Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Mixart

Er jeg for kold overfor min eks?

Recommended Posts

Mixart

Historien bag bruddet kan ses i denne tråd  kan lige give et kort resume.

Efter år 2 år med min eks ville hun holde en pause, fordi hun ikke kunne finde ud af det længere. Hendes grund til det var, at hun ikke var så lykkelig på handelsskolen, men havde fået den bedste start på Uni og fået en masse nye veninder. Hun var bange for at blive holdt udenfor ligesom på handelsskolen, så følte hun derfor, at hun skulle deltage i alle arrangementer, cafebesøg og fester med dem.

Jeg spurgte om det var pga. en anden fyr og der var ingen andre. Jeg gik ikke med til pausen, så vi slog op i oktober 2013. Hun arbejder som fredagsafløser samme sted jeg som gør, da jeg fik hende ind der. Derefter var det kikset for os og jeg følte, at hun prøvede at undgå mig ude på mit arbejde. Halvanden måned senere fik hun ny kæreste kunne jeg se på facebook.

Men der hvor jeg fik nok var d. 25 december i byen på et diskotek. Jeg var ovenpå med mine venner og hun kom derop. Hun lagde lige kort mærke til mig, men skyndte sig at kigge den anden vej, som om hun ikke havde set mig og så gik hun en stor bue udenom mig. Hendes 2 veninder stoppede dog op og snakkede kort med mig, mens min eks stod i den anden ende og ventede på dem. Jeg tænkte at det var takken for de 2 gode år vi havde sammen og alle de gode ting, jeg havde gjort for hende og hun ikke engang kunne sige hej? Fik samtidig at vide af mine 2 venner et par dage efter d. 25, at hendes kæreste havde smidt et hjerte på hendes facebook væg 2 uger efter vi var gået fra hinanden. Men det hurtig blev slettet igen. Derfor jeg jeg ikke så det.

Der gik det op for mig, at hun havde løjet fuldstændig overfor mig. Alt det at der ikke var tid til mig, men at der sjovt nok var tid til ham fra københavn, selvom vi bor i Nordjylland. Og hvem ved om hun havde været sammen med lidt imens vi stadigvæk kom sammen. Jeg slettede hende på facebook. jeg fik nok og valgte at ignorere hende fuldstændig ude på min arbejdsplads. Ingen øjenkontakt eller prøve på at sige hej til hende. Som om jeg ikke kendte hende.

Nu er hun så blevet single for et par måneder siden og jeg føler, at hun prøver at komme i kontakt med mig. Tror det var for en måned siden prøvede hun at smile til mig, men jeg ignoreret hende som sædvanlig. Syntes det var mystisk og tjekkede hendes facebook fra en af mine venner som har hende på vennelisten og sjovt nok, hun var blevet single igen.

Problemet er bare at jeg stadigvæk savner hende og det mig lidt ondt, at se hende på min arbejdsplads og vi ikke engang siger hej eller snakke sammen. Er nok ikke 100% kommet over hende endnu. Men alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke tilbage på med den løgn hun stak mig.

Synes I jeg har været for kold overfor hende? Jeg kan virkelig ikke finde ud af hvordan jeg skal håndtere dette. Ville ønske hun kom til mig, men det gør hun nok ikke, når jeg har slettet hende på facebook og ignoreret hende lige siden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mixart

Arbejdsmæssigt burde I kunne snakke sammen; lige smile og sige hej. 

Derudover; vil du gerne i kontakt med hende? Vil du have en forklaring af hende? En undskyldning? Vil du fortælle hende, hvor såret du blev over hendes løgn? 

(og hvem siger det er en løgn? Måske hun vitterlig først fandt ham efter I havde slået op) Nogle har umanerligt travlt med at få sat en titel på deres forhold).

De har kendt hinanden længe, for kan godt huske ham, hvor de kommenterede og "synes godt om" på hinandens status opdateringer på facebook.

Nej vil ikke have en forklaring, en undskyldning eller fortælle hvor ked af, at jeg blev det. Hvis vi kommer til at snakke sammen igen vil jeg godt forklare hende, hvorfor jeg slettede hende og valgte at ignorere hende.

