Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gæst

Terminstråd - april 2015

Recommended Posts

Dipsy-dublet

Dipsy, øv med amme-strejke :( Men du lyder afklaret, så du skal gøre hvad der virker for jer :kys: 

Her er Asta begyndt at blive enormt bevidst ved bordet, så idag da vi var hjemme hos svigerforældrene fik hun lige en kartoffelbåd - den blev smattet i 1000 stykker og der røg da også lidt i munden :lun: :love: Storm er stadig ligeglad :D Mødte faktisk sp idag på min gå-tur og hun spurgte selvfølgelig til grød.. Fyrede en plade af med at han slet ikke er interesseret så vi holder en pause.. Irriterende at hun har så travlt! :rulle: Han trives og er glad og sover for det meste godt - det gør en sulten baby ikke! Basta! Lægen var heldigvis enig i fredags ;) 

Asta er begyndt at komme lidt fremad nogle gange når hun ligger på gulvet :8: Axel var 8,5 mdr før han gjorde det så jeg er lidt forbavset :lol: Det var ikke meget hun kom frem, men måske 10 cm - det er jo alligevel en del når man ikke er så stor :-P Overvejer at købe de der strømpebukser med skridsikre knæ for at hjælpe hende :-P 

Og nu var jeg lige SÅ stolt af A og smid-bleen, men igår og idag har haft haft flere uheld og han nægter at gå på toilet i børnehaven :( Skal lige snakke med dem i morgen om hvordan de gør, for de har jo ikke 'både' men bare 3 toiletter på række og hvis der så er et rend af unger der skal snakke/vaske hænder/hente vand osv, så tror jeg ikke han har lyst :genert: ØV! Og hjemme er han holdt op med at sige til når han skal :trist: 

Det skal nok komme ms. pt. Mig bekendt er det ganske normalt med tilbage fald! ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dipsy-dublet

Ja, Adam er blevet suppleret med mme fra day one, da jeg slet ikke havde mælk nok de første par måneder. Dog har jeg stort set fuldammet de sidste to mdr. Men ja, når han selv siger fra, synes jeg det er nemmere! Jeg kæmpede så meget for at få amningen igang de første par mdr, og jeg blev ved og ved selvom de fleste nok havde givet op. Så meget betød det for mig at komme til at amme. Men jeg kan mærke at det bliver meget negativt, og Adam bliver meget frusteret hvis jeg bliver ved med at prøve, så derfor må mine behov komme i baggrunden! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Det skal nok komme ms. pt. Mig bekendt er det ganske normalt med tilbage fald! ;)

synes bare det er tidligt med tilbagefald :( Han er jo knap blev renlig :genert: 

Og synes jeg får lidt forskellige meldinger fra bhv'en så prøver lige at fange hans primær pædagog hvis hun er der idag og spørger hvad hun synes vi skal gøre.. Han vil jo ikke have ble på, men det er jo også synd hvis han tisser (og skider) i bukserne hver dag :trist: En mellemvej kunne jo være buksebleer - men så tror jeg bare vi kommer tilbage til det magelige stadig hvor han ikke 'behøver' tænke på toilettet.. Er spændt på om han har uheld idag også.. 

Ellers kan det være at det hjælper med 14 dages ferie hvor han kan rende med rumpen helt bar det meste af tiden ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dipsy-dublet

Ja, det er nok en god idé at spørge primær-pædagogen. Og så tror jeg netop, 14 dages ferie er oplagt til der sker fremskridt på det punkt!

Op med hovedet pt, husk ingen inge har måtte bruge ble til de blev voksne grundet urenlighed ;):kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
valmue

Øv før A og jer. Men helt normalt med lidt tilbAge gang.

er det fordi han ikke husker det? Jeg tænker det er vigtigt at han hjælpes på toilet regelmæssigt og inden "spændende" aktiviteter. Også at i selvfølgelig tager det roligt omkring det. Er han ked af det, over det?

vi var til super koncert i går. Det gik så godt med L. Jeg besluttede først ret sent, at vi faktisk tog afsted, regnede on off og ret svært med en baby på maven og ikke måtte ha paraply. Det regnede overhovedet ikke under koncerten, først små regn efter. 

Hun skreg lige da musikken begyndte, men passede os lige med sengetid, hun fik lidt mad og faldt så til ro. Men var rimelig presset, på det tidspunkt og ku ik få kontakt med kæresten. Men så sov hun og vågnede en gang og fik mad. 

Det var en god koncert fra jeg accepterede at kæresten blev stående helt oppe foran sammen med dem han havde aftalt at tage afsted med. Jeg havde jo sagt nej og fandt på det i sidste øjeblik. Min telefon lavede totalt rod og var vildt langsom om at sende SMS, så var os vildt svært at kommunikere og tappede min mobil for strøm så den døde. Det var egentlig også hyggeligt at stå med sin lille baby og bare lytte til musikken. Vi fandt hinananden efter koncerten.

kunne ikke få ørepropper i ørene til at virke, så var høreværn, fungerede og rigtig fint.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Dejligt at koncerten gik godt valmue :kys:

næh han er ikke selv ked af det - han virker nærmere lidt ligeglad.. Hvis han kommer til at skide er han lidt ked af det når han bliver gjort ren.. Og det er jo synd. Jeg har prøvet at sige at han gerne må få ble på når han skal men det vil han heller ikke.. 

Jeg er bare mega nervøs for at vi han føler sig presset :( 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
katti

Pt: bare hurtigt , med nogle børn hjælper det at minde dem om det ca hver 30 min- 45 min i starten :) ved godt han lagde flot ud men mange børn har svært ved det med selv at huske det i starten. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
katti

Og han er en dreng- de skal ofte have lidt hjælp ;)  jeg ville ikke tænke han føler sig presset mere at det kke er nyt pg spændende mere og at nyhedsværdien er faldet :D det er rigtig ofte de glemmer det når de leger. Jeg ville ikke give ble på men minde ham om det ofte og bede bhv om det samme

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
valmue

Og han er en dreng- de skal ofte have lidt hjælp ;)  jeg ville ikke tænke han føler sig presset mere at det kke er nyt pg spændende mere og at nyhedsværdien er faldet :D det er rigtig ofte de glemmer det når de leger. Jeg ville ikke give ble på men minde ham om det ofte og bede bhv om det samme

Nemlig tænker os det med nyhedsværdien. 

Så er vi hjemme fra svømmeren med to andre fra mødregruppen. Jeg lagde en halvsovende L i sin seng, skulle lige tisse og mødte så det her :P

og nu kæmper vi kampen mod søvnen, som vist er ved at have overtaget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites