Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

del-show

Indbygget højtaler

Recommended Posts

del-show

Jeg skal om en mdr´s tid i gang med at bygge en tvvæg og der vil jeg gerne have indbygget højtaler.

Så jeg har snakket med elgiganten og hifiklubben, men deres priser ligger på ca. 10.000 kr for 2 højtalere osv.

Er der en som ved hvor man kan skaffe billigere udstyr end elgiganten og hifiklubben, men med tilsvarende kvalitet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Det_er_bare_mig

Når det handler om højttalere, er der ikke noget der hedder høj kvalitet og billige højttalere.

Men handler du efter prisen efter hvilken lyd du kan lide? Det kan jo godt være du kan lide lyd fra billige højttalere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tobywan

øh, du kan da sagtens finde modeller der er billigere end 10.000,- for et par - også ved hifiklubben.

http://www.hifiklubben.dk/Hojttalere/Indbygningsudendorshojttalere/

Du behøver helt sikkert ikke at betale så meget for at få god lyd, men sådan noget kan også købes FOR billigt. Hvis du forventer stor dynamisk lyd med god bund, så dur det heller ikke at købe et sæt som er beregnet som baggrundsmusik i et køkken eller tilsvarende. Umiddelbart tror jeg du kommer rigtigt langt med et samlet budget på ca. 3-5000,- Men det er vigtigt du selv kommer ud at lytte, samt at du er realistisk og ikke forventer 10.000 kroners lyd for det halve.

Du skal ud og lytte på noget forskelligt, plus det skal matche den forstærker du har tænkt dig at koble systemet på. Husk også at regne kabler, stik mv. i budgettet. Et sæt højtalere til 5000,- på en plastikforstæker fra Elgiganten til 999.- er et dårligt match og du skal i så fald overveje at prioritere den samlede økonomi anderledes, så dine enheder kommer til at matche hinanden.

Pris og kvalitet følges som regel ad i den verden, så du skal ikke forvente at få samme kvalitet specielt meget billigere andre steder.

Hvis ikke det er et emne du ved noget om, så sørg for at få noget rådgivning et sted som ikke er Elgiganten. Et godt sted at starte kan være tapeconnection, som er en fysisk butik. Alternativt kan du kigge på forums som recordere.dk eller hifi4all.dk, hvor jeg er sikker på du kan finde nogle med erfaring med indbygningsmodeller.

Husk at få lyttet, så du ved hvad du kommer hjem med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
GranGusto

Jeg skal om en mdr´s tid i gang med at bygge en tvvæg og der vil jeg gerne have indbygget højtaler.

Så jeg har snakket med elgiganten og hifiklubben, men deres priser ligger på ca. 10.000 kr for 2 højtalere osv.

Er der en som ved hvor man kan skaffe billigere udstyr end elgiganten og hifiklubben, men med tilsvarende kvalitet?

Du skal undersøge markedet noget bedre.. f.eks. har tapeconnection.dk en masse højttalere inklusiv indbygningshøjttalere for langt under 10.000kr

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites