Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

xsols

Hvad skal man se, når man holder ferie nær Haderslev

Recommended Posts

xsols

Hej alle

Vores lille familie skal holde en uges ferie i et sommerhus nær Haderslev midt i september.

Jeg vil høre, om nogen har forslag til, hvad der er af seværdigheder i nærområdet.

Vi er økonomisk meget hårdt presset, hvorfor vi også holder ferie uden for sæsonen. Alt muligt dyrt har vi derfor ikke råd til. Så gratis idéer er meget velkomne.

Børn er helt små, 3 og 4 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
TTneo

Enig. Gåture i dyrehaven og ned til sophieskilde.

Tag til en af de nærliggende strande hvis vejret er godt og så vidt jeg husker er der noget bunkers halløj i genner plantage.

Dammen inde i haderslev er også skøn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
us74

Har i bil med kan i også køre en tur til Skamlingsbanken og Christiansfeld. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kanga

En tur til Årø med færgen fra Årøsund.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Der er en del spændende huse i Tønder, kan jeg huske. Mener også, der var storke (men det er lang tid siden, jeg var der). Et sted i området ligger også resterne af en zeppelinerbase fra 1. Verdenskrig. Mener den omtales som Soldaterskoven. Jep: http://naturstyrelsen.dk/publikationer/2008/dec/soldaterskoven/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Ribe og Løgumkloster ligger også i området (i hvert fald lige så langt væk som Tønder). 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nubs

Madsby legepark ved Fredericia

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Togchefen

Museet i Haderslev var, dengang jeg boede der, et besøg værd. KLK/VTV kører nogle gange på Haderslev-Vojens togbanen med veterantog - og VTV er ikke så dyre mht billletpriser.

Hærvejen ligger ved Vojens og ikke så langt fra den nogle vikinge grave - ligeledes et besøg værd :)

Afhængigt af hvor lang I kan og vil køre, er Madsby parken god og noget nær gratis. Fredericia volden er øvrigt også flot. I Fredericia er der også Dinos legeland, der er rigtigt sjovt for børnene. Sidstnævnte er godt på regnvejrsdage :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xsols

Jeg siger tak for alle svarene. Jeg vil undersøge dem nærmere og så får vi se, at hvad det bliver til.

Men kom gerne med endnu flere forslag, både til ting, som er gratis, og ting, som koster lidt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
TTneo

Der er vist egentligt noget museums halløj inde i byen. Har aldrig været der, men mener at have hørt at det var i den billige ende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites