Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Formel_1_Guru

Høre Kevin Magnussen hjemme i Formel 1 ?

Recommended Posts

Formel_1_Guru

Jeg vil gerne forsøgege at starte en lille diskution, omkring Kevin Magnussen og om, hvorvidt han virkelig høre hjemme i Formel 1.

Jeg er fuldt ud klar over at dette er et meget ømfintligt emne, og at det kan virkel meget provokerende på visse fans. Aligevel mener jeg, vi roligt kan diskutere dette emne..

Jeg kan jo ikke undgå, at se og høre, hvordan man i den gard skamroser Kevin Magnussen uanset hvilke rusultater, eller mangel på samme, han levere.

Jeg har personligt umanerlig svært ved at falde i svime over, at han gang på gang bliver slået af Jenson Button, men alligevel i danske medier bliver rost som om han netop er blevet Verdensmester.

Magnussen bliver i Danske medier talt køn, uanset at han den ene gang efter den anden ender EFTER Button.

Det er i sidste ende resultatet og løbsplaceringen der tæller, og så er det så aldeles hamrende ligegyldigt, at han på den ene eller anden omgang var hurtigere end både Button eller Vettel.

Man kan tale sig alt kønt, men det ændre ikke på sanheden, eller på fakta, hvilket er, at han gang på gag ender efter Button, og det både i kval og i selve løbene.

Button har fået verbale tæsk for at sige " Grimme ting" om Magnussen, men er det han siger ikke bare sanheden ??

Jeg er helt enig i, at Kevin Magnussen er en rigtig god racerkøre, men i formel 1 er " Rigtig god " bare ikke noget særlig.

For at være i F1 i det heletaget skal man være rigtig god, det er KUN de absoludte untage tallenter der bliver Verdensmestre.. Er Kevin et sådan talent ?

Button har vist at han er, lige som Vettel, Alonso, Hamilton osv..

Jeg begynder at  have mine tvivl.. Jeg vlle rigtigt gerne have en dansker i F1, men ikke for hver en pris.

Men lad os høre nogle meninger og se, hvad vi kommer frem til.

/// SL

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wizzze

Det synes jeg klart han gør, meget mere en en hvis svensker f.eks. eller nogle af de asiatiske kørere som nogen gange er til fare for hele feltet.

Ingen tvivl om mediernes hysteri i starten, hvor han nærmest blev verdensmester i sæson1 var overdrevet, men hører til i feltet gør han. Og med hensyn til Button så er det jo kun i de sidste par løb han har været bedre, og det var reelt kun i Canada at det skyldes hans indsats, mens Monaco var Kevins udheld.

Tror også Kevins tilstedeværelse og det pres han har fået i starten af sæsonen har fået ham til at performe bedre, men han HAR altså være lidt af en tudeprinsesse i starten, tror bare han er blevet lidt for vant til at alt handlede om ham de tidligere år, nu er der så kommet en som stjæler lidt af hans thunder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Formel_1_Guru

Det synes jeg klart han gør, meget mere en en hvis svensker f.eks. eller nogle af de asiatiske kørere som nogen gange er til fare for hele feltet.

Ingen tvivl om mediernes hysteri i starten, hvor han nærmest blev verdensmester i sæson1 var overdrevet, men hører til i feltet gør han. Og med hensyn til Button så er det jo kun i de sidste par løb han har været bedre, og det var reelt kun i Canada at det skyldes hans indsats, mens Monaco var Kevins udheld.

Tror også Kevins tilstedeværelse og det pres han har fået i starten af sæsonen har fået ham til at performe bedre, men han HAR altså være lidt af en tudeprinsesse i starten, tror bare han er blevet lidt for vant til at alt handlede om ham de tidligere år, nu er der så kommet en som stjæler lidt af hans thunder.

Tjo.. Button har været bedre de sidste løb... Jeg ser sådan på det, at hvis Kevin har været bedre end Button, hvorfor er det så Button der ender foran Magnussen når løbet ender ??

Ja, jeg ved, at Kevin har været " Uheldig" men men men... Det er bare ikke noget man kan bruge til så helvedes meget... Man sige jo, at man skaber sit eget held ;)

Men uanset.. Jeg er nu ikke så sikker på, at Kevin er helt det talent, som vi Danskere vil gøre ham til..

Om han så høre til i feltet er en anden snak, og sikkert nok mulig.. det vil jeg da ikke afvise'

//Sl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mr_Yolo

Hvis Magnussen var mere eller mindre talentløs, så ville han nok ikke køre i den ypperste klasse inden for motorsport. Så simpelt er det. Det var en kæmpe fejl i sin tid, at sætte Nicolas Kiesa bag rattet i en F1 racer, for han nemlig ikke talentet. Men det har Magnussen. Desuden er det Magnussens første sæson i en bil, som ikke lige frem hører til i verdensklassen. Og han gør det sgu ganske godt. Giv ham tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
c-dennis

formel_1_Guro, Jeg synes det er godt at du bringe dette emne op.

Jeg vil ikke svine Kevin på nogen måde, men jeg mener hellere ikke at han er hvad medierne påstår og siger.

Jeg synes at det er synd for Kevin, at folk og medierne fordømmer ham for at være noget han ikke er. Og man ikke tager mening udefra et neutralt synspunkt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vento67

Klart han høre hjemme i f1 . Man skal aldrig og jeg gentager man skal aldrig tage hva ekstra bladet og hva bt skriver for gode vare . Op i måsen med hva deres så kaldte eksperter skriver . 90 % a dem har jeg aldrig set skrive om motorsport før kevin kom i f1 . Og tænk lige på at kevin bliver betalt for at køre . :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Formel_1_Guru

Jeg er langtfra ekspert ud i F1. Jeg nyder bare at se det.

Men jeg ved dog så meget, at sund fornuft og logik siger mig, at et hold ikke vil investere X antal millioner i en kører, hvis de ikke mente, han havde potentiale.

At pressen så især i starten blæste ham op til verdensmestermateriale...tjaeh, det er vel bare pressen i en nøddeskal. Og på sigt tror jeg såmænd nok han skal komme op. Men jeg kan forestille mig, at man ikke bare sætter sig i en F1 og vinder mesterskabet i første sæson. (med mindre alt klapper 100% ved hvert løb.)

Tjo.. Nu er det næppe første gang i verdenshistorien ( formel 1 historien ) der er blevet invisteren store mængder penge i en køre, som så alligevel viste sig ikke at slå helt til, så det i sig selv er ikke et argument for om Kevin Magnussen er det han bliver priset til at vær.

Vi har jo hørt at han er blevet udråbt som en ny Schumacher, Senna osv.. Så er det bare jeg spørger, hvorfor er det så lige han ikke kan følge Button ? Ja, det er hans første sæsson... Nøjagtig som det er Ricardos første sæsson( Mener naturligvis hos RB), og han viser Vettel hvor skabet skal stå... Selv når det spiller nogenlunde for Vettel. Jeg tvivler stærkt på at Kevin Magnussen kunne gøre det samme i Ricardos sted..

Det er sådan, og ikke mindst hos McLaren, at hvis du vil etablere dig som en ny " Senna, Schumacer osv " Ja, så må du hellere være hurtig fra dag et af. Det var de... Men ikke alene det, så er det sådan at McLaren ikke har ubegrænsede midler tilrådighed, og uden rigtig hovedsponsor, kan det blivet småt for enhver.. Samtidigt skal man fra næste år køre med Honda motorer, og da Japanerne jo på det nærmeste er vilde med Button, vil det ok næpe være ham der forsvinder fra McLaren, hvis man bliver nødt til at få en ny køre ind med lidt kroner i ryggen.

Så, hvis Kevin skal blive i F1, så er jeg ret overbevist om, at han snart... MEGET snart, skal til at vise, at han ikke har været en fejlsatsning...

Indtil nu mener jeg ikke selv, at han har imponeret voldsomt.

Det er set før, at en udemærket køre kun har været i F1 en enkelt sæson, fordi pengene simpelthen ikke er der.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at Kevin er en god racerkøre, som jeg har skrevet tidligere, men jeg har dog mine ( Berettigede vil jeg mene ) tvivl om, hvorvidt han formår at bide sig fast og om han er i F1 næste år, eller næste år igen.

/ SL

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Formel_1_Guru

Hvis Magnussen var mere eller mindre talentløs, så ville han nok ikke køre i den ypperste klasse inden for motorsport. Så simpelt er det. Det var en kæmpe fejl i sin tid, at sætte Nicolas Kiesa bag rattet i en F1 racer, for han nemlig ikke talentet. Men det har Magnussen. Desuden er det Magnussens første sæson i en bil, som ikke lige frem hører til i verdensklassen. Og han gør det sgu ganske godt. Giv ham tid.

Tid er en luksus man kun i sjældene tilfælde har nok af i Formel 1. Sålænge du kun med nød og næppe og med det yderste af neglene kan følge sin team mate, så har jeg som sagt svært ved at se supertalenete.. Jeg har faktisk iøvrigt aldrig sagt at Magnussen var talentløs. Det kunne aldrig falde mig ind, men kun at man måske har overvuderet hans talent.. Nøjagtig som man overvurderede Keisas, som du jo påstår er talentløs...

// SL

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Formel_1_Guru

Klart han høre hjemme i f1 . Man skal aldrig og jeg gentager man skal aldrig tage hva ekstra bladet og hva bt skriver for gode vare . Op i måsen med hva deres så kaldte eksperter skriver . 90 % a dem har jeg aldrig set skrive om motorsport før kevin kom i f1 . Og tænk lige på at kevin bliver betalt for at køre . :)

Øhh.. jeg er faktisk, som du selv skriver, hamrende ligeglad med hvad aviserne skriver.. Jeg henholder mig kun til, hvad jeg ser og oplever omk. Kevin Magnussen... Og jeg mangler ganske enkelt resultater... Ikke nødvendigvis hverken sejre eller podiumspladser, hvilket ville være urealistisk i denne bil, men at han bare var hurtigere end Button.. Det må være det succeskriterium der tæller, og det står der lidt sløjt til med vil jeg sige... Ja igen, det er hans første sæsson, hvilket jeg dog mener er ligegyldigt, for i F1, er tid bare ikke en luksus du har nok af.

//SL

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vento67

Daniel ricciardo begyndte at køre f1 i 2011 for hrt f1 team . Kevin skal nok klare den i år og flere år frem i tiden i f1 . Gi dog manden en chance . :)Kevin er ikke kommet i f1 pga at han har et flot hår og et vindene smil . Der er nogen der har mere forstand på f1 end dig og mig der har set det talent han har . Ron dennis er ikke et fjols med hensyn til at finde køre . Syntes sgu der er ved at gå lige lovlig meget jante lov i den . Har i de over 20 år jeg har set f1 kun set 1 der vandt løb og var ved at vinde vm i sin første sæson og det var Hamilton . Det skal så lige siges at Hamilton kørte over 50.000 km på forskellige baner inden sæson start og det var i en yderst konkurrence dygtig bil . :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...