Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

flamenka

Mine tegninger

Recommended Posts

flamenka

Hej - jeg er, efter ca.15 års pause kommet igang med at tegne igen. Det er super fedt ! :) Men jeg kunne rigtig godt tænke mig lidt respons på mine tegninger, og evt en vurdering af om I ville være glade for at få sådan en feks af jeres børn? Jeg har overvejet lidt at bruge det som gavemulighed nemlig..

post-48679-0-09884300-1403003549_thumb.j

post-48679-0-65701700-1403003570_thumb.j

post-48679-0-74275900-1403003607_thumb.j

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
flamenka

Tusind tak for din respons!!! :)

Jeg er også selv mest glad for det sidste - som er en venindes dreng, eller, det er tanken at det skal ligne ham ;)

Jeg er i øve-stadie, og du har helt ret, min tanke er også at det skal svare til et slags sort-hvid foto for at være rigtig fedt!

Jeg tegner videre ... :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
flamingo1988

Øv dig en masse og bare tegn, tegn, tegn! Så skal du nok hurtigt udvikle dig og få lidt mere styr på proportioner og skyggelægning. Synes i hvert fald det er et rigtig fint udgangspunkt du har :)
Bruger du forskellige blyanter? Ellers kan jeg anbefale dig at gøre det, da det vil være lettere at få mere kontrast med forskellige typer blyanter. Når jeg tegner bruger jeg ofte både H eller F, B, 2B, 4B og 8B/9B - veksler lidt mellem de andre blødheder, men disse er mine favoritter. Hvis jeg tegner med stiftblyanter bruger jeg HB, B og 2B :)

Glæder mig til at se mere fra din hånd :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
flamenka

Tusind tak for dine gode råd og respons flamingo, det har jeg virkelig taget til mig - eller, prøver i hvert fald på det! ;):kys:

Her er lidt af det sidste jeg har begået - som sagt, hører meget gerne respons!!

post-48679-0-00064000-1404857623_thumb.j

post-48679-0-34735900-1404857668_thumb.j

post-48679-0-30892100-1404857705_thumb.j

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Når man tegner realistisk (efter foto) handler det rigtig meget om ikke at være for definerende i konturerne.... forstår du, hvad jeg mener? Altså, hvis kinden er her, så skal man ikke tegne en skarp streg, der markerer "her er kinden!" og så arbejde ud fra det. De af mine bekendte, jeg har set arbejde med realistisk tegning arbejder mere med lys og skygge end de gør med former. Så måske er det der, du kan starte. Dine tegninger er meget markerede i formerne, så evt. kunne du prøve som eksperiment at bevæge dig fra former over i lys/skygge og se, om der kommer noget ud af det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
flamenka

Tusind tak for din respons :kys:

Jeg vil prøve at arbejde med lys- skygge.. Men jeg tror det bliver svært. Jeg synes lidt det er svært at arbejde uden markeringer..Kender du evt til et sted man kan se den teknik? På youtube eller lign??:genert:

Jeg vender tilbage med de nye forsøg!! ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
flamingo1988

Tusind tak for din respons :kys:

Jeg vil prøve at arbejde med lys- skygge.. Men jeg tror det bliver svært. Jeg synes lidt det er svært at arbejde uden markeringer..Kender du evt til et sted man kan se den teknik? På youtube eller lign??:genert:

Jeg vender tilbage med de nye forsøg!! ;)

Jeg bruger "markeringer" når jeg tegner, men fader bare skyggen helt ud fra markeringen, hvis det giver mening.. Altså, medmindre der selvfølgelig skal være en tydelig markering som f.eks. ved rynker..

Håber det giver lidt mening :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Der er ingen, der siger, du ikke skal bruge markeringer... men de er... eh... meget markerede... evt. tegn skitsen med en hårdere blyant :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Her er i al fald nogle tutorials:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg skal iøvrigt også snart i gang, jeg har ikke tegnet i over et år, og jeg savner det sq egentlig lidt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...