Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Kang_54

Odense Zoo eller Knuthenborg?

Recommended Posts

Hvedekorn

Jeg er ret nørdet, hvad angår zoologiske haver, og personligt kan jeg bedst lide Odense Zoo. Flere forskellige dyr (selv om arealet er noget mindre), flere sjældne arter og mere spændende anlæg (selv om al den plads, dyrene har i Knuthenborg, da også er imponerende, er der altså bare noget mere fascinerende over at se dyr i f.eks. en simuleret regnskov end en indhegnet græsmark). I Knuthenborg ser man de fleste dyr i bil, mens man i Odense ser alle til fods - jeg vil mene, at sidstnævnte giver én bedre mulighed for at opleve dem i eget tempo, men det er selvfølgelig en smagssag.

For "gennemsnitsmennesket" (det kommer ikke til at lyde nedladende, vel, for sådan er det ikke ment) tror jeg dog, at jeg ville anbefale Knuthenborg - igen fordi det er skøn natur, større og mere åbne indhegninger og flere store pattedyr i forhold til Odense, der har flere fugle og andre smådyr, hvilket dem, der er knap så nørdede, måske interesserer sig mindre for. Det plejer trods alt at være giraffen eller chimpansen, som folk glæder sig til at se i zoo - ikke solriksen eller den rødhalede malle. :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kang_54

Sikke mange svar, tak for det :). Selv om jeg vil sige, det gør det jo ikke nemmere, for begge steder lyder dejlige. Men jeg tror at jeg vil foreslå Knuthenborg til de andre. Jeg er i hvert fald mere til giraffer end rødhalede maller :D (sorry, maller!). 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...