Skal lige siges at det er på en fabrik vi arbejder med 80 ansatte, så det er ikke fordi vi skal kommunikere med hinanden for at få fuldført arbejdet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Blah Blah

Hvad handler indlægget egentlig om?

Hun ønsker tydeligvis ikke kontakt med dig, for ellers ville hun vel henvende sig?

Jeg synes, det er ret almindeligt at forsøge at undgå kontakt i den første tid efter et brud og derefter hilse overfladisk, hvis man ikke kan undgå kontakt f.eks. på jobbet, i byen etc. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Blah Blah

Måske hun har fattet, hvorfor du slettede hende? Måske hun godt ved, hun har jokket i spinaten, men skammer sig. Måske det er derfor hun ignorerer dig lige så vel som du ignorerer hende.

Du kunne jo evt skrive til hende og forklare hende, at du synes det er for dumt I er sådan overfor hinanden på arbejdspladsen. Og så samtidig skrive, at du ikke ser nogen grund til at ændre adfærd udover arbejdspladsen, fordi du blev såret over hendes løgn.

Men hvad går løgnen ud på? 

Pigen har jo sagt, at der var mange grunde til, at hun gik fra ham, som hun også har forklaret, men at en anden fyr ikke var en af dem. Det kan meget vel være sandt. Og i det øjeblik, hun så var single, var situationen en helt anden, fordi det så var rum til at tænke på andre interesserede fyre på en anden måde, end da de var sammen. 

At hun er blevet single igen relativt hurtigt, underbygger vel netop, at hun ikke løj - at grunden til deres brud handlede om frihed til at finde nye sociale græsgange på studiet og ikke at finde en ny partner. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mixart

Hvad handler indlægget egentlig om?

Hun ønsker tydeligvis ikke kontakt med dig, for ellers ville hun vel henvende sig?

Jeg synes, det er ret almindeligt at forsøge at undgå kontakt i den første tid efter et brud og derefter hilse overfladisk, hvis man ikke kan undgå kontakt f.eks. på jobbet, i byen etc. 

Indlægget gik ud på om jeg skal prøve og tage kontakt til hende, for jeg savner hende stadigvæk. Men jeg ved også godt at muligheden er der, at jeg kan have læst hendes signaler forkert fornyligt og at hun kan være ligeglad med mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Blah Blah

Indlægget gik ud på om jeg skal prøve og tage kontakt til hende, for jeg savner hende stadigvæk. Men jeg ved også godt at muligheden er der, at jeg kan have læst hendes signaler forkert fornyligt og at hun kan være ligeglad med mig.

Hvis du vil tage kontakt til hende, så skal du være forbi, at du synes, hun har løjet om sin grund til at stoppe jeres forhold. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mixart

Hvis du vil tage kontakt til hende, så skal du være forbi, at du synes, hun har løjet om sin grund til at stoppe jeres forhold. 

Du mener, at jeg ikke skal bringe det op som om det ikke bære nag længere for mig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Blah Blah

Du mener, at jeg ikke skal bringe det op som om det ikke bære nag længere for mig?

Jeg mener, at der ikke er nogen grund til, at du kontakter hende igen, hvis du stadig bærer nag. I skal kunne starte på en frisk, hvis I skal have en relation.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mixart

Jeg mener, at der ikke er nogen grund til, at du kontakter hende igen, hvis du stadig bærer nag. I skal kunne starte på en frisk, hvis I skal have en relation.

Jeg bærer heller ikke nag længere. Jeg tænker bare på, at hun tager nok ikke kontakt til mig først, hvis hun har lyst efter jeg har cuttet forbindelsen til hende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mixart

Hvad vil du med hende? Vil du have noget med hende at gøre?

Jeg ved det ikke. Jeg har det bare træls med, at vi ikke kan snakke eller hilse på hinanden. Siger ikke at jeg vil tage hende tilbage, hvis jeg skulle få muligheden for det, for ved ikke om jeg kan stole på hende, da hun har gået fra mig engang før, men det holdte kun 1 dag og så fortrød hun det. Det var efter, hun havde været ude og rejse i 3 måneder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...