Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gæst

Terminstråd - april 2015

Recommended Posts

Gæst

Jeg har haft fat i lægen Idag og hun anbefalede lægebesøg mellem 8.-10. Uge.. Helst 9. men jeg tror jeg tager 8. uge for der har jeg ferie :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vaegten81

Så stramtsiddende tøj har jeg slet ikke :D Men ved af erfaring, at de (brysterne) nok skal give garderoben kamp til stregen alligevel på et tidspunkt :lol:

Jeg har også skrevet og spurgt lægen om, hvornår hun synes er mest passende at komme til første lægekonsultation. Så må jeg vente spændt på hvad hun får svaret. Der kan gå op til 5 arbejdsdage før jeg har et svar. Men under alle omstændigheder, så er det jo også tids nok.

Åh jeg har fået det skidt af penicillinen for blærebetændelsen, har kvalme og dårlig mave :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kris10
Tror jeg kan joine jer nu :)

Navn: Kris10
Alder: 25
Beskæftigelse: Pædagogstuderende
Mands alder: 25
Mands beskæftigelse: I lære som mekaniker.
Bor: Sjælland
Fødested:
Prøvet siden: Oktober 2011
Testet positiv: 04-08-2014
Termin: 
Andre børn: Dreng på 4 (5 på torsdag) - Dog er han mandens fra et tidligere forhold. Knægten kender ikke sin biologiske mor, og jeg er derfor hans mor den dag i dag :)
Vide kønnet?: Ja !
NF-scanning:
MD-scanning:
Andre scanninger:
1. læge besøg
Andet: I 5 år, har jeg været fuldstændig overbevist om, at jeg ikke kunne få børn uden hjælp fra professionelle. Nu tør jeg ikke at tro på det, før jeg har set bebs i maven  :lun: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vaegten81

Velkommen til Kris og stort tillykke :kys:

Vi krydser allesammen fingre for hinanden, for det ER jo unægtelig tidligt at vi er sprunget ud af skabet :lol:

Vi er gravide indtil det modsatte er bevist :devil:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kris10

Ja! For mig er det bare så uvirkeligt! Jeg følte jeg havde styr på alt, indtil lægen sagde den var positiv. Nu aner jeg ikke noget om noget  :lol:

Jeg skal til lægen igen på onsdag, til en snak siger han.. Jeg glæder mig til at høre mere, og virkelig få bekræftet der er en lille en..

Hvor lang tid er der gået, før symptomerne er kommet, med jeres andre børn?

Lige pt, har jeg rigtig ømme bryster  -_- Har i haft kvalme osv, og hvor tidligt kan det risikere at komme?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vaegten81

Jeg fik ikke rigtig nogle symptomer med den første. Ømme bryster var det vildeste symptom min krop kunne diske op med i hele første trimester.

Efterfølgende kom der lidt mere til, voksende mave endnu større bryster og så kunne jeg mærke liv ca halvvejs.

Jeg har lidt ømme bryster som også allerede er vokset en del.

Pga jetlag og penicillinkur ved jeg ikke om min nuværende kvalme kan tilskrives graviditeten. Tror selv der er bivirkninger af penicillinen kombineret med en kostomlægning.

Om 3-4 dage er det måske væk, og så er det ikke pga graviditet at jeg var kvalm.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MaybeMaybeNOT

Hej tøser... 

Dejligt der kommer lidt gang i tråden :-) Kommer ikke helt frem endnu (er ikke "kendt" herinde) som mange andre er.. men vil gerne være lidt længere henne, før jeg "springer ud".. også fordi der er nogle der kender mig privat, under mit normale nick herinde. 

Men med hensyn til symptomer.. eneste jeg har, er træthed.. og mangel på energi. Men det er nok meget normalt. Jeg skulle efter beregninger være 4+5 idag - og har tid ved lægen (til blodprøve som bekræftelse af graviditeten) d. 15/8 og en tid til tryghedsscanning d. 26/8... så det bliver en laaaaaang måned. 

Sidst jeg fødte, for 26 måneder siden, oplevede jeg ikke gener i starten (de første 10 uger ca.) men så skal jeg love for at fanden tog ved - det var egentlig en skrækkelig graviditet. Det eneste jeg ikke havde var kvalme. Men bækkenløsning, graviditetskløe, halsbrand, snurren i fingrene, you name it... dog først en del senere. Men det var virkelig en svær graviditet. Så vil gerne bestille én der er noget nemmere denne gang. 

Jeg testede iøvrigt positivt d. 30/7-14 og har testet hver dag lige siden ( JA! Jeg er et testmonster af rang) - undtagen idag.. *suk*, tror jeg får abstinenser snart. Det er nok fjollet, men en følelse af bekræftelse på, at jeg stadig er gravid. 

Nå, men det var lidt fra mig. Glæder mig til at følge jer og høre meeeeeeget mere om og fra jer. 

:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Vægt: øv med penicillinmave! Hvor længe skal dybhavet det?

Kris, sidst fik jeg en smule kvalme allerede før jeg testede positiv, men kvalmen tog ret hurtigt til og jeg havde mere eller mindre en konstant følelse af tømmermænd i flere måneder :tie: Denne gang har jeg indtil videre kun ømme bryster og lidt let kvalme om morgenen som kan holdes i skak med morgenmad.. Jeg bliver på den ene side lidt nervøs over de manglende symptomer og på den anden side prøver jeg at minde mig selv om at graviditeter ikke behøves at være ens.. Og hvor er det dejligt du har røget mandens dreng til dig som din egen :lun:

Maybe, jeg havde også en skrækkelig graviditet sidst! Kvalme, bækkensmerter fra uge 8, sygemeldt i uge 14 og senere bækkenløsning. Sidste gang var jeg dog i butik og min chef ville ikke ændre noget for at jeg kunne fortsætte. Denne gang er jeg på kontor et ret flexibelt sted, hvor der er mulighed for at arbejde hjemmefra så jeg håber jeg slipper for alt det bøvl denne gang..

Jeg begynder dog at få lidt dårlig samvittighed over at jeg er blevet gravid :blush: jeg er jo i lære og kommer til at have termin en måned før jeg skulle have afleveret fagprøve.. Men jeg minder mig selv om at 1: arbejdsliv ikke skal stå i vejen for familie og 2: de ikke behøver at vide vi ligefrem har arbejdet på det..

Her til aften har jeg været til bestyrelsesmedlem, så jeg kom hjem til en dreng der ikke sov fordi han ville sige godnat til sin mor :lun: Så vi lå lige og puttede en halv time da jeg kom hjem :love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

En af mine største frygte er egentlig at vi får endnu en soveskovl.. A sov elendigt som lille.. I lang tid sov han kun 45 minutter af gangen.. Dag og nat :shock: jeg var en omvandrende zombie..

Jeg krydser og beder til højere magter om at nummer to sover bedre!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vaegten81

MissPT: skal have 3 tabletter dagligt. Har 4 tilbage, så imorgen eftermiddag tager jeg den sidste.

Lyder også til at du var hårdt ramt sidst du var gravid og oveni købet fik en soveskovl :( Håber du er mere heldig denne gang :kys:

Fik lige testet til morgen på 3. dagen over tid... Den ser stadig fin tydelig ud :lun:

Jeg vil have barnet afleveret i bhv. Bagefter skal jeg lege tornado i hytten - her ligner noget der er løgn :tie:

Rigtig god dag til jer allesammen :wave2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites