gerantium, så spiste vi et udmærket frokost på restauranten i går, et smukt platte med stegt torsk, friske kartofler og friske rejer, pyntede med et salad af tang og diverse farverige ingredienser.

Vi deler altid vores order, og inklusive et lille glas øl, for resten på samme terrassen sat vi med Kenneth Carlsen som var på besøg på stedet,  betalte vi hele 178.00 krone.

Godt nok skulle vi køre halv time for at nyde udsigten, men hvor meget betaler du i gennemsnit for frokosten på en mandag når du har fri, imens alle andre knokler.

Er Kr. 178.00 inkl. en øl dyrt?

Nej, det synes jeg absolut ikke. Og slet ikke når der også var en fin udsigt.:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

JA 178 kr inkl en øl er dyrt.

Jeg bor i forvejen i en en PEnthouse-lejlighed, så udsigten er der allerede.

Til en frokost napper jeg måske en sildemad - evt karrysild, eller med Rørvig-spegepølse - begge med rå løg på og omtale øl.

Begge dele lander under 10 kr pr måltid. (inklusive øl).

Den hænder at jeg bare tager det sammen til aften hvis det ikke er den store sult der plager mig, men ellers napper jeg en af slagterens frikadeller med bearnaise-kartoffelsalat til. Sådan en omgang lander omkring 15 kr.

Alternativt en rødspættefilet med bearnaise og kartoffelskiver. Meget nemt, 10 min i ovnen og vi er klar ;)

Skal det endelig pyntes fint, og sluttes med dessert, har jeg både jordbær og karamelis i fryseren, men så skal jeg også VIRKELIGT være sulten, så kommer vi maksimalt op omkring 20 kr ;)

Det er sjælendt jeg får begge dele - måske bare en kop youghurt til frokost, eller omvendt har jeg spist solidt til frokost, så en let ret til aften, som en pølse i svøb med ketchup.

Er jeg små sulten imellem måltiderne så en af de der købesandwiches man efterhånden kan få allesteder (og ikke kun i DSB-kiosker).

Måske ikke verdens sundeste kost, men holde mit madbudget på ca 500 kr pr måned ;)

Jeg bryder mig generelt ikke om at spise ude siden jeg en gang var på en restaurant hvor noget de "blærede sig med" var at alt grønt kom helt frisk plukket direkte fra baghaven. Ja det skal jeg satme love for, der var stadig levende orme/insekter/bladlus eller hvad det nu var i salaten ;).

Og så er det de færreste kokke som faktisk KAN lave en rigtig bearnaise ;)

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Kan i flere gode ideer til frokost eller aftensmad ?

Jeg kan ikke få Rørvig-pølser mere da jeg ikke fysisk er i nærheden af en butik som forhandler dem ?

Også til aftensmad ! Er sgu træt af at æde de samme 2-3 retter hver dag. ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind