VildMagi

Hvad skal vi have til aftensmad? På den igen!

Recommended Posts

mgy
On 19/4/2017 at 21:16, mgy skrev:

Selleribøffer!

Der var en i radioen i dag (jeg hørte ikke efter), der omtalte selleribøffer som noget fra besættelsen eller før. Og at nogen (hvem?) skulle uddannes i den slags madlavning.

Nå, men her til aften stod den på æbleskiver. Det varme forår kræver fed og nærende vintermad! Og jeghavde en rest kærnemælk stående. Senere skal jeg have noget vaniljebudding, ikke Dr. Patent.   

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tudsegoej

Marokkansk lammegryde med couscous

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Spaghetti med kødsovs. Og tre portioner smidt i fryseren. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rgalatius

Til nytår i år skal jeg have:

Muslingebisque med kamille, sprødt kyllingskind, persilleolie og pastinak

Rosa okse med sprøde sødekartofler, jordskokker, syltet æble samt sauce med timian, æble og calvado

Lemon Curd med creme af bagt chokolade-pralinekage samt ristede hasselnødder og saltet citron

Jeg kan næsten ikke vente! Derudover skal vi have hamrende lækker vin som bliver smidt en vinkaraffel :-) 

God jul og godt nytår til alle!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så la' da vær'

Ovnstegt kylling (marineret i en blanding af skyr, honning og sennep) og små nye kartofler, forårsløg, radiser, rødløg og porrer der alt sammen også er ovnstegt. Dertil lidt dyppelse lavet på samme opskrift som marinaden.

29355044_425376014558573_1447007848168179451_o.jpg

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 22 timer siden, Så la' da vær' skrev:

Ovnstegt kylling (marineret i en blanding af skyr, honning og sennep) og små nye kartofler, forårsløg, radiser, rødløg og porrer der alt sammen også er ovnstegt. Dertil lidt dyppelse lavet på samme opskrift som marinaden.

29355044_425376014558573_1447007848168179451_o.jpg

Det ser lækkert ud.:P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tudsegoej
On 31/3/2018 at 19:52, Så la' da vær' skrev:

Radiser i ovnen? Smager det godt? Det har jeg aldrig prøvet. Men det ser godt ud :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg ved ikke, hvad jeg skal lave til aftensmad.

I går lavede jeg et fad med lidt kartoffelskiver i bunden. Herover et lag benfri lakseterninger med frisk dild, og øverst løse majs og Asian vok-mix. Lidt friskkværnet peber.

Så hældte jeg lidt piskefløde over og satte det ind i ovnen - men nu vil jeg gerne have inspirations til i aften :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
On 14.4.2019 at 14:19, Anklageren skrev:

Jeg ved ikke, hvad jeg skal lave til aftensmad.

I går lavede jeg et fad med lidt kartoffelskiver i bunden. Herover et lag benfri lakseterninger med frisk dild, og øverst løse majs og Asian vok-mix. Lidt friskkværnet peber.

Så hældte jeg lidt piskefløde over og satte det ind i ovnen - men nu vil jeg gerne have inspirations til i aften :)

Med så meget fisk til aftensmad du kan cælge imellem, prøv røræg med laks og tang.

Jeg spiste Dorado idag i et forkert land. Ikke godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo

Selvom restauranten in Havneby, på Rømø ikke ligner eller er i klasse med Noma eller Gerantium, så spiste vi et udmærket frokost på restauranten i går, et smukt platte med stegt torsk, friske kartofler og friske rejer, pyntede med et salad af tang og diverse farverige ingredienser.

Vi deler altid vores order, og inklusive et lille glas øl, for resten på samme terrassen sat vi med Kenneth Carlsen som var på besøg på stedet,  betalte vi hele 178.00 krone.

Godt nok skulle vi køre halv time for at nyde udsigten, men hvor meget betaler du i gennemsnit for frokosten på en mandag når du har fri, imens alle andre knokler.

Er Kr. 178.00 inkl. en øl dyrt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind