Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gæst

Terminstråd - april 2015

Recommended Posts

Vaegten81

Hold da fast, det var længe hun har været væk :ad!: Dog er det dejligt at de kæmper for at få hende tilbage! Jeg synes oftere arbejdspladser kæmper for at komme af med folk der er sygemeldt i længere tid.. Krydser fingre for at hun ikke vil tilbage så du kan overtage :D Men ja, dog idé at snakke med TR - og så må du holde vejret når folk får lattergas :D

Jeg har aldrig fået lattergas :genert: Men jeg har seriøse traumer fra da jeg var barn og skulle i narkose og få lagt dræn - derfor kan jeg ikke fordrage de der masker :tie: Så det var virkelig med blødende hjerte at putte A i narkose :( Men han er blevet en gladere dreng så det var den rigtige beslutning selvom den var hård.

Ja vi har meldt ferie for læææænge siden.. Vi har en kammerat der bor lige rundt om hjørnet fra os.. Overvejer at spørge om han vil tage ham på legepladsen fordi vi lige skal ét eller andet.. Men hvad vi lige skal fyre af som løgn ved jeg ikke.. Vi kunne også bare fortælle ham det for han ville ikke sladre til nogen, men det er nu hyggeligt at have hemmeligheder, selvom jeg brænder efter at råbe det ud til hele verden - altså lige bortset fra arbejdet, ing? :cool:

Det er også min erfaring at arbejdspladser for det meste kæmper for at slippe af med de langtidssyge medarbejdere, selv det offentlige kan ikke se sig fri for det ry. Det er trods alt kassetænkning.

Jeg kan desværre ikke bare holde vejret. Det frarådes at man som gravid assisterer under lattergas, da der kan være risiko for misdannelser, abort, for tidlig fødsel og lav fødselsvægt. Derudover har jeg læst mig til at det kan nedsætte fertiliteten :8:

Derfor er jeg nød til at melde det ud, hvis jeg vil have at der bliver taget særlige hensyn til mig. Så det kommer til at betyde at min arbejdsplan må blive lavet om. For det frem og tilbage noget jeg var udsat for under min første graviditet, gider jeg altså ikke. For man kan ikke nå at lufte tilstrækkeligt ud imellem patienterne ift anbefalingerne, som er omkring 4 timer?!

Det er trods alt også kun knap 2 mdr jeg har tilbage der, i den tid kan de vel overskue at en kun assisterer tandplejerne, og så er der en der må få en ekstra dag hos tandlægen.

Det lyder rigtig hårdt med ørebarn, har hørt om mange, men heldigvis er vi selv gået fri. Det er bare ikke rart at tænke på at de skal i narkose, har selv angst for narkose, så jeg ville aldrig kunne gennemgå en operation som krævede det.

Hvis ham kammien ikke sladre, så kan I nok let stikke ham en plade? Ved ikke lige hvad I kan komme på, I kan jo sagtens skulle til lægen med noget andet, der ikke er super optimalt med en 2-årig op slæb?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lulu

Og jeg har fået tid kl. 9 allerede :)

Når det nu er kl 9, kan I så ikke sige at I gerne vil til en tidlig bruch. Så kan I også smutte til brunch efterfølgende :slem:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jo jeg tænker også at vi kan stikke ham en plade.. Men alle brunchsteder her i byen serverer først fra kl 11 - og der skal A til ørelæge :lol: Jeg tænkte jeg var skide smart at planlægge det samme dag men for helvede da også :lol:

Lurede lidt på at vi måske begge skulle til tandlæge eller noget, men det virker også bare åndssvagt :gruble: Banken har vi ikke nogen udeståender med så det kan vi heller ikke bruge...

Godt der er noget tid til at finde på en løgn :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vaegten81

Jo jeg tænker også at vi kan stikke ham en plade.. Men alle brunchsteder her i byen serverer først fra kl 11 - og der skal A til ørelæge :lol: Jeg tænkte jeg var skide smart at planlægge det samme dag men for helvede da også :lol:

Lurede lidt på at vi måske begge skulle til tandlæge eller noget, men det virker også bare åndssvagt :gruble: Banken har vi ikke nogen udeståender med så det kan vi heller ikke bruge...

Godt der er noget tid til at finde på en løgn :lol:

Haha kan desværre ikke være behjælpelig med en undskyldning over for kammeraten. Måske jeg kommer på noget. Har da et par uger til at tænke i, hvis ikke I selv kommer på noget. Det skal jo nok ikke lige lede tankerne hen på at I skal noget særligt hos lægen :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vaegten81

Hvad sker der lige for at alt handlede om at blive gravid i 3 mdr. Og nu hvor det er sket, så aner jeg ikke hvad jeg skal gøre.

Der er vist bare ikke noget tidspunkt som er bedre end andre... Så nu må jeg lade mig føre med, og se hvad det byder med sig af ting og sager.

Har mest murren i underlivet om aftenen, måske det er en natteravn som er flyttet ind? :gruble::lol:

Derudover så synes jeg, at jeg bliver hurtigere mæt end jeg plejer... Ikke en dårlig ting, men ved at det nok ikke varer ved.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
valmue

Tak beroligende ord omkring tidspunktet for mit lægebesøg.

Altså eks. 4+3 = 4 uger og 3 dage, ik ?

Vægten81: Det lyder lidt som noget bøvl med det lattergas, håber at de tager godt i mod det, når du fortæller det og gerne vil beholde dig alligevel.

MIsspt: Jeg håber at i finder på en god undskyldning. Kunne det være noget med "samtale" et sted, institution, kommune, med viceværten- hvis i har sådan en, en håndværker af en art.

Jeg er lidt i dilemma,  jeg er på besøg hos mine forældre og vi plus min søster skal i morgen ud og spise på en restaurant med mange gode vine. Jeg plejer at drikke vin og være glad for det.

I morgen vil jeg ikke drikke vin, jeg er egentlig mest på at sige det som det er. Også fordi det er rart at de ved det, hvis det går galt.

Men ville helst gemme det som en hemmelighed lidt endnu, for er jo meget tidligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vaegten81

Tak beroligende ord omkring tidspunktet for mit lægebesøg.

Altså eks. 4+3 = 4 uger og 3 dage, ik ?

Vægten81: Det lyder lidt som noget bøvl med det lattergas, håber at de tager godt i mod det, når du fortæller det og gerne vil beholde dig alligevel.

MIsspt: Jeg håber at i finder på en god undskyldning. Kunne det være noget med "samtale" et sted, institution, kommune, med viceværten- hvis i har sådan en, en håndværker af en art.

Jeg er lidt i dilemma,  jeg er på besøg hos mine forældre og vi plus min søster skal i morgen ud og spise på en restaurant med mange gode vine. Jeg plejer at drikke vin og være glad for det.

I morgen vil jeg ikke drikke vin, jeg er egentlig mest på at sige det som det er. Også fordi det er rart at de ved det, hvis det går galt.

Men ville helst gemme det som en hemmelighed lidt endnu, for er jo meget tidligt.

Hvad har du aftalt med kæresten omkring at offentliggøre det?

Hvis I ikke har nogen aftale eller du selv må bestemme hvornår det kommer ud, så synes jeg at du skal følge din mavefornemmelse. Mit kommer kun ud læææææææææænge før og kun til jobbet pga arbejdets karakter.

Selv har vi en aftale om at vente til efter en veloverstået NF. Det havde vi også med den første. Dengang var jeg under uddannelse og var på skole i det meste af 1. trimester, så derfor fik arbejdet ikke noget af vide før jeg var tilbage på min pind.

Kan godt følge dig i, at det er meget tidligt, og at det er rart med deres støtte hvis det (7-9-13 bank under bordet) skulle ende galt, men man kan jo ikke få det hele.

Her tror familien så også at vi ikke skal have flere børn overhovedet, for nu er vores datter 4 år, så de har vist opgivet at det kommer til at ske, og har heller ikke kommenteret det længe :D Så de får sig lidt af en overraskelse når nyheden kommer ud til dem også. Men ja der er lang tid til oktober.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
valmue

Hvad har du aftalt med kæresten omkring at offentliggøre det?

Hvis I ikke har nogen aftale eller du selv må bestemme hvornår det kommer ud, så synes jeg at du skal følge din mavefornemmelse. Mit kommer kun ud læææææææææænge før og kun til jobbet pga arbejdets karakter.

Selv har vi en aftale om at vente til efter en veloverstået NF. Det havde vi også med den første. Dengang var jeg under uddannelse og var på skole i det meste af 1. trimester, så derfor fik arbejdet ikke noget af vide før jeg var tilbage på min pind.

Kan godt følge dig i, at det er meget tidligt, og at det er rart med deres støtte hvis det (7-9-13 bank under bordet) skulle ende galt, men man kan jo ikke få det hele.

Her tror familien så også at vi ikke skal have flere børn overhovedet, for nu er vores datter 4 år, så de har vist opgivet at det kommer til at ske, og har heller ikke kommenteret det længe :D Så de får sig lidt af en overraskelse når nyheden kommer ud til dem også. Men ja der er lang tid til oktober.

Tak for tankerne.

Min kæreste synes at det er okay hvis jeg siger det til dem, jeg må bestemme.

Jeg havde før en ret afklaret tanke om at jeg ikke ville have nogen skulle vide det, før NF. Min kæreste og jeg er enige om at det skal holdes ret hemmeligt indtil NF, så der kun er få der ved det, i hvert fald.

Du fik mig til at tænke over det endnu en gang, og allerhelst vil jeg vente, snakkede lige med min kæreste og han sagde, du kan jo godt sige det. Lidt irriterende når jeg nu havde ombestemt mig :-)

Jeg tror jeg i aften siger at jeg ikke har lyst til vin, også håber de bare siger okay, uden at undre sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Valmue: Det skulle da helst også være ok at sige nej til vin :kys: Jeg har brugt undskyldningen at je får vanvittig ondt i hovedet af alkohol her i varmen.. Og det er ikke engan løgn :D

Nøøøj en dag på arbejdet. Inden jeg gik igår skulle 2 af mine kollegaer til møde - jeg fik lige af vide her til morgen at de er blevet afskediget da deres afdeling bliver nedlagt :( For pokker altså.. Sådan noget hø! Så jeg har haft en kæmpe klump i maven hele dagen.. Så jeg hev min elevansvarlige og direktør til side (min nærmeste leder har ferie) og fortalte at jeg er (ny)gravid.. Jeg fik kæmpe krammere og tillykker. Jeg blev gjort klart at de er rigtig glade for mig og at de glæder sig til at møde min baby haha.. Hold fast jeg er lettet! Så nu ved min elevansvarlige også at jeg kan risikere at døje med lidt kvalme :D Min øvrige kollegaer får det nok først afvide efter nf..

Nu kan jeg snart holde weekend med god samvittighed :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
valmue

Valmue: Det skulle da helst også være ok at sige nej til vin :kys: Jeg har brugt undskyldningen at je får vanvittig ondt i hovedet af alkohol her i varmen.. Og det er ikke engan løgn :D

Nøøøj en dag på arbejdet. Inden jeg gik igår skulle 2 af mine kollegaer til møde - jeg fik lige af vide her til morgen at de er blevet afskediget da deres afdeling bliver nedlagt :( For pokker altså.. Sådan noget hø! Så jeg har haft en kæmpe klump i maven hele dagen.. Så jeg hev min elevansvarlige og direktør til side (min nærmeste leder har ferie) og fortalte at jeg er (ny)gravid.. Jeg fik kæmpe krammere og tillykker. Jeg blev gjort klart at de er rigtig glade for mig og at de glæder sig til at møde min baby haha.. Hold fast jeg er lettet! Så nu ved min elevansvarlige også at jeg kan risikere at døje med lidt kvalme :D Min øvrige kollegaer får det nok først afvide efter nf..

Nu kan jeg snart holde weekend med god samvittighed :D

Øv med dine kollegaer, det er aldrig fedt.

Og SÅ skønt med så dejlig en tilbagemeldingen på dit arbejde. Er det fordi du er elev du har fortalt dem det, eller ville du have gjort det alligevel?

Selvfølgelig er det okay at sige nej til vin, er heller ikke sådan, slet ikke. Jeg elsker bare god vin, og siger sjældent nej sammen med mine forældre.

Tænker at jeg vil køre på lidt utilpashed, som heller ikke er helt løgn, hvis de spørger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites