Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

keller

Så fik han nok af Sønderjylland

Recommended Posts

Halldora

Rapfisk, det er agurketider, fordi politikerne er gået på sommerferie, så ALT er breakting news. :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dap

Jeg tror desværre, at det kan få betydning for turismen i den del af landet - det kongelige islæt er en relativ stor del af markedsføringen. Men jeg håber, at turisterne stadig vil komme til, da området er meget smukt og hyggeligt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tulle1981

Jeg kan godt forstå, at de gerne vil tættere på Nicolai og Felix. At det er uforeneligt med deres officielle pligter har jeg lidt mindre forståelse for. Altså, så mange har de vel heller ikke?

En skam for sønderjyderne, at kongefamilien i et eller andet omfang nu får mindre tilknytning til området, som familien jo ellers har haft tradition for i mange år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
zembra1986

Helt fint........kan sgu godt forstå ham, jeg kan næsten ikke forstille mig et værre sted at bo end Sønderjylland :P

Og nu kan de være tættere på familien, det tror jeg vil styrke deres indbyrdes forhold :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Klassikern

nærmere to late.. Måske var han aldrig blevet skilt hvis han havde gjort det for mange år siden. Aldersforskellen på Felix og lille Henrik er så stor, så børnene ikke får alverdens ud af det alligevel, men hey, nu kan de da ses noget mere når Henrik bliver stor.

Ellers fino, I don't care :) de må jo gøre som familie hvad de vil, og hey, nu kan det være han får styr på sin gæld.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Klassikern

Og de vil jo stadig bruge slottet om sommeren så vidt jeg forstår..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wizzze

"Driften af landbrug er vanskelig foreneligt med de officielle pligter" .... hrmm  sååå mange pligter har han jo ikke, og bortset fra Drengekoret, rugby unionen og Astma- & Allergiforbundet, så er alle hans protektioner noget i det sønderjyske eller i relation dertil.

Lugter lidt af at han bare ikke ønsker at drive landbrug mere :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Virgo59

Sønderjyderne, og især dem omkring slottet, som har levet godt af associationen. Og så tænker jeg de "glade" givere, så vidt jeg husker, så blev Slottet givet under nogle forudsætninger af den gamle grev Schack, og det var vidst at Joachim skulle bo og drive godset, hvordan de slipper uden om den, undre mig lidt :gruble:

Og hvad skal de lave i København, de har jo ikke de store repræsentative pligter ?  og har de ikke lige sendt børnene på kostskole? :gruble:

Den aldrende barnløse greve Schack solgte Schackenborg til kongehuset for et mindre millionbeløb fordi, at godset var så forgældet, at ingen af de naturlige/biologiske arvinger ville overtage det efter hans død.

http://www.bt.dk/kendte/derfor-sagde-mik-schack-nej-til-at-arve-schackenborg-0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Jeg synes de skulle klemmes ind i deres lejlighed på amalienborg - kan absolut ikke se grund til hans apanage vi betaler skal gå til huskøb

Så længe apanagen ikke hæves af den grund, har jeg ikke nogen bøf med, at de beslutter, at de gerne vil bruge deres penge på en bolig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
computermus

Hvad skal han mon lave nu?

Ekstrabladet er selvfølgelig ude med en ordentlig sviner: http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article4903217.ece Det er så hvad man kan forvente fra den kant, men det er da lidt interessant, hvad han skal få tiden til at gå med uden landbrug, og uden andet arbejde. Så meget arbejde er der vel ikke i at være nr. 5 i tronfølgerækken, og der bliver jo kun mindre som årene går?

Det bliver ikke helt uden landbrug,for prins Joachim er stadigvæk medejer af det firma der hedder "De 5 Gårde" som han vist startede sammen med bl.a Bent Weddel (?) ejeren af Frijsenborg .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...