Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

KFJMusse

Hjælp hvilket Kamera

Recommended Posts

KFJMusse

Hej  :)

Da mit gamle kamera er gået i stykker, har jeg valgt at jeg ville have et nyt. Men jeg har ikke så meget forstand på spejlreflekskamera.
Jeg har kig på 2 forskellige, men ved ikke hvilket der er bedst. Hvilket ville i vælge og hvorfor?
Har lagt linket her under, med en sammenligning af de to kameraer  :D

http://www.elgiganten.dk/INTERSHOP/web/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductCompare-Start?products=EOS1200DDCKIT@store-elgigantenDK|DSLTA3000K@store-elgigantenDK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Dallas.

Canon. 

Det er også ret brugervenligt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Jeg støtter også Canon af de to. Samme argumenter som Angelina. 

Man kan utvivlsomt også finde en Nikon, der er lige så god. Resten er et spørgsmål om smag, men Canon og Nikon er nok de to bedste, hvis man ikke snobber efter ædeltræ og krokodilleskind. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KFJMusse

Tak skal i have  :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea

Canon

Højere iso

Større brugtmarked

Større udvalg i tilbehør

Jeg er forvirret. Der står da i linket, at Canon-modellen har ISO 100-12800, mens Sony-modellen har ISO 100-16000. Er der noget, jeg har misforstået?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Jeg er forvirret. Der står da i linket, at Canon-modellen har ISO 100-12800, mens Sony-modellen har ISO 100-16000. Er der noget, jeg har misforstået?

Nej. Men du bør sammenligne to billeder taget med samme ISO-indstilling under samme forhold med hvert kamera. De høje ISO-værdier giver sjældent gode billeder. De er fyldt med prikker i alskens farver (støj kaldes det, for det er det, det er). Når man kører med en høj ISO kommer små forskelle i de enkelte pixels til at være meget tydelige, også støj fra varme og sikkert også kosmisk stråling (det kan man næppe se). Jeg tør ikke garantere, at CANON'en er bedre, men jeg ville gætte på det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea

Nej. Men du bør sammenligne to billeder taget med samme ISO-indstilling under samme forhold med hvert kamera. De høje ISO-værdier giver sjældent gode billeder. De er fyldt med prikker i alskens farver (støj kaldes det, for det er det, det er). Når man kører med en høj ISO kommer små forskelle i de enkelte pixels til at være meget tydelige, også støj fra varme og sikkert også kosmisk stråling (det kan man næppe se). Jeg tør ikke garantere, at CANON'en er bedre, men jeg ville gætte på det. 

Jeg er med på at højere ISO giver højere grad af støj. Jeg undrede mig bare, fordi Angelina (og indirekte du) fremhævede bla. højere ISO - punktum - som en fordel ved Canonmodellen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Maria.Berg

Ja helt klart Canon..

- Ellers måske du skulle kigge efter Nikon? De er også super nice.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites