Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gæst

Terminstråd - april 2015

Recommended Posts

katti

Ej tillykke dipsy hvor dejligt :lun: og vildt med tænder. Hvor gammel er han??

valmue: hvor er L sej!! :D

Ella trillede første gang idag :lun: hun har det lidt stramt og skriger noget disse dage. Men hold op der er også fart på. For en uge siden opdagede hun sine fødder :D heldigvis er hun SÅ glad og charmerende så det gør de trælse ture lidt nemmere ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
valmue

Ella trillede første gang idag :lun: hun har det lidt stramt og skriger noget disse dage. Men hold op der er også fart på. For en uge siden opdagede hun sine fødder :D heldigvis er hun SÅ glad og charmerende så det gør de trælse ture lidt nemmere ;)

Sådan Ella, du er overhovedet ikke langsom:lun:

Vi har jo som sagt været til babysalmesang. Det er jeg vist ret vild med:) Synes det var ret godt. L skulle lige tø op, men sikke en fart hun gjorde det i. Også om på den mave at ligge, og komme med høje hvin og skrig, det sidste nye. Hun nød det:lun:

Nøj hvor var hun træt i eftermiddag.

I morgen skal noget vildt (for mig), vi skal til Tina Dickow koncert. Er endt med at vi prøver det af, så kryds lige fingre for ingen regn. Vi har lånt  babyhøreværn, men har lige fået tippet om at "sove" ørepropper skulle være meget bedre og mere behageligt. Jeg håber at hun bare kommer til at sidde og sove.

Nogen gange kunne jeg godt savne et mere privat sted, f.eks. en facebook gruppe, hvor alle ikke kan læse med :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dipsy-dublet

Han blev 4 mdr. i lørdags :banan::blush:

Tillykke med trilleriet, - det er så fed en tid hvor der hele tiden sker noget nyt!! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dipsy-dublet

Han blev 4 mdr. i lørdags :banan::blush:

Tillykke med trilleriet, - det er så fed en tid hvor der hele tiden sker noget nyt!! :)

Vi har haft besøg af sp i dag, og alt var som sædvagentlig super fint! Adam vejer 7,6 kg og måler 68 cm. Dog synes jeg ikke hun var så præcis med målingen, så tror faktisk han er 1-2 cm længere. Vi skal opstarte smagsprøver på rigtig mad i morgen. Siden i lørdags har Adam ammestrejket forstået på den måde, at han nægter brystet i alle hans vågne timer, men gerne vil have et drømme måltid inden vi går i seng, om natten og tidligt om morgenen. Jeg er i dag besluttet mig for, at stoppe med at kæmpe, og spekulere på, hvad årsagen nu kan være, og i stedet respeltere at min søn siger fra. Jeg har kæmpet så meget for min amning, især i starten, og ønsker ikke at kæmpe med ham bare fordi, det er mit behov! Så planen er, at få nedtrappet (for at undgå problemer) og så måske at kunne fortsætte med at amme til/om natten. Det fungerer heller ikke at pumpe ud, og det frarådes også hvis man gerne vil have produktionen til at dale, men jeg kan godt "snyde" ham ved at give ham 30 ml på flaske og så bytte flasken ud med bryst. Så det gør jeg efter behov. Så vil min produktion dale lige så stille og roligt. Dog kan jeg tydeligt godt mærke at den allerede har lidt under det, nu hvor han ikke har ville siden fredag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dipsy-dublet

^^ Jeg kunne ikke få lov til at skrive, med mindre jeg lavede et citalt først :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
valmue

Det er så træt med den ene og anden fejl:rulle:

Dipsy, vil han tage flasken i dagtimerne, det er lidt uklart for mig.

Min vikar sundhedsplejersken sagde at man kunne opleve at babyen ikke kunne koncentrere sig om at spise om dagen, fordi de er nysgerrige på alt. Og at de så dermed spiser hele natten. Men jo slet ikke sikkert at det handler om det, kom bare lige til at tænke på det:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
valmue

Og Dipsy var overhovedet ikke for at kloge mig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dipsy-dublet

Valmue, det er da dejligt at du "kloger dig" :kys:Jeg kan da altid bruge et råd med på vejen.

Men nej, han spiser ikke mere om natten end han plejer (tvært i mod faktisk). Men han vil meget gerne have flasken om dagen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
valmue

Okay det er brystet han ikke gider :(  men lyder som du er ret afklaret med det. Er han blevet suppleret længe?

dejligt at måtte kloge sig:) det ka bare være svært hvordan folk tar ting på skrift, især hvis man ikke "kender" hinanden.

min mødregruppe snakker meget om mad og vi er jo slet ikke der endnu. L er dog inden for de sidste dage virkelig blevet bevidst om at vi har noget spændende på bordet. Men det knaser os og har flotte farver. Og med det jeg tror på, er det det hun synes er spændende, hun ved jo ikke at det ka spises og mætte hende:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Dipsy, øv med amme-strejke :( Men du lyder afklaret, så du skal gøre hvad der virker for jer :kys: 

Her er Asta begyndt at blive enormt bevidst ved bordet, så idag da vi var hjemme hos svigerforældrene fik hun lige en kartoffelbåd - den blev smattet i 1000 stykker og der røg da også lidt i munden :lun: :love: Storm er stadig ligeglad :D Mødte faktisk sp idag på min gå-tur og hun spurgte selvfølgelig til grød.. Fyrede en plade af med at han slet ikke er interesseret så vi holder en pause.. Irriterende at hun har så travlt! :rulle: Han trives og er glad og sover for det meste godt - det gør en sulten baby ikke! Basta! Lægen var heldigvis enig i fredags ;) 

Asta er begyndt at komme lidt fremad nogle gange når hun ligger på gulvet :8: Axel var 8,5 mdr før han gjorde det så jeg er lidt forbavset :lol: Det var ikke meget hun kom frem, men måske 10 cm - det er jo alligevel en del når man ikke er så stor :-P Overvejer at købe de der strømpebukser med skridsikre knæ for at hjælpe hende :-P 

Og nu var jeg lige SÅ stolt af A og smid-bleen, men igår og idag har haft haft flere uheld og han nægter at gå på toilet i børnehaven :( Skal lige snakke med dem i morgen om hvordan de gør, for de har jo ikke 'både' men bare 3 toiletter på række og hvis der så er et rend af unger der skal snakke/vaske hænder/hente vand osv, så tror jeg ikke han har lyst :genert: ØV! Og hjemme er han holdt op med at sige til når han skal :trist: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites