Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Louise

Hvilket kamera? Eller i hvert fald hvilken type?

Recommended Posts

Louise

Vi skal have et kamera. Et godt kamera! Pt. bliver det til iphone shots, og det er bare ikke godt nok.

Vi har tre skønne børn, og vil gerne tage gode og fede billeder af dem. Det er det primære, kameraet skal bruges til - at forevige vores hverdag, og de ting og ture vi foretager. Desuden planlægger vi en længere rejse om et års tid, hvor kameraet selvsagt skal med, og skal kunne tage gode billeder af natur osv.

Det skal ikke være et alm. digital kamera. Vi har et Canon Ixus et eller andet. Men det skal kunne tage bedre billeder end det.

Vi har været forbi fotohandleren for at kigge på et spejlreflekskamera, og blev der også præsenteret for et alternativ, som for os er helt ukendt, - er systemkamera / hybridkamera. Det der taler for det, er helt klart størrelsen, da vi mere sandsynligt vil få det med os på de små ture. Men er de gode nok? Er billedkvaliteten ok? Osv.

Og hvilet kamera skal man så vælge? Af hhv. spejlrefleks og system?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Louise

Billedkvalitet er fin, det er den også på alm. kompakt kamera ...

Spørgsmålet er hvor meget I selv vil kunne styre, for det er jo reelt det der er forskellen fra kompakt - hybrid - spejlrefleks - det er mængden af muligheder for SELV at styre hvordan man vil have det... hvis I alligevel kun tager det hele på auto, så vil jeg mene I ligeså godt kan købe et alm. kompakt kamera ... det er noget nemmere at have med rundt og billedkvaliteten på de nyere er oftest mere end rigeligt god.

Tak for dit svar.

Jeg vil gerne have muligheden for selv at kunne indstille på kameraet, og vil tage et kursus heri. Jeg tænker, at vi ikke kommer til at udnytte alle de funktioner, et spejlreflekskamera har, men nogle af dem. Desuden vil jeg gerne kunne skifte objektiv.

Det er vel et kompaktkamera vi har nu, og jeg synes ikke, det tager de billeder, jeg gerne vil. Så dét er udelukket.

Men hvorfor vælge spejlreflekskamera over kompakt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Louise

Vi har kigget på et kompaktkamera fra Sony, ILCE 6000, tror jeg, det hedder. Men det er dyrt - dyrere end et Canon EOS 1200 D, som vi også kiggede på. Så vi er lidt lost.

Kan du - eller andre - anbefale et godt systemkamera?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Louise

Nogle gode forslag til et godt system- eller spejlreflekskamera?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rasmus-81

Jeg vil foreslå at du smutter forbi en foto-butik(eller bare elgiganten) og roder lidt med deres forskellige kameraer.

Hvordan ligger de i hånden, hvor logiske er knapperne(for dig) og hvad med menuerne?

De fleste entry-level spejlrefleks er lige gode, det er bare en vanesag hvad der er "bedst". Nikon og Canon har den fordel at der er klart mest brugt grej at få til dem, og nye produkter bliver ofte produceret til de to mærker først.

Nede i butikken kan du også hurtigt fornemme om spejlrefleks bliver for stort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Louise

Jeg vil foreslå at du smutter forbi en foto-butik(eller bare elgiganten) og roder lidt med deres forskellige kameraer.

Hvordan ligger de i hånden, hvor logiske er knapperne(for dig) og hvad med menuerne?

De fleste entry-level spejlrefleks er lige gode, det er bare en vanesag hvad der er "bedst". Nikon og Canon har den fordel at der er klart mest brugt grej at få til dem, og nye produkter bliver ofte produceret til de to mærker først.

Nede i butikken kan du også hurtigt fornemme om spejlrefleks bliver for stort.

Hvad er et entry-level kamera?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rasmus-81

Hvad er et entry-level kamera?

Som udgangspunkt den mindste model i de forskellige producenters serie. I nikons tilfælde er det pt d3300, jeg mener canons hedder 1200d(?)

Det er som regel en mere kompakt, og mere brugervenlig udgave af et spejlrefleks, som er tænkt til de brugere der skal have deres første spejlrefleks, deraf navnet "entry level", det er her du starter rejsen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mic307

Det lyder til at du er klar til et spejlreflekskamera. Jeg syns du skal kigge efter et entry level. Eks 1200D. Og så se om du kommer tættere på det du ønsker i billedet. Det er en hobby. Altså det kommer ikke bare på en uge. Der er rigtig meget og sætte sig ind i for og kunne se billedet inden man ser det på skærmen :-). Der vil komme mange fejlskud......Og det er egentlig det det handler om. Gider man det eller ej. Dog er det jo klart at et entry level kamera har sine begrænsninger. Forholdene, ex. Tilstrækkelig lys skal jo i højere grad være iorden for og få et godt skud. Ja der er rigtig meget og skrive om. Det er bare og komme igang :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites