Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

flamingo1988

Negativ tegninger

Recommended Posts

flamingo1988

Jeg er ret vild med den effekt man kan få ved at tegne med negativ effekt - opdagede denne tegnemåde på en af de kunst sider jeg følger på FB og måtte selvfølgelig give det et forsøg.. Har tegnet et par tegninger med effekten og er pt i gang med min 3. invert tegning.

Hvis der skulle være andre der også har leget med denne måde at tegne på, kunne det være sjovt at se det..
Personligt synes jeg det er en super god måde at øve sig i at få større kontrast i tegningen og glattere skygger :)

Her er dem jeg har lavet indtil videre + den jeg er i gang med pt. Tegningen er på hvidt papir og der er tilføjet negativ/invert effekt på den sorte udgave :)

post-122577-0-86180200-1403269384_thumb.

post-122577-0-65240600-1403269406_thumb.

post-122577-0-08647300-1403269436_thumb.

post-122577-0-32681500-1403269448_thumb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tourettedrengen

hun har en facebook profil, men burde klart udstille. hvordan laver du dem. synes de inverterede er mere detaljerede end de andre. men maler du først en med sort på hvid og så efter denne på sort papir med hvid pen og så maler de steder der er hvid på det hvide med hvid pen på det sorte (håber du forstår)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dakota

Shit. Er det tegninger? :8: 

Det ligner fotografier. Jeg kan ikke tegne men ville bare lige sige at jeg er imponeret :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
flamingo1988

Ejj, tusind tak! Har først lige set jeres kommentarer i dag!

Dragedukke: Hvor er du sød! Tak! Jeg vil gerne udstille på et tidspunkt, der er dog en masse ting der lige skal falde på plads inden :) Men skal nok nå det engang!

Tourettedrengen: Jeg har egentligt gjort det på den dovne måde - fundet et billede, lavet negativ effekt i f.eks. photoshop og så tegnet som jeg gør med alle andre tegninger. Tegningerne er dem på hvidt papir, de sorte udgaver har et negativ-filter på sig :)
Så det er ikke svært som sådan, synes dog negative tegninger kræver glattere skygger og mere kontrast for virkelig at stå ud, så det er en god måde at øve dette på.

Dakota: Tak :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
flamingo1988

Den der Facebook der snakkes om, er det en man må snage på?  :D

Det kan du tro - håber ikke det anses som reklame, men her er et link: https://www.facebook.com/ArtByMichelleM

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
flamingo1988

Det er jo tæt på at være phototrealisme, det du tegner  :worship:

Tak for dine søde kommentarer - der er noget der hedder hyperrealisme, følger et par kunstnere der er fantastiske til det, det er virkelig utroligt! De fleste af dem maler, kan slet ikke forstå at man kan få ting til at se nærmest mere levende og realistisk ud end de fotografier man tegner/maler efter!

Det ville jeg aldrig have tålmodigheden til :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
flamingo1988

Tusind tak!

Jeres ros fik mig til endelig at tage mig sammen til at færdiggøre Tyrion Lannister!

post-122577-0-17361600-1404311565_thumb.

post-122577-0-58234900-1404311575_thumb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tourettedrengen

jeg har bare ikk helt forstået det der negativ noget. du tegner et billede ikk. scanner du det så ind og åbner i photoshop hvor du så blot inverterer farverne til det modsatte i princippet tegner du jo så et positiv og i photoshop gør du det til et negativ ved blot at vende farverne til deres modpol. 

eller tegner du rent faktisk negativet i hånden også

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
flamingo1988

Tak Lexi :kys:

Tourette: hvis du ser på de to billeder jeg har lagt op af hver tegning, så er den version med Hvidt papir selve tegningen. Håber det opklaret det lidt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
miss_silverflame

Ej, hvor er de fede! :D Spændende måde at arbejde på! Du er meget dygtig!  :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